Gå til innhold

Miste førerkort i tyrkia, gjelder dette også norge ??

kossmaster
 Share

Anbefalte innlegg

Når det gjelder fotobokser i Sverige, Danmark og resten av Europa tror jeg også at det er litt tilfeldig om boten kommer i posten, men blir du tatt i alminnelige fartskontroller (ja... de finnes de også) skal du enten betale boten på stedet eller saken blir oversendt til ditt lokale politikammer/lensmann (gjelder danske overtredelser).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men blir du tatt i alminnelige fartskontroller (ja... de finnes de også) skal du enten betale boten på stedet eller saken blir oversendt til ditt lokale politikammer/lensmann (gjelder danske overtredelser).

Ikke alltid det stemmer heller. Ble tatt langs motorveien i Danmark for en del år siden, tror det var i -07, og da sa politimannen at de hadde begynt å sammarbeide med Norge for å få oversendt boten. Jeg har aldri hørt noe fra dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble blinket i så og si alle fotobokser fra London til Praha i sommer.. Ikke en eneste bot kommer til Norge fordi vi ikke leverer ut personinformasjon fra Reg nr til andre enn Danmark og Sverige.

Så vil tro du er helt safe, bare å si du har mistet førerkortet (trenger ikke nevne noe som Tyrkia!) og at du trenger ett nytt.. :)

Du burde ikke føle deg så trygg på det. Kverna til EPC (European Parking Collection) maler langsomt men sikkert - jeg fikk fartsbot fra UK i posten over 6 måneder senere. EPC representerer en rekke offentlige og private parkeringsselskaper og trafikkmyndigheter. Se link: http://www.epcplc.com/global/pdf/nafn.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, tror faktisk ikke jeg ble blinka i London! Var så mye styr med å finne veien at alt gikk sent.. :lol: Men alt etter det tror jeg er rimelig safe. Er jo en grunn til at de står bak fotobokser og venter på at du blir tatt, for å hente boten på stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yess, da har jeg vert på biltilsynet og meldt førerkortet tapt og fått en midlertidig førerkort som jeg må ha i 1 måned før jeg kan dra og hente et nytt et (standard prosedyre)

Så da ordnet alt seg til slutt :applause:

Takker som sakt i første tråd for alle inspill :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å tull a!

Sverige og Norge samarbeider så klart meget godt.

Er mange år siden fattern fikk bot fra en boks i Sverige, han kjørte en leiebil som en annen hadde hentet ut så dem la litt jobb i å dele ut en bot på 1800,-

Sier seg jo selv at dem samarbeider over svinesundbrua!

Er ingen som tuller her...

Hva du leser litt igjennom tråden her så er det jo ikke så mye som minner om sammarbeid, jeg med flere andre har blitt tatt mange ganger i fotoboks i Danmark og Sverige uten å få noe i posten. Jeg har også hørt snakk om noe sammarbeid men ser ut til at det funker dårlig eller er svært lite effektivt :?

Jeg har også blitt tatt bilde av i både Tyskland, Frankrike og Nederland uten å ha sett snurten av noe bot. Har forøvrig blitt blinket i Norge også uten å få noe bot, men det ville jeg ikke gamblet på nestegang :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...