Super1 Skrevet August 22, 2013 Skrevet August 22, 2013 Hatt bilen siden slutten av november ifjor med 170 000 km kjørt 6000 km til nå I følge bilextra i ensjø, Oslo burde nesten hele understellet byttes-.- etter sjekk og diagnose, men tok for meg det viktigste, da de ofte bare snakker piss for å tjene. Har hatt følgende endringer: -Alle dempere defekte, byttet mot dempere fra koed + begge fjær foran Fikk lekkasje i demper venstre side bak allerede etter en måned, fikk tilsendt nytt fra koed da som skal monteres neste uke. -høyre bærearm+foring -Har også et annet problem som jeg ikke helt finner ut av. Hører skikkelig motor lyd når jeg starter bilen og hører ulyd fra bilen når jeg gasser på tomgang, mest når bilen er kald. Har vært innom hos Alf lie motor og bestilt time til neste uke for å få sjekket om det lekkasje eller om termostat eller noe må byttes. Det er irriterende at det hele tiden skal komme et eller annet problem som jeg skal drive å stresse med på jævla bilen verdi på bilen rundt 50k (316i) Vurdere å selge den om det er mere problemer å vente. Og kjøpe 320, men kommer den til å være samme? mtp problemer Det jeg lurer på da er om dette her er helt vanlig å bytte på den bilen i sine nokså få km-stand? eventuelt om det kan komme flere kjente problemer snart. jeg vet at dempere og bro er normalt å bytte, men alle samtidig, og itillegg enda et problem?
Average Skrevet August 22, 2013 Skrevet August 22, 2013 Hei. Du blir ikke å angre på å kjøpe en 320i E46. Den motoren som BMW er mest fornøyd med noensinne. Har bl.a en registerkjede som aldri skal skiftes. Noe irriterende som går igjen på de er en matte inni passasjersetet som aktiverer airbaglyset, spesielt på dieselbilene. Hadde en 320i E46 i 7 år uten noen feil og problemer av noe slag. Var gått 94k da jeg kjøpte den. Og de som kjøpte bilen i 2011 har den ennå og de er kjempefornøyd med den. Da de kjøpte den var den gått 255k.
TRF Skrevet August 22, 2013 Skrevet August 22, 2013 Hva er det du prater om? har dieselbiler ei anna sensormatte i passasjersetet.....? Slik som trådstarter formulerer problemet så tror jeg mer det dreier seg om å skjønne hva en gammal brukt bil er. Og at buss kan være et alternativ om ikke. No offence. Motorproblemet ditt vet jeg ikke noe om (lite å gå på). Alt anna er fult mulig på en bil som er kjørt 170k, og 2 generasjoner gammel. Edit: Average, ikke meninga å bite av deg hodet. Ser du er ny her, og vil derfor benytte anledningen til ønske deg velkommen Men det er altså ikke forskjell på sensormatte på diesel og bensin.
Average Skrevet August 22, 2013 Skrevet August 22, 2013 Hva er det du prater om?har dieselbiler ei anna sensormatte i passasjersetet.....? Slik som trådstarter formulerer problemet så tror jeg mer det dreier seg om å skjønne hva en gammal brukt bil er. Og at buss kan være et alternativ om ikke. No offence. Motorproblemet ditt vet jeg ikke noe om (lite å gå på). Alt anna er fult mulig på en bil som er kjørt 170k, og 2 generasjoner gammel. Edit: Average, ikke meninga å bite av deg hodet. Ser du er ny her, og vil derfor benytte anledningen til ønske deg velkommen Men det er altså ikke forskjell på sensormatte på diesel og bensin. Ok, mulig. Bare det at mekanikeren på verkstedet jeg bruker sa at han har skiftet disse mattene på særdeles mange 3- seriediesler. En 320d touring har han sågar skiftet matten 3 ganger på. Mattene er nok like, må være noe annet som gjør dette. Kanskje noe elektrisk vissvass eller noe. Kan godt spørre om hans teori på det. Altså, overhodet ikke meningen å trå noen på tærne.
TRF Skrevet August 23, 2013 Skrevet August 23, 2013 Trår ingen på tærne, mekanikeren din tar bare feil. Brukeren ødelegger ved å sette mye vekt på et punkt i setet. (eks knær)
Super1 Skrevet August 23, 2013 Forfatter Skrevet August 23, 2013 Ok, jeg skjønner... Jeg har hatt lyst til 320 men har ikke funnet noe riktig bil til mitt budsjett (70k) Skal selge min før vinter så finner meg nok en 320 forhåpentligvis Har lyst på diesel bil Så hvordan er 320i vs 320d?
Fredrik Skrevet August 23, 2013 Skrevet August 23, 2013 Jeg vet ikke helt om jeg forstår spørsmålet du stiller, men jeg vil påstå at hvis bilens første oppsetning støtdempere holdt 170000 Km er dette ganske mye mer enn hva du normalt kan forvente på en E46. Jeg kjører voksent, aldri på bane og på jevne og fine veier i flate Danmark... og mine støtdempere holder ca. 110-130000 Km før de er såpass slappe i fisken at de må byttes. Min bil har originalt understel og bilen står på 195/65-15 dekk/felger (og de absorberer endel bevegelser). Min E46 har nå kjørt 340000 Km og jeg har skiftet samtlige støtdempere to ganger. Jeg vil ikke anbefale at du kjøper en E46 med dieselmotor idag. Den har intet partikkelfilter og det er hverken godt for miljøet eller lommeboken. Dieselhypingen er definitivt over og selv små bensinmotorer er idag hurtigere enn E46 med dieselmotor noen gang kan bli. Selv F20 316i er rundt et halvt sekund hurtigere 0-100 Km/t enn E46 320d med 150 HK. Begge modellene har en turbolader og begge modellene kan chiptrimmes. Ergo vil E46 med dieselmotor fortsette med å falle i pris noe som bare vil føre til dårligere vedlikehold på bilene og det er ren gift for en dieselbil. Jeg vil derfor anbefale at du evt. forfølger din tanke om å kikke etter en E46 320i. Den finnes i to utgaver med hhv. 150 og 170 hestekrefter. Den siste er den nyeste og uten tvil den beste. Begge er dog rekkeseksere og bare det er et godt kjøpsargument såfremt du finner en fornuftig bil. Jeg ville dog heller hatt en rustfri og godt vedlikeholdt 316i fremfor en mindre pen og sliten 320i. Lykke til...
Super1 Skrevet August 23, 2013 Forfatter Skrevet August 23, 2013 Jeg tenke egentlig bare for diesel pris som er så mye billigere enn bensin, men ellers liker jeg bensinbiler Men har skjønt at de fleste vil anbefale å gå for bensin og da er nok det jeg går for også Blir velholdtl preface til min budsjett Jeg har en veldig bra velholdt 316i og har derfor beholdt den fremfor å kjøpe ny bil Men er på jakt etter 320 nå og håper å gjøre skifte før nyttår
Odd-M Skrevet August 23, 2013 Skrevet August 23, 2013 Du vil vel oppleve de samme slitasjeproblemene med en 320 som med din 316, relativt sett. De er stort sett likt oppbygde, med noen marginale forskjeller foruten motor og drivverk. Dette er gamle biler og jeg ville ha sett mer på tilstand på bilen enn motor/utstyr som mange ser seg blinde på. Og ikke minst styrt laaaaangt unna typiske ungdomsbiler med felger, stereo og styling, samt sjekket grundig for rust.
Super1 Skrevet August 23, 2013 Forfatter Skrevet August 23, 2013 Det er jo egentlig bare to motorer i e46 320, og begge er gode enn 316i men ja jeg ser aldri på stereo og styling da det ikke er noe viktig i det hele tatt for min del Og da er det jo litt vanskeligere å finne en bil som er kjempe bra velholdt og topp stand men leiter nå..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå