Gå til innhold

Ivrig's Airforce suspension E39 :) Solgt!

Ivrig86
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg tok styrestrøm fra sigarettenner, men ser ikke problemet med å ta det fra baklyset.

Og så ville jeg aldri koblet til den ledningen til brekket, da er liksom halve poenget borte. Må jo kunne justere den i fart hvs man kommer til fartshumper og andre hindringer. :) Men så er jo spørsmålet om den skal ha strøm eller ikke for å "tillate" at du justerer høyden.

1/4" og 6mm slange er det samme. Eller koblingene passer overens hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok styrestrøm fra sigarettenner, men ser ikke problemet med å ta det fra baklyset.

Og så ville jeg aldri koblet til den ledningen til brekket, da er liksom halve poenget borte. Må jo kunne justere den i fart hvs man kommer til fartshumper og andre hindringer. :) Men så er jo spørsmålet om den skal ha strøm eller ikke for å "tillate" at du justerer høyden.

Hmmm ja.... Kan jo koble den også på baklyset så er jeg sikker :) 1/4" er 6,3mm sa di rundtomkring :) bare hive i seg litt mat nå så ut å forhåpentligvis bli ferdig baki :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten... Nå koblet jeg ledningen som skal på brekket på konstantstrøm isteden... Men må

Spørre litt igjen... Hvertfall deg fanqua for på Tønsberg treffet så senket jo du bilen etter du hadde parkert å gått ut... Det vil jeg også kunne gjøre... Men kan jeg det nå tro? Legger ved bilde av skjema igjen hvordan det er koblet. Alt er koblet sånn bortsett fra at hånsbrekksvaieren er på konstant strøm... Regner med resten av koblingene er likt på deres som dette? :) legger ved et annet skjema å men der er ikke styreboksen med, men der er det bryter imellom pressure switchen å styrestrøm... Lurer på lissom... Pressureswitchen må vel funke for at det i heletatt skal skje noe som helst eller? Gjør den det nå selvom bil og lys er av siden den er koblet innom rele? Jeg er så grønn på elektro atte fy så :P Har ikke slangen mellom kompressor å tank ellers er alt annet klart nå :) utenom demperene da men. Jeg tenker at den ledningen som er koblet på styrestrøm fra switchen kanskje må på konstant strøm om det skal funke?.... Men vil heller ikke at noen ting skal stå å tappe strøm osv :P Ganske fornøyd med oppsettet :) Å vinyllakk ble helt greit :) mye finere enn grått!!! Glad jeg gjorde dette selv egentlig, så vet jeg hvor alt er å har blitt kjent med bilen på en måte. Har lagd alt av ledninger å slanger osv der originale ledninger ligger, lagt mesteparten i svarte elektrikerrør, har hurtigkoblinger på alt så fort gjort å ta ut, å bagasjerommet er fullt brukbart, samt reservehjul er fortsatt på plass :) bilder kommer etterhvert. Gleder meg til å få ny lenger slange til kompressoren fra tess til uka så jeg kan finne ut om ting funker :)

post-48064-0-33065300-1391867955_thumb.j

post-48064-0-47713400-1391868212_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så ville jeg aldri koblet til den ledningen til brekket, da er liksom halve poenget borte. Må jo kunne justere den i fart hvs man kommer til fartshumper og andre hindringer. :) Men så er jo spørsmålet om den skal ha strøm eller ikke for å "tillate" at du justerer høyden.

Har ikke sigarett tenneren også konstant strøm eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrekretsen skal ha konstant strøm, da vil du kunne justere uten at bilen er på. Strømmen til kompressoren skal styres av et rele som får strøm når bilen er på. For da går kompressoren bare når bilen går og ikke tapper den før strøm når den er av.

Var mye å lese, så vet ikke om jeg svarer på det du lurer på :P men spør enkelt så skal jeg svare av beste evne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står vel riiiiimelig greit forklart hvor ting skal kobles i skjemaet? Jeg har gjort det slik som fanqua skriver.

Sigarettenner har strøm så lenge tenningen er på i min bil hvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrekretsen skal ha konstant strøm, da vil du kunne justere uten at bilen er på. Strømmen til kompressoren skal styres av et rele som får strøm når bilen er på. For da går kompressoren bare når bilen går og ikke tapper den før strøm når den er av.

Var mye å lese, så vet ikke om jeg svarer på det du lurer på :P men spør enkelt så skal jeg svare av beste evne :)

Oki... Styrekretsen min har en konstant å en styrestrøm og kompressoren er på rele... pressureswitchen har også konstant og styrestrøm...

Ja vet det står bra forklart men jeg aner jo ikke om di tegningene er sånn at man kan justere når bilen er av :)

Men om deres kan det så kan nok min også det da :) Bare å smøre seg med tålmodighet til tess får ferdig slangen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kan kun justeres opp og ned med tenkningen på. Hvis ikke vil jo bilen tappes for strøm rimelig fort. Hadde sikkerhetsventil, men har fjernet den nå.

Oki. Spurte airforce å mitt skjema er hvertfall så bilen kan justeres når den er slått helt av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda men har ikke turt ennå hehe har bare bilder av ferdig resultat da :) Dette kommer dere sikkert enten til å hate eller elske hehe grunnen til at det ble Stickerbomb er fordi styreboksen er rød utenom toppen... Så ville teste... Å som dere vet fra før så liker jeg gjøre ting som skiller seg ut!

Å siden Felga blir turkise i senter tror jeg dette blir knallbra jeg :) Hadde jeg skulle hatt Clean stil på Felga så hadde det nok blitt cleant baki også. Men her kommer bilder :)

Veldig fornøyd med hvordan det ble :) Er en vannoppsamler på hver side av tanken, kan fortsatt lukke opp romma på sidene å bruke Hjulbrønn osv :)

Planen imorgen er å bli ferdig med å legge slangen ferdig framover, den ligger framtil gulvet på førersiden nå. Også koble brytere i midtkonsollen så jeg kan justere med di også. Ledningene er trekt til baksete foreløpig. Også blir der montering av dempere forran på onsdag å bak kanskje torsdag/fredag :)

Så hååååååper at det går Ann å få trykka på litt knapper på fredag hehe

Nederste og nest nederste bildet skulle vært vippa 90grader mot høyre egentlig

post-48064-0-31557200-1391978716_thumb.j

post-48064-0-81906700-1391978731_thumb.j

post-48064-0-90862200-1391978745_thumb.j

post-48064-0-73849700-1391978760_thumb.j

post-48064-0-44423300-1391978773_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...