bimmern91 Skrevet August 23, 2013 Share Skrevet August 23, 2013 Hei. Hær om dagen tok jeg service på bilen i tillegg til å bytte glødepluggene. Jeg tok ut innsuget og renset det i diesel lamme EGR ventilen, da jeg hadde satte alt på plass ville ikke bilen starte. har dobbel sjekket alt av kabler osv alt er koblet til. Når jeg prøver å starte bilen så får æ 2-300 omdreininger i 1-2 sec så går den ned til 0 selv om jeg står å filer 10 sec til. Når jeg prøver å slepe bilen i gir spretter turtall nåla til 5-600 omdreininger i 1 sekund så går den ned til 0 igjen og blir der. Det er en bmw 320D 2003 modell. Noen som vet hvorfor ikke bilen starter ? Trenger hjelp fort da jeg må bruke bilen i helgen! ( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwrob Skrevet August 23, 2013 Share Skrevet August 23, 2013 Hadde en slik en, og da var det noe feil med dyser på min... Som var pottetett, vet ikke om det er slik med akkurat din.. Hmm, demonter og monter sammen igjen? Sikker på at alt er koblet til skikkelig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmern91 Skrevet August 23, 2013 Forfatter Share Skrevet August 23, 2013 Har akkurat demontert å montert på nytt.. Eneste som skjedde var at jeg knakk et sånn T stykke som står over dysa men har satte på et nytt T stykke der.. men fortsatt ikke start.. Hvordan er det å ta ut dysene å få sjekket dem for skit ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwrob Skrevet August 23, 2013 Share Skrevet August 23, 2013 De dysene sitter jævlig godt fast... BMW har jo originalt sånn "jokkeverktøy" for å demontere disse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinwenberg Skrevet August 23, 2013 Share Skrevet August 23, 2013 Hva annet har du byttet? Diesel filter eller noe? Ikke sikker på om det er slik på de nyere bmw, men luft i diesel systemet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmern91 Skrevet August 23, 2013 Forfatter Share Skrevet August 23, 2013 Byttet polenfilter, luftfilter, veivhusfilter og glødepluggene. Har tenkt på at det kunne være luft i systeme men kom liksom ikke til for å lufte. å ringte noen jeg kjenner og han sa at den luftet seg selv. isåfall hvordan lufter jeg hele systemet da ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinwenberg Skrevet August 23, 2013 Share Skrevet August 23, 2013 Byttet polenfilter, luftfilter, veivhusfilter og glødepluggene.Har tenkt på at det kunne være luft i systeme men kom liksom ikke til for å lufte. å ringte noen jeg kjenner og han sa at den luftet seg selv. isåfall hvordan lufter jeg hele systemet da ? Hvis du ikke har gjort noe med dieselsystemet så er det neppe luft. Tror heller noen andre kan svare på det med luftingen. Men hvis man skifter filter må man fylle det nye filteret med diesel. Ellers bruker du lang tid på å få start. Noen bruker å ha en håndpumpe ved siden av filteret eller lignende for å presse dieselen frem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmern91 Skrevet August 23, 2013 Forfatter Share Skrevet August 23, 2013 Kan det være EGR som er blidd ødelakt da jeg renset den ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet August 23, 2013 Share Skrevet August 23, 2013 Tviler på det er EGR som er synderen, du Men du kan nappe av slange til diesel før dyser, pek inn i en flaske og vri om tenningen så langt det går før start. Da skal det komme en fin stråle. Drivstoffsystemet er selvluftende, men det har hendt at jeg ikke får start når jeg har tømt store deler av systemet for diesel. F.eks ved demontering av alle dyser og bytte av alle returslangene. Da tok jeg en runde med startgass frem til dieselen tok over gangen. Startgass er vel ikke det beste på en dieselmotor (har jeg hørt), men det gikk nå bra en gang eller to. Men så høres det veldig rart ut at det skal være et problem for deg, mtp at du kun har drevet med innsug osv. Husket du sensor på baksiden av innsug, og sensor mellom glødeplugger? Ellers kan du ta diagnose. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmern91 Skrevet August 23, 2013 Forfatter Share Skrevet August 23, 2013 ah okei. jeg husket sensor på baksiden .. men når du nevner mellom glødeplugger ble jeg usikker. kan ikke huske at det var noe der jeg måtte ta løs da jeg skulle skifte glødepluggene.. har hadd det av 2 ganger nå å trippel sjekket alt av kabler osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet August 23, 2013 Share Skrevet August 23, 2013 Den mellom glødeplugger er skrudd inn. Så det er ikke sikkert du har rørt den en gang. Bare husker at jeg måtte skru den ut pga verktøyet til glødepluggene tok seg god plass. Skrudde den inn med fingrene før montering av resten, og glemte å tighte den med verktøy. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmern91 Skrevet August 23, 2013 Forfatter Share Skrevet August 23, 2013 Hmm, kan ikke huske jeg har rørt dem. men må kanskje bare ta alt opp for 3 gang å sjekke pånytt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmern91 Skrevet August 24, 2013 Forfatter Share Skrevet August 24, 2013 Det ene T stykket som står over den nærmeste dysa knakk så jeg kjøpte ny.. Kan det være at jeg har fått luft i systemet da ? isåfall hvordan lufter jeg ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet August 24, 2013 Share Skrevet August 24, 2013 Drivstoffsystemet er selvluftende. Ellers kan du ta diagnose. Det som går mellom dysene er retur, så det har ikke noe og si. Sikker på at glødepluggene får strøm da? Mål lednngene når du vrir om tenninga. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmern91 Skrevet August 24, 2013 Forfatter Share Skrevet August 24, 2013 Etter at æ så at det T stykke va knekt så va det jo masse diesel som kom ut der. men nu når æ tok av ene slangen va d peise tørt å null diesel kom ut når æ prøvde å starte den. Ja æ får prøve å ta av innsuget å sjekke alle, men er jo litt rart at glødelyset slukker etter 2-3 sekund. Eneste æ kan huske er at når jeg skrudde ned alle glødepluggan så var det kanskje 3-4 gjenger igjen på alle men alle satt som støpt. kan det være at jeg bare må ta i og skru dem helt ned ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå