Gå til innhold

Bulket med E60'n! Bytte fanger eller reparere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo!

Har hatt lappen i halvannen måned og hadde ett lite oppdrag i Oslo i går. Hadde hastverk og det var mye biler rundt meg+mye stress.

Når jeg skulle rygge inn til parkeringa så var det en kant som ikke parkeringssensorene ikke så, pluss at den går 40 cm ut fra veggen, noe jeg ikke hadde lagt merke til.

Dunket inn i den kanten på grunn av en liten men dum slurvefeil!

20130827_182501.jpg

20130827_182508.jpg

2013-08-28+11.25.52.png

Hva ville dere gjort? Bytte til M-Tech, reparere selv eller bare la det være sånn??

Tusen takk for alle gode forslag!

Bruttern, hvis du ser denne tråden så har jeg snakket med mamma om det! hehe

Mvh

DieselMotor!

Skrevet

Alt avhenger om hva du selv mener bør gjøres. Om du har råd og vil ha M så kjøper du, det er jo fint.

Men skal du ha en strøken bil uten noe mer, så velger du vanlig fanger.

Er det ikke så nøye, så lar du det bare være. Det ruster jo ikke.

Skrevet

Økonomisk sett er det rimeligst å lakkere nedre del av støtfanger. Skal du bytte til M-tech bak bør du etter mitt syn, bytte til M-tech foran også.

Skrevet

M tech pakker koster jo ikke mer enn 15 000 ? ferdig lakkert kanskje 25 000 ? det hever verdien og utseendet veldig..!:)

Men, klart har man ikke 25 lakser på konto så blir det værre!

Skrevet

Takker for gode svar! Det er egentlig min mors bil hehe.

Jeg tenker litt på å slipe jevnt, sparke opp med epoxy og lakkere det hjørnet som er skadet. Så polere til det blir en fin og "usynlig" overgang.

Det blir ihvertfall bedre enn hvordan det er nå.

Jeg er student og sparer til å kjøpe bilen hehehe.

Skrevet

Fornuftig å bulke bilen om du har planer om å kjøpe den da, for da bidrar du jo positivt til verdifallet ;)

Den billigste løsningen er nok å fylle opp med lakk, for deretter å våtslipe og rubbe/polere. Blir nok ikke helt 100%, men bør ikke bli så langt unna om det gjøres skikkelig.

Skrevet

Hehehe kjekt med noe som kan dra ned verdien ja!

Jeg skal innom ett firma i morra som har 30 års erfaring med lakkering og kan blande riktig lakk, på sprayboks. Mobirek i Lillestrøm.

Skaden er på ett område som forsåvidt ikke er maks synlig så en bitteliten fargeforskjell på ett større område vil ikke synes med det første.

Skrevet
Lar moren din deg ta slike hobby løsninger på en sånn bil ? :D

Ja hehe :oops: . Jeg jobber som mekaniker(ikke på bil riktignok) og har gjort endel kosmetiske reparasjoner på bil og båt.

Jeg rettet opp fangeren etter ett annet uhell(ikke min feil) på fredag. Varmet opp og bøyde ut. Brukte 3 timer og man ser ingen forskjell.

Skrevet

Sånn såkalt micro paint er jo veldig i vinden for tida. Kanskje verdt å sjekke ut :)

Dei fiksar småskadar uten å måtte lakkere opp igjen store flater (=dyrt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...