teexeln Skrevet August 31, 2013 Skrevet August 31, 2013 Har nettop hentet en 2003mod. 525d touring. Problemet er at alle knappene i klimapanelet lyser og ingenting skjer når man trykker på dem. Lysene kommer på når man åpner døren, og slukker ikke før ca 20 min etter at man har gått ut av bilen. Forrige eier sier at han har latt en kamerat teste det i en annen e39, å når han monterte det tilbake var feilen der. Håper og tror at det er selve panelet som er feil med?? Det jeg lurte på er om det går å skaffe et brukt, og må det eventuelt kodes? Gs bildeler sa hvis jeg bestilte nytt så var det ferdig kodet, stemmer det? Noen som har erfaring rundt dette og eventuelt prøvd å montere på et brukt, å i så fall måtte det kodes?
teexeln Skrevet September 1, 2013 Forfatter Skrevet September 1, 2013 Ingen som har prøvd dette eller vet noe?
Bmwrob Skrevet September 1, 2013 Skrevet September 1, 2013 Jeg ahr et brukt liggendes, ta kontakt på PM.
kabeldeigen Skrevet September 1, 2013 Skrevet September 1, 2013 Bare å få tak i brukt, trenger ikke å kodes om
teexeln Skrevet September 1, 2013 Forfatter Skrevet September 1, 2013 Blir litt forvirret når det er delte meninger om det selv mellom mekanikere, noen mener at man slipper koding kun ved kjøp av hel nytt, og brukt må kodes Men hvis du "kabeldeigen" eller noen andre har gjort de før og det funket uten koding? så må d vel kan funke her å
lagunilla Skrevet September 1, 2013 Skrevet September 1, 2013 Mekanikere som ikke har peiling. Trenger ikke å kode om noe, har bytta på min.
teexeln Skrevet September 1, 2013 Forfatter Skrevet September 1, 2013 Ok så da spiller det ikke noen rolle om serienr. ikke er samme bare det er et fra en faceliftutgave med den max-knappen?
Reef89 Skrevet September 1, 2013 Skrevet September 1, 2013 Du må vel strengt tatt ha samme panel som står der fra før. Sitter du i ett med andre knapper så kan det være mulig at kontaktene ikke passer om hverandre. Mulig jeg tar feil, men har hørt om det tidligere. Er slikt på E60.
lagunilla Skrevet September 2, 2013 Skrevet September 2, 2013 På min bil som er fra 1996 var det et bilde av vifte på skjermen. Tok panel fra en fra 1998, da fikk jeg opp "Auto" istedet for vifta. Så jeg regner med at flere passer om hverandre.
kabeldeigen Skrevet September 2, 2013 Skrevet September 2, 2013 Har bytta 3 ganger i min, funker fjell det, og uten koding osv. Bytt likt mot likt så er du i rute
teexeln Skrevet September 14, 2013 Forfatter Skrevet September 14, 2013 Noen som vet om det må være over 18 varmegrader ute før at klimakompressor starter? hørte en mekaniker som sa det var sånn på e39'er etter 2001. Noen som kan akrefte eller bekrefte det? ellers kan det være for lite gass på anlegget.
kabeldeigen Skrevet September 14, 2013 Skrevet September 14, 2013 Må være over en vis temp ja, men om det er 18c husker jeg ikke
teexeln Skrevet Mars 1, 2014 Forfatter Skrevet Mars 1, 2014 Har nå endelig fått skaffet meg diagnoseutstyr for å teste litt. Enste feilkoden som kommer opp på ac er "additional heater" og har lest at det har noe med vebastoen å gjøre.. vebastoen fungerer imidlertid fint og starter hver gang at det er under 5 grader. Fikk til å aktivere klimakompressoren gjennom INPA og den startet, så da må jo den være i orden. Prøvde å finne ut om det er for lite gass på klimaanlegget men fant ikke ut noe gjennom INPA. Fikk også testet knappen på displayet og den funket. Men tror dere at det kan være så enkelt som for lite gass siden ikke kompressoren starter når man trykker på ac-knappen i bilen? Sto også noe jeg kunne trykke på (f6) i INPA når jeg var inne på klimaanlegg om cansel compressor deactivation, jeg prøvde å trykke der men så ikke ut som det skjedde noe. Hva menes med dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå