Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettop hentet en 2003mod. 525d touring. Problemet er at alle knappene i klimapanelet lyser og ingenting skjer når man trykker på dem. Lysene kommer på når man åpner døren, og slukker ikke før ca 20 min etter at man har gått ut av bilen. Forrige eier sier at han har latt en kamerat teste det i en annen e39, å når han monterte det tilbake var feilen der. Håper og tror at det er selve panelet som er feil med??

Det jeg lurte på er om det går å skaffe et brukt, og må det eventuelt kodes? Gs bildeler sa hvis jeg bestilte nytt så var det ferdig kodet, stemmer det? Noen som har erfaring rundt dette og eventuelt prøvd å montere på et brukt, å i så fall måtte det kodes?

Skrevet

Blir litt forvirret når det er delte meninger om det selv mellom mekanikere, noen mener at man slipper koding kun ved kjøp av hel nytt, og brukt må kodes :? Men hvis du "kabeldeigen" eller noen andre har gjort de før og det funket uten koding? så må d vel kan funke her å :)

Skrevet

Du må vel strengt tatt ha samme panel som står der fra før. Sitter du i ett med andre knapper så kan det være mulig at kontaktene ikke passer om hverandre.

Mulig jeg tar feil, men har hørt om det tidligere. Er slikt på E60.

Skrevet

På min bil som er fra 1996 var det et bilde av vifte på skjermen. Tok panel fra en fra 1998, da fikk jeg opp "Auto" istedet for vifta. Så jeg regner med at flere passer om hverandre.

• 2 weeks later...
Skrevet

Noen som vet om det må være over 18 varmegrader ute før at klimakompressor starter? hørte en mekaniker som sa det var sånn på e39'er etter 2001. Noen som kan akrefte eller bekrefte det? ellers kan det være for lite gass på anlegget.

• 5 months later...
Skrevet

Har nå endelig fått skaffet meg diagnoseutstyr for å teste litt. Enste feilkoden som kommer opp på ac er "additional heater" og har lest at det har noe med vebastoen å gjøre.. vebastoen fungerer imidlertid fint og starter hver gang at det er under 5 grader.

Fikk til å aktivere klimakompressoren gjennom INPA og den startet, så da må jo den være i orden. Prøvde å finne ut om det er for lite gass på klimaanlegget men fant ikke ut noe gjennom INPA. Fikk også testet knappen på displayet og den funket. Men tror dere at det kan være så enkelt som for lite gass siden ikke kompressoren starter når man trykker på ac-knappen i bilen?

Sto også noe jeg kunne trykke på (f6) i INPA når jeg var inne på klimaanlegg om cansel compressor deactivation, jeg prøvde å trykke der men så ikke ut som det skjedde noe. Hva menes med dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...