Gå til innhold

Bmw e90 Ulyd, byttet hjullager men lyden er fortsatt der.

volvo242turbo
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har en bmw e90 2005 modell 320i.

Har en ulyd som minner om hjullager og blir borte vis jeg svinger til høyre. Lyden kommer også bakfra.

Byttet hjullager på venstre side idag og lyden er der fortsatt og har en del viberasjoner.

noen som har en formening om hva dette kan være?

Jeg er stygt redd for at det er diffrensialen men vil ikke kjøpe en ny vis det kan være noe annet.

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke ha gjort det, er ikke slark i de andre heller. har gått over alle alt er bra. Nei for bare svippe den opp på bmw og høre med dem :)

Det er ofte ikke slark i dem selv om de har begynt å lage lyd. Hos meg sa de jo på BMW at det kom fra diffen, det gjorde det altså ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst det ville vært venstre bak, så ville ikke lyden forsvunnet når du svinger til HØYRE. Men motsatt.

Jeg henger meg på denne.. Om lyden forsvinner når du svinger til høyre så er det nok høyre hjullager som må skiftes. (Dette fordi ved høyresving flyttes vekten og bellasningen over på venstre side, og avlaster høyre lager som derfor slutter å dure)

Har samme problem på min for øyeblikket, men duringen kommer kun ved 100Km/t og er så lav at verkstedet ikke finner lyden. (Oppsto mens jeg var i tyskland). Jeg hører den selv da :P

Har lurt på om det kunne være opplagring av mellomakslingen, men siden lyden min og forsvinner ved svinging holder jeg en knapp på hjullager. Evt lageret fra diffen til stikk-akslingen?

Jeg trodde kanskje det fantes både indre og yttre lager bak på BMW og, men verkstedet mener at det kun er ett lager pr side, så får prøve å skifte hjullager og se om det blir bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
  • 2 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...