Gå til innhold

Gumball/Modball - Norway edition 2014 - Kjørerute S.8


hermanoo90
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 166
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har en rå tanke jeg, som jeg har tenkt på fra før å gjennomføre en gang i livet...

Kan garantere så suksess... La meg presentere, E16 fra a-å:

Europavei 16 (E16) er en europavei som går mellom Londonderry i Nord-Irland, Storbritannia og Bergen (med arm fra Hønefoss til Sandvika ved Oslo), og Gävle i Sverige. Lengden er 1180 kilometer, inkludert 190 kilometer i Storbritannia, 630 km i Norge og 360 kilometer i Sverige.

FNs økonomiske kommisjon for Europa besluttet i oktober 2009, etter anmodning fra både den svenske og norske regjering, å anbefale ruten mellom Hønefoss og Gävle som Europavei, som en del av E16. Beslutningen ble bekreftet i mai 2011 og ruten ble omskiltet høsten 2012, med en seremoni 25. september. Før utvidelsen bestod E16 av strekningen Londonderry - Edinburgh - Bergen - Fagernes - Oslo og var 710 km lang, derav 493,8 km i Norge. Frem til forlengelsen i 2012 var Bergen - Oslo den eneste strekningen som noen gang har blitt skiltet E16 (etter dette kom i bruk i 1992). Høyeste punkt er Filefjell.

Verdens lengste veitunnel, Lærdalstunnelen med en lengde på 24 509 meter, ligger på E16. Det gjør også den over 11,4 kilometer lange Gudvangatunnelen, Norges nest lengste. Mellom Gudvangen og Lærdal er det 51,5 km, og av det 43,0 km i tunnel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en rå tanke jeg, som jeg har tenkt på fra før å gjennomføre en gang i livet...

Kan garantere så suksess... La meg presentere, E16 fra a-å:

Europavei 16.....Mellom Gudvangen og Lærdal er det 51,5 km, og av det 43,0 km i tunnel.

Det hadde vært dritfett, jeg er definitivt med på den :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

71' nord ruten? En uke, Lindesnes til Hammerfest langs Vestlandet i 5-6 etapper? Sogn og Fjordane må jo bare være epic med en slik kortesje, litt mye ferjer o.l., men med ferjekort så har hver opptil 50% rabatt på ferjene. Se for dere Bimmers On Tour opp eller ned Trollstigen! Evt kjøre vedtlandet opp til Tr.heim og så kutte over litt lengre øst i landet og oppover, eller nedover til Oslo og omegn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger vi å gjøre det så komplisert da? Har ingen erfaringer med eventbyråer, men er da ikke noe vi kan ordne selv? Når vi kommer opp med en reiserute så tar vi telefoner til de stedene vi skal overnatte og ordner god pris og plass til alle, samt at vi kommer til å undersøke og researche godt, og høre med bimmersfolka som bor ved de stedene vi skal sove, om hva de anbefaler ++ . Tror detta går greit med litt arbeid bare =)

spørs veldig på hvor mange som blir med på treffet!!! om 30 biler stiller går det greit å gjøre alt selv, men stiller 50 biler så blir det vanskelig å bukke hoteller med parkeringsplasser og soveplasse samt festlokaler osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja, men vi må også tenke på de i Nord, vi kan liksom ikke bare avslutte der, da får ikke de roadtrip :P? hehe , med mindre de joiner ned når folk skal hjem igjen til sør og ender opp på e30meet f. eks, nei vi får komme med rutealternativer også får vi stemme på det, men først må vi ha alle datoer og slikt på plass før vi kommer tilbake med det senere =)! Oppdatert 1. posten nå, over 20 påmeldte på under 24 timer!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja, men vi må også tenke på de i Nord, vi kan liksom ikke bare avslutte der, da får ikke de roadtrip :P? hehe , med mindre de joiner ned når folk skal hjem igjen til sør og ender opp på e30meet f. eks, nei vi får komme med rutealternativer også får vi stemme på det, men først må vi ha alle datoer og slikt på plass før vi kommer tilbake med det senere =)! Oppdatert 1. posten nå, over 20 påmeldte på under 24 timer!!!!

Nei, men hvis de møter opp lengre sør, så får de det, akkurat som om jeg må jo komme meg hjem igjen etter Hammerfest...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er jaffal veldig for å ende opp på E30Meet!

Ser ut som det er en del fra vestlandet som har lyst til å vær med og det er jo bra!

E30Meet blir bare bedre å bedre for hvert år, utrolig bra treff i år og blir nok enda bedre til neste år.

Det hadde jo vært tøft om vi (50) bilene kom sammlet inn på E30Meet 2014 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...