Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har et par spørsmål og tar gjerne imot tips ang. senking av min bil.

Bilen det er snakk om er en 318 e46 2002 mod.

b2d6dpls9f1cvsyznt34.jpg

Sånn som bilen er nå ser den helt forferdelig ut med så mye plass i hjulbuene fremme, og lurer derfor på om hva og hvor mye senk dere anbefaler? Syntes den er ok bak, så er det mulig å bare senke fremme? Vil helst kunne kjøre over fartsdumper, så er bare ute etter å bli kvitt litt tomrom fremme.

Alt av dempere/fjærer osv er orginalt sånn det er nå, det samme gjelder understell.

Har heller ikke valset noen av hjulbuene.

Har 235/35 - 19 fremme:

pa38nwcxwgs1vwetr6yl.jpg

Bak er 265/30 - 19:

vgmurx8wcn8fhevep56z.jpg

På forhånd takk :)

Skrevet
Tror du vil slite med de bakdekka ass, dette kommer vel til å subbe ?

Altså du tenker etter jeg har evt. senket? Fordi akkurat sånn det er nå klarer jeg full bil uten å subbe, men tror det er såvidt.

Skrevet

Du kan jo hive på f.eks 40mm foran, (eibach, H&R etc)

Men du får det ikke godkjent i vognkort med mindre du senker både foran og bak med TUV-papirer, hjulstillingspapirer og Evt kvittering på at lykter er justert etter ny kjørehøyde.

Skrevet
Du kan jo hive på f.eks 40mm foran, (eibach, H&R etc)

Men du får det ikke godkjent i vognkort med mindre du senker både foran og bak med TUV-papirer, hjulstillingspapirer og Evt kvittering på at lykter er justert etter ny kjørehøyde.

Er det anbefalt å kjøpe et justerbart senkesett i mitt tilfelle? Eller går det fint med senkefjærer? Er nylig byttet dempere på bilen.

Skrevet

Hvis du går for justerbart får du den perfekt, etter din mening/smak.

Og så kan du jo heve om vinteren.

Haken er vel at det kan bli ubehagelig stivt for noen.

Jeg personlig, liker M-sport stivheten, men ikke den jeg fikk av billigste justerbare fra partsandretards, så neste gang velger jeg noe med hardhetsregulering. Ble lei av en hekk med egenskapene til en sprettball. Neste blir vel Supersport black evo control+ elns.

Billigst på qwt.no (tror jeg, for øyeblikket)

Uansett er både fjærer eller justerbart bedre enn en bil på stylter :)

Skrevet

Jeg hadde Eibach-fjærer dengangen jeg hadde E46. 30/25 senket de og syntes det var en god kombinasjon av å være passe lav, men fortsatt god fremkommelighet.

Men, har ikke du altfor høy omkrets på hjulene dine? Mener jeg hadde samme profil på 18" på min bil, men mulig jeg husker feil.

Skrevet
Hvis du går for justerbart får du den perfekt, etter din mening/smak.

Og så kan du jo heve om vinteren.

Haken er vel at det kan bli ubehagelig stivt for noen.

Jeg personlig, liker M-sport stivheten, men ikke den jeg fikk av billigste justerbare fra partsandretards, så neste gang velger jeg noe med hardhetsregulering. Ble lei av en hekk med egenskapene til en sprettball. Neste blir vel Supersport black evo control+ elns.

Billigst på qwt.no (tror jeg, for øyeblikket)

Uansett er både fjærer eller justerbart bedre enn en bil på stylter :)

Takk for svar :)

Tror jeg satser på med bare noen senkefjærer med det første, tenker å prøve 40mm fremme.

Hvordan er det med montering osv? Jeg bor på hybel akkurat nå, så har ikke noe serlig tilgang til verktøy/utstyr selv, hvor mye sånn ca kommer dette til å koste på et verksted?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...