bmw530dta Skrevet September 5, 2013 Share Skrevet September 5, 2013 Jeg bestilte en vare fra schmiedmann som kom i går bare for å finne ut at varen ikke passer så jeg fylte ut returskjemaet dems på nett...Fikk svar at de krever 20% av kjøpesum ved retur når jeg bestiller feil vare...Flere som har vært borti dette ? Er dette i det hele tatt lovlig ? Finner dette veldig rart og vil ta dett opp med forbrukerrådet ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet September 5, 2013 Share Skrevet September 5, 2013 Jeg bestilte en vare fra schmiedmann som kom i går bare for å finne ut at varen ikke passer så jeg fylte ut returskjemaet dems på nett...Fikk svar at de krever 20% av kjøpesum ved retur når jeg bestiller feil vare...Flere som har vært borti dette ? Er dette i det hele tatt lovlig ?Finner dette veldig rart og vil ta dett opp med forbrukerrådet ! Gs bildeler har samme opplegg de og, så tror nok de har rett på det. Unntaket er jo hvis de har sendt deg feil del, da kan de ikke ha noe som helst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw530dta Skrevet September 5, 2013 Forfatter Share Skrevet September 5, 2013 Har gjort det samme med GS engang tidligere og der var det ingen problem å sende varen i retur, og de tok heller ingen gebyrer for dette. Syns det er litt drøyt å kreve 20% av kjøpesummer i gebyr ved retur. Delen kostet 1600 kr så jeg må nå betale 320 kroner + porto for noe jeg ikke skal ha. 320 kroner er jo ikke mye men si da du kjøper noe for 10.000 kr så begynner jo dette å bli drøyt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet September 5, 2013 Share Skrevet September 5, 2013 Les litt her da http://www.forbrukerombudet.no/asset/3215/1/3215_1.pdf Legg særlig merke til nummer i lista Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jay-O Skrevet September 5, 2013 Share Skrevet September 5, 2013 Nummer 9 mener du vel, "Angrerett" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet September 5, 2013 Share Skrevet September 5, 2013 Nummer 9 mener du vel, "Angrerett" Er ikke det angrerett som skal brukes i dette tilfellet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet September 5, 2013 Share Skrevet September 5, 2013 Var det du selv som fant delen og bestilte selv eller var det Schmiedmann som har gjort blemmen? Var dette en "ukurrant" bestillingsvare eller lagervare hos dem? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet September 5, 2013 Share Skrevet September 5, 2013 Er vel kun spesielle og bestilte deler de kan kreve gebyr for? Kjøper må også stå for frakt tilbake. Det er vel vanlig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-E30 Skrevet September 5, 2013 Share Skrevet September 5, 2013 Du er heldig som i hele tatt fekk noe fra di. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet September 5, 2013 Share Skrevet September 5, 2013 Angretten er det som skal brukes her, de har ingenting de kan kreve tilbake (kun varen) eller noe de skulle ha sagt. Edit; Skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet September 5, 2013 Share Skrevet September 5, 2013 Kan vel ikke mene at selger skal holdes ansvarlig hvis kunden selv har plukket ut feil vare? Og spesielt hvis det er en spesiell bestillingsvare. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet September 5, 2013 Share Skrevet September 5, 2013 Er det ikke sånn det fungerer da Stig? Forbrukerkjøpsloven her i landet er bare helt ape. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jay-O Skrevet September 5, 2013 Share Skrevet September 5, 2013 Kan vel ikke mene at selger skal holdes ansvarlig hvis kunden selv har plukket ut feil vare? Og spesielt hvis det er en spesiell bestillingsvare. Ikke fra nettbutikk, telefonsalg eller katalogsalg, da må selger bare bite det i seg og ta imot varen og betale ut det som kjøper har betalt (minus frakt). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet September 5, 2013 Share Skrevet September 5, 2013 De har skrevet dette på sine nettsider under kjøpsbetingelser: Varer som ikke har feil eller mangler men er feilbestilte tas også i retur dersom de ikke har vært montert. I slike tilfeller trekkes 20% av varens kjøpssum i returgebyr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet September 5, 2013 Share Skrevet September 5, 2013 Men da er jo saken grei... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå