Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bestilte en vare fra schmiedmann som kom i går bare for å finne ut at varen ikke passer så jeg fylte ut returskjemaet dems på nett...Fikk svar at de krever 20% av kjøpesum ved retur når jeg bestiller feil vare...Flere som har vært borti dette ? Er dette i det hele tatt lovlig ?

Finner dette veldig rart og vil ta dett opp med forbrukerrådet !

Skrevet
Jeg bestilte en vare fra schmiedmann som kom i går bare for å finne ut at varen ikke passer så jeg fylte ut returskjemaet dems på nett...Fikk svar at de krever 20% av kjøpesum ved retur når jeg bestiller feil vare...Flere som har vært borti dette ? Er dette i det hele tatt lovlig ?

Finner dette veldig rart og vil ta dett opp med forbrukerrådet !

Gs bildeler har samme opplegg de og, så tror nok de har rett på det. Unntaket er jo hvis de har sendt deg feil del, da kan de ikke ha noe som helst.

Skrevet

Har gjort det samme med GS engang tidligere og der var det ingen problem å sende varen i retur, og de tok heller ingen gebyrer for dette. Syns det er litt drøyt å kreve 20% av kjøpesummer i gebyr ved retur.

Delen kostet 1600 kr så jeg må nå betale 320 kroner + porto for noe jeg ikke skal ha.

320 kroner er jo ikke mye men si da du kjøper noe for 10.000 kr så begynner jo dette å bli drøyt

Skrevet

Var det du selv som fant delen og bestilte selv eller var det Schmiedmann som har gjort blemmen? Var dette en "ukurrant" bestillingsvare eller lagervare hos dem?

Skrevet

Angretten er det som skal brukes her, de har ingenting de kan kreve tilbake (kun varen) eller noe de skulle ha sagt.

Edit; Skrivefeil

Skrevet

Kan vel ikke mene at selger skal holdes ansvarlig hvis kunden selv har plukket ut feil vare? Og spesielt hvis det er en spesiell bestillingsvare.

Skrevet
Kan vel ikke mene at selger skal holdes ansvarlig hvis kunden selv har plukket ut feil vare? Og spesielt hvis det er en spesiell bestillingsvare.

Ikke fra nettbutikk, telefonsalg eller katalogsalg, da må selger bare bite det i seg og ta imot varen og betale ut det som kjøper har betalt (minus frakt).

Skrevet

De har skrevet dette på sine nettsider under kjøpsbetingelser:

Varer som ikke har feil eller mangler men er feilbestilte tas også i retur dersom de ikke har vært montert. I slike tilfeller trekkes 20% av varens kjøpssum i returgebyr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...