dejavu Skrevet September 5, 2013 Share Skrevet September 5, 2013 Hadde bilen på 100 000 kilometer service i går. Mekaniker rådet meg til å vurdere flushing av automatkassen. Noe jeg gjør,litt motvillig,da det som kjent koster litt. Noen som kjenner verksteder som gjør dette i Stavangerregionen? Hva med priser? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet September 5, 2013 Share Skrevet September 5, 2013 koster en brøkldel av hva ny kasse gjør så det burde du nok gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet September 5, 2013 Share Skrevet September 5, 2013 Hør med moe auto Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dejavu Skrevet September 5, 2013 Forfatter Share Skrevet September 5, 2013 Hør med moe auto Det var dem som rådet meg til å flushe. Selv manglet de det utstyret- Anbefalte et sted som heter Transtech på Bryne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet September 5, 2013 Share Skrevet September 5, 2013 Transtec ligger på Lye. Ring eller send mail, så får du prisen. Flush koster en del mer enn oljebytte, da det går endel liter gjennom som bare må kastes etterpå Jeg vet ikke hvilken kasse som står i din bil, men 6hp26 som står i min bil kan ikke bruke vanlig automatolje. Den skal ha spesialolje fra ZF, og den er det få verksteder som har. Det er ikke alle som er klar over det heller. Derfor er det iallefall for min del tryggest å bruke Transtec, selv om han ikke er av de billigste i distriktet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dejavu Skrevet September 6, 2013 Forfatter Share Skrevet September 6, 2013 Transtec ligger på Lye.Ring eller send mail, så får du prisen. Flush koster en del mer enn oljebytte, da det går endel liter gjennom som bare må kastes etterpå Jeg vet ikke hvilken kasse som står i din bil, men 6hp26 som står i min bil kan ikke bruke vanlig automatolje. Den skal ha spesialolje fra ZF, og den er det få verksteder som har. Det er ikke alle som er klar over det heller. Derfor er det iallefall for min del tryggest å bruke Transtec, selv om han ikke er av de billigste i distriktet. Viser seg jeg har en ZF6 trinns girkasse,og prisen fra Transtec er 6700. Høres det dyrt ut?Er det andre som i det hele tatt gjør jobben?Monopolister tar seg vanemessig godt betalt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jay-O Skrevet September 6, 2013 Share Skrevet September 6, 2013 Prisen høres riktig ut - det vil også sjekkes for riktig versjon av firmware på automatkasse hjernen og reset av "læreprosessen" så den begynner på null og lærer seg kjørestilen din igjen. Hvis du syns at det var en upris, så bør du bytte til manuell kasse på neste bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dejavu Skrevet September 6, 2013 Forfatter Share Skrevet September 6, 2013 Aldri mer manuell gear på meg,da ryker clutchen i stedet- Har ikke kunnskap til å vurdere om det er dyrt eller billig. Har hørt priser mellom 4 og over 10 for denne type jobb. Men det er jo ulike modeller og gearkasser,så vanskelig å vurdere. Men skitt au,-pengan skal sirkulere og jeg slår nok til.- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet September 6, 2013 Share Skrevet September 6, 2013 Det er helt rett pris. Transtec er dyktige på automat så du får skikkelig vare der. Jeg har en E39 530D og betaler ca 4000,- for flush, da er det filterskift og 12-14 liter Olje men E60 er dyrere bl.a fordi filteret er en intergrert del av bunnpanna på kassen så bare bunnpanne/filter koster +/- 2000,- så går det kanskje 12-14 Liter olje til 200,- pr liter så ser du at en god del av prisen er materiell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dejavu Skrevet September 6, 2013 Forfatter Share Skrevet September 6, 2013 Ok. Da er den saken grei! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet September 6, 2013 Share Skrevet September 6, 2013 Ifølge ETK har du ZF 6hp19. Jeg mener det var rundt 6700 jeg fikk pris på til min også. Det er andre som kan gjøre jobben, men jeg tar ikke sjansen. Jeg vet om et verksted som visst har utstyr til å flushe kassen, men der hentet jeg bilen ut fra reparasjon med et bakhjul foran og et framhjul bak på den ene siden... (min har 9x19 foran og 10x19 bak. Bakfelgene er mye mer konkave enn framfelgene.) Så der er det helt uaktuelt å levere inn bilen til noe girkasseflush. Jeg har også spurt et annet verksted angående oljebytte, når jeg hadde 525tds med 5hp18. Der skal oljen peiles via fyllepluggen i bunnpannen, når oljen er rundt 40 grader. Når det renner over, er det fullt. Ifølge dette verkstedet hadde det ingenting å bety om kassen var driftsvarm når de fylte olje. Det var liksom ikke så farlig. Ved driftsvarm kasse vil oljenivået være for lavt når det renner over, og er kassen kald vil oljenivået være for høyt når det renner over. Da betaler jeg heller litt mer hos Transtec og er trygg på at de som jobber på bilen har dybdekompetanse innen feltet og gjør alt helt riktig, enn å spare noen hundre på et verksted som setter hjulene feil og har 40 grader for høy temperatur på kassen når de fyller. Ikke er det sikkert at de bruker riktig olje heller. Noen som "kun kan én ting" er flinkere på akkurat den tingen, enn noen som "kan alt". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sexeren Skrevet September 11, 2013 Share Skrevet September 11, 2013 Åsensenteret Bilverksted (Mekonomen Stavanger) på åsen har automatgirkasse flusher og har flushet en rekke bmwer med veldig godt resultat hvær gang. Utrolig hvor godt det gjør seg på girkasser som fusker, girer hardt og div. Akkuratt på bmw er det litt dyrt å flushe med tanke på mengde olje og at de fleste må ha et oljefilterkit hvor det skiftes hele bunnpanna. Ofte lurt og skifte den brillepakningen til ventilhuset og pakning/kontakt til el-kontakten da spesielt sistnevte pakning har dendens til og lekke olje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vannslangen Skrevet September 13, 2013 Share Skrevet September 13, 2013 Tok min på Bil Kilden, de hadde også veldig god peiling og alt flushe utstyr. Sto i verkstedet og så på hele jobben, de hadde full kontroll. Ned med bunnpanne, nytt filter, flushet i overkant av 20L hvis jeg ikke husker feil. Rett over 4k kom det på, da hadde jeg med filter og pakninger selv. Kjørt 30-40k siden, girer mykt og presist. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dejavu Skrevet September 16, 2013 Forfatter Share Skrevet September 16, 2013 Tok min på Bil Kilden, de hadde også veldig god peiling og alt flushe utstyr. Sto i verkstedet og så på hele jobben, de hadde full kontroll. Ned med bunnpanne, nytt filter, flushet i overkant av 20L hvis jeg ikke husker feil. Rett over 4k kom det på, da hadde jeg med filter og pakninger selv. Kjørt 30-40k siden, girer mykt og presist. Hadde du også med bunnpanna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dejavu Skrevet September 16, 2013 Forfatter Share Skrevet September 16, 2013 Da har jeg fått 3 priser på denne jobben: -6700 -6500 -7800 Det blir å dra til Lye! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå