Gå til innhold

BMW M5 E61 -08


RS4
 Share

Anbefalte innlegg

hehe, vet du hva denne koster? 2 eller 3x så mye som ESS tuning, uten at de er tilsvarende bedre....

 

Men har handlet diverse andre ting. Ikke fått delene enda....

 

Nei, ytelesmessig er de ikke overraskende, men interiøret er fin den :) Og hvis jeg ikke tar feil klarer den 0-200 på 26 sek, med toppfart på 355km/t.

 

Venter på nye updates :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Hvordan går det med denne bilen?

Er selv litt på hugget etter e60 m5 men det siste steget over fornuften er litt langt.

Ser jo noen sier det koster 10 lapper i mnd i verkstedregninger osv på m biler men hva faen - så jalla dårlig er de vel ikke?

 

Hva med F10/11 535d evnt 535i (msport) - er det noe du kunne kjørt/vurdert istedet for skjønnheten du nå har? 

Er liksom der det er litt dillemma - "fornuften" sier sistnevnte men kuken sier M5..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så gjelder m5 enda. Har testet 550M F10 og valgte m5'en jeg har.

Det er vel lite fornuft med begge bilene.

Og det er ikke slike utlegg om du ikke gjør det til selv, som trimming / tuning osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.

Så det er bare å smelle til etterhvert her da sikkert :)

Hvor og sum på forsikring hos deg? Sjekket på en m3 for ei stund siden å det kom seg på 15 lapper (JBV), uhørt for en så billig bil (e46) med 75% bonus vil jeg si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler ca 11500kr inkludert motor, gir og understell forsikring. Har vel 12000km. Har maks%.

Det kan komme utgifter som kan være dyre, se på Magnus sin M5,der bremseklosser, clutch & svinghjul og motorolje skifte kom på ca 50tusen. Ca 35tusen for clutch og svinghjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring etter å ha hatt noen M-biler er at når det først er noe, så blir det ofte relativt dyrt.

Spesifike deler som ikke deles med mer ordinære modeller, er jo selvfølgelig dyrere, men ikke galskap-dyre.

Det som jeg måtte gjøre med min bil nå, har ikke så mye med flax eller uflax å gjøre. Clutch og svinghjul er å se på som slitedeler og disse må på et eller annet tidspunkt skiftes på alle M5er. Bremseklosser og olje er selvfølgelig også slitedeler.

Kombinasjonen av mye krefter, aktiv kjøring og det å ville vedlikeholde bilen over snittet koster.

For min del er det verkstedtimene som svir mest. Har verken kunnskap, fasiliteter eller ønske om å gjøre slikt selv. Det koster.

 

Det skal også sies at jeg ikke opplevde nevneverdig billigere bilhold med X5en feks.

 

Oppskriften på billig bilhold må vel være noe sånt som relativt ny asiatisk bil med liten motor, og at man skifter slitedeler selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det kan vel kanskje ha noe med en ca km samt bruk av bil? Så en M5 som har samme og kanskje en god del mer km på som clutch ennå ikke er byttet på er verdt å styre unna? Hvor langt var din gått da symptomer kom da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bruken og kjørelengde spiller jo en rolle. 

Ikke nødvendigvis styre unna, men være forberedt på det kan komme med høyere sannsynlighet enn på mange andre biler.

Rundt 80k på min, men dette er vedig individuelt har jeg forstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hos hvilket selskap?

Ja har det er en pen sum for slikt det, gjelder vel å finne eller ha litt flaks på eksemplar kanskje .

Har DNB forsikring. Har flere forsikringer i samme selskap.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Da har jeg bestemt meg å bytte ut bilen min, og legger denne M5`en for salg.

 

Jeg kommer til å legge litt mer bilder ut, etter jeg har fått tatt noen bilder etter ny polert bil.

 

Kommer og med et sammendrag på hva som er gjort med bilen etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...