teexeln Skrevet September 6, 2013 Share Skrevet September 6, 2013 Sensorene fungerer ikke verken foran eller bak på bilen. Når jeg setter den i revers så hyler alarmen i ca et par sekunder å så skjer det ikke noe mer. Lyset i knappen til PDC blinker også. Alle sensorene "tikker" så tyder på at de er i orden. Noen formeninger om hva som kan være galt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet September 6, 2013 Share Skrevet September 6, 2013 viewtopic.php?f=1&t=259396 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet September 7, 2013 Share Skrevet September 7, 2013 Sikker på at alle tikker? Vis de gjør det, prøv og koble av batteriet og koble på etter ti min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet September 7, 2013 Share Skrevet September 7, 2013 Hyler det i revers så betyr det at en sensor er defekt,kutt av en en slangebit foreks hageslange så hører du godt hvem(hvilke) er defekt.Bytter du sensor så beskytt koblingen med eltape,blir mye fuktighet der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teexeln Skrevet September 7, 2013 Forfatter Share Skrevet September 7, 2013 Hyler i ca 2 sekunder før det blir stillt, samt at pdc-knappen blinker. Prøvde i dag å koble i fra batteriet en times tid, ingen forskjell! Skal prøve i morgen med en slangebit, men lyttet enda en gang i dag å absolutt alle tikker, mulig et par av dem hadde en anelse svakere lyd men ikke sikker. Er det vanskelig å bytte disse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet September 8, 2013 Share Skrevet September 8, 2013 Om dem har svak lyd kan dette være en ødelagt sensor. Hadde en periode der alle mine gikk nesten etter hverandre, og alle tikket, men noen var mye svakere. Bytta dem og alt virka fint. De nye tikka veldig hardt i forhold til de ødlagte og de som faktisk virka. Men en diagnosesjekk vil nok avsløre dette. Som nevnt, når det piper konstant og blinker i knappen er der en feil. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teexeln Skrevet September 13, 2013 Forfatter Share Skrevet September 13, 2013 Hmm i dag virka plutselig de to sensorene i midten bak, men ikke de to ytterste og de foran. Fikk en pakke i dag med to brukte fra koed, satte de på hver side bak så nu funker det fjell bakover, men fortsatt ikke noe som funker fremme selv om de tikker Hvordan funker sensorene forover? må bilen stå i drive eller? Syns alle fremme tikker rimelig bra men mulig der er to der å som er litt svakere, litt rart ikke noen av dem funker siden pdc-systemet plutselig virket bake med bare sensorer to som fungerte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet September 13, 2013 Share Skrevet September 13, 2013 Å sette bilen i revers eller trykke på pdc knappen aktiverer systemet. Hele systemet er av elle på samtidig. Er ikke på bak og av foran foreksempel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bayerks-mach-werk Skrevet September 13, 2013 Share Skrevet September 13, 2013 Jeg har også nylig fått ett problem med mine sensorer på min e39, problemet jeg har er egentlig at ingen ting virker ikke en lyd, skal ut å sjekke ikveld om det tikker fra sensorene . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet September 13, 2013 Share Skrevet September 13, 2013 Sensorene fungerer ikke verken foran eller bak på bilen. Når jeg setter den i revers så hyler alarmen i ca et par sekunder å så skjer det ikke noe mer. Lyset i knappen til PDC blinker også. Alle sensorene "tikker" så tyder på at de er i orden. Noen formeninger om hva som kan være galt? PDC module er sjelden feil. Du ser om en av din PDC ledning er brudd. Jeg har tilsvarende på min bil. Det tok mange dager for å spore fram. En av ledning var brudd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet September 13, 2013 Share Skrevet September 13, 2013 Jeg måtte bytte pdc boksa mi da det hadde irret i kontakten og en eller 2 pinner var av. Kan vertfall sjekke kontaktene på boksa for irr! Jeg hadde også brudd i ei ledning. Dro ut hele nettet bak (uten og ta av fangeren) og sjekka alle ledninger. Var lett og se på min hvor bruddet var, hadde mye irr rundt bruddet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bayerks-mach-werk Skrevet September 13, 2013 Share Skrevet September 13, 2013 Jeg har også nylig fått ett problem med mine sensorer på min e39, problemet jeg har er egentlig at ingen ting virker ikke en lyd, skal ut å sjekke ikveld om det tikker fra sensorene . Beklager at jeg blandet meg inn i tråden her , men problemet mitt var bare en gåen sikring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teexeln Skrevet September 14, 2013 Forfatter Share Skrevet September 14, 2013 Er det forresten samme høyttaler som lager pipelyden både for sensorene fremme og bak? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet September 14, 2013 Share Skrevet September 14, 2013 Jeg har en 740 E38. Den har en lys pipelyd ved giret på sensorene fremme. Og en litt mørkere pipelyd ved hatthylla bak for sensorene bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet Juni 25, 2014 Share Skrevet Juni 25, 2014 Vekker en gammel tråd! Har samme issue som trådstarter, ingen tegn til lyd fra hverken foran eller bak. Hører heller ingen "knepping" eller susing fra sensorene. Hva er greist å starte med? Kan det være en gåen sikring som "bayerks-mach-werk" hadde, selvom PDC ikonet nederst fungerer og blinker så fort jeg setter bilen i revers? Har selvsagt testet alle sensorene med at noen står bak og holder for, men det virker som de er litt i sin egen verden. Er det slik at de er seriekoblet? Så hvis en er defekt, kutter også resten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå