engern Skrevet September 12, 2013 Skrevet September 12, 2013 I kveld ble jeg stoppet av up og tatt med på biltilsynet for teknisk kontroll. De gikk over hele bilen og fant litt små plukk som de ikke brydde seg om. Men jeg har ettermonterte angel eyes, med ekstra kraftig lys i ringene. Dette syntes de lyste altfor sterkt for parklys, så fikk en mangel lapp og 2 ukers frist på å vise bilen på etterkontroll. Tenkte å koble ut ringene, reise opp og vise bilen. Reise hjem og koble de på igjen. Men det jeg lurer på er hva skjer om jeg blir "tatt" med samme "mangel" igjen senere? Blir disse "manglene" notert i systemet deres så de kan se at jeg har hatt samme mangel tidligere eller slettes de så fort bilen er godkjent? På etterkontroll, ser de over kun de feilene som er skrevet opp eller sjekker de hele bilen igjen? Det står krysset av på "ikke kontrollert" på alt annet på mangel lappen jeg fikk. Selv om de kontrollerte alt. Bilen er en e36 forresten.
gica Skrevet September 12, 2013 Skrevet September 12, 2013 Nei, du må bare inn på en ny teknisk kontroll. rx-7 en min ble stoppet noen ganger for å si det sånn, monterte på delene igjen etter kontroll men ble stoppet igjen pgr det samme. Altså, eksos, felger, lys osv osv. Demonterte, viste bilen igjen og monterte på delene igjen. Uten problemer
engern Skrevet September 12, 2013 Forfatter Skrevet September 12, 2013 Tusen takk for raskt svar. Da blir det snart etterkontroll uten ringer så de blir fornøyde. Så koble på igjen så jeg blir fornøyd
e30_joakim Skrevet September 13, 2013 Skrevet September 13, 2013 Nei, du må bare inn på en ny teknisk kontroll.rx-7 en min ble stoppet noen ganger for å si det sånn, monterte på delene igjen etter kontroll men ble stoppet igjen pgr det samme. Altså, eksos, felger, lys osv osv. Demonterte, viste bilen igjen og monterte på delene igjen. Uten problemer om du blir stoppet for det samme 3 ganger, eksagt det samme , så kan de nekte å levere ut skiltene igjen
stig. Skrevet September 13, 2013 Skrevet September 13, 2013 Nei, du må bare inn på en ny teknisk kontroll.rx-7 en min ble stoppet noen ganger for å si det sånn, monterte på delene igjen etter kontroll men ble stoppet igjen pgr det samme. Altså, eksos, felger, lys osv osv. Demonterte, viste bilen igjen og monterte på delene igjen. Uten problemer om du blir stoppet for det samme 3 ganger, eksagt det samme , så kan de nekte å levere ut skiltene igjen tull dette har jeg aldri vert borti,verken jeg eller kamerater,så lenge bilen er godkjent å det ikke foreligger noen som helst mangel lapper på bilen å alt er på stell med tanke på forsikring og avgifter,jeg har en kompis som sikkert har vist bilen sin 5-6 ganger pga et felgsett han alltid ble stopped med,å tilogmed han fikk aldri noe problem
e30_joakim Skrevet September 13, 2013 Skrevet September 13, 2013 Nei, du må bare inn på en ny teknisk kontroll.rx-7 en min ble stoppet noen ganger for å si det sånn, monterte på delene igjen etter kontroll men ble stoppet igjen pgr det samme. Altså, eksos, felger, lys osv osv. Demonterte, viste bilen igjen og monterte på delene igjen. Uten problemer om du blir stoppet for det samme 3 ganger, eksagt det samme , så kan de nekte å levere ut skiltene igjen tull dette har jeg aldri vert borti,verken jeg eller kamerater,så lenge bilen er godkjent å det ikke foreligger noen som helst mangel lapper på bilen å alt er på stell med tanke på forsikring og avgifter,jeg har en kompis som sikkert har vist bilen sin 5-6 ganger pga et felgsett han alltid ble stopped med,å tilogmed han fikk aldri noe problem hmm okei, var en fra indre østfold jeg snakket med, som hadde blitt stoppet 3 ganger med samme feil og med samme bil, denne var riktig nok kappet fjører på alle 3 gangene han ble stoppet, den 4 gangen han var på visning for kappet fjører, så la dem inn på karroserinummeret at han ikke fikk skilter på bilen noen gang igjen... men er jo strengt med kappet fjører kontra og bytte felger et par ganger tenker jeg
stig. Skrevet September 13, 2013 Skrevet September 13, 2013 da skal jeg være så kukk å si det som jeg mener rett ut, da trur jeg han fra indre østfold har jugi så øra står rett bakover, for så vidt meg bekjent har de ikke lov til og gjøre noe sånt(så lenge bilen er i den stand den skal være),å jeg har drivi jævlig mye med biler å regler rundt biler og biltilsynet,så utrolig rart om jeg ikke skulle fått med meg en sånn regel det er en microskopisk sjanse for at det han sa faktisk er sant,
e30_joakim Skrevet September 13, 2013 Skrevet September 13, 2013 da skal jeg være så kukk å si det som jeg mener rett ut, da trur jeg han fra indre østfold har jugi så øra står rett bakover, for så vidt meg bekjent har de ikke lov til og gjøre noe sånt(så lenge bilen er i den stand den skal være),å jeg har drivi jævlig mye med biler å regler rundt biler og biltilsynet,så utrolig rart om jeg ikke skulle fått med meg en sånn regel det er en microskopisk sjanse for at det han sa faktisk er sant, det er for såvitt sant det du sier, men jeg går ikke rundt og juger så sa videre det jeg var blitt fortalt , har samme som deg, hatt mye med bil og biltilsynet og gjøre , aldri hørt det før ..
TM custom Skrevet September 13, 2013 Skrevet September 13, 2013 Da jeg var på teknisk kontroll i vår fordi jeg hadde fått mangel på at hjulene stakk utenfor buene så sa kontrolløren at vis jeg ble tatt i teknisk for samme greia gjentatte ganger kunne jeg få en anmeldelse på meg
lasseln Skrevet September 13, 2013 Skrevet September 13, 2013 Har selv blitt stoppet flere ganger for solfilm, nada problem. Fiks, vis, sett tilbake, enjoi. Men har vært med på at politiet har slått seg vrange på felg/senk, da fikk jeg beskjed om at dette måtte stå i vognkort innen 1 uke, hvis ikke ville jeg bli anmeldt "On sight" for å ikke etterkomme politiets pålegg om utbedring blablabla
torko Skrevet September 13, 2013 Skrevet September 13, 2013 ...off topic, men de er en gjeng med tapere uansett, både snuten og tilsynet spør du meg.
nightmare Skrevet September 13, 2013 Skrevet September 13, 2013 er nok mye rart som blir sagt rundt omkring, men jeg personlig har mest trua på at man får en annmeldelse på seg..
Alpejohn Skrevet September 13, 2013 Skrevet September 13, 2013 ...off topic, men de er en gjeng med tapere uansett, både snuten og tilsynet spør du meg. Ja det er skikkelig ille at dem prøver og holde trafikkfarlige biler borte fra veien.. (selv om dem av og til prøver litt hardt) Men du kan jo tenke deg hvor mange drittunger dem møter på som ikke forstår at bilen faktisk ikke har noe på veien og gjøre, og blir sure og kaller dem tapere osv. Eller dem som kommer og skal godkjenne senkesett og ikke har noe som helst i orden, men dem har papirer, og likavel forventer dem at det blir godkjent uten problemer.
Reef89 Skrevet September 14, 2013 Skrevet September 14, 2013 ...off topic, men de er en gjeng med tapere uansett, både snuten og tilsynet spør du meg. Ja det er skikkelig ille at dem prøver og holde trafikkfarlige biler borte fra veien.. (selv om dem av og til prøver litt hardt) Men du kan jo tenke deg hvor mange drittunger dem møter på som ikke forstår at bilen faktisk ikke har noe på veien og gjøre, og blir sure og kaller dem tapere osv. Eller dem som kommer og skal godkjenne senkesett og ikke har noe som helst i orden, men dem har papirer, og likavel forventer dem at det blir godkjent uten problemer. +1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå