Gå til innhold

Internett i 2011 F11 525d


 Share

Anbefalte innlegg

Må du ha et gyldig BMW Assist abonnement for at det skal fungere Kjennern?

Har du ellers erfaring med å flytte over fra Tysk til Norsk Connecteddrive portal?

Du kan fint flytte over fra tysk til norsk portal etter at bilen er lagt til. Det blir sendt en melding me en verifikasjons kode til bilen som du må lese av or registrere i CD portalen. Men du mister noen funksjoner når du flytter som f.eks BMW Store. dette er uanset en funksjon du ikke ville fått ved kjøp av en norsk bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med at "internet is not available in your country"... Tenkte kanskje det ville løse saken.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Du gjør det enkelt via portalen. bare skriv inn de siste syv siffrene i VIN nummeret ditt så følger du bare instruksjonene som blir gitt. Håper det løse Internet problemet. Gi tilbakemelding siden jeg selv vurderer å obbonere på internet hvis det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må du opprette en profil på den tyske connected drive portalen http://www.bmw.com/com/en/insights/technology/connecteddrive/2013/customer_portal/index.html (velg land tyskland og tysk - engelsk). Skriv inn en tysk adresse i portalen veldig viktig. Prøv å legg til bilen din med de 7 siste sifferene i VIN/understells nummeret for bilen din. Då vil du mest sannsynligvis få beskjed om at bilen ikke kan legges til.

 

Når du får denne beskjeden er det to valg. Når beskjeden kommer opp kommer det en link til dette skjema som du må fylle ut å sende inn sammen med vognkort del 1.

 

Hvis du som meg ikke får denne linken så sender du en mail til bmw-connecteddrive@ bmw.de og fortell de at du ønsker å få bilen din lagt til i connected drive portalen, skriv på engelsk.

 

Då får du antakeligvis en telefon fra de hvor du får instruksjoner og at de sender en mail med ærklæringsskjemaet. fyll ut dette så går det cirka en uke så får du mail om at bilen din er lagt til. Når dette er gjort går du i bilen på connected drive og trykker options knappen på idrive hjulet og velg update services. Da vil bilen begynne å kommunisere via sim kortet istede for telefonen din.

 

Brodern gjorde stegene du beskriver over.

Men fikk i dag en følgende mail:

 

Thank you for your e-mail.

 

In order to add your BMW 520d Sedan to your account, it is necessary that you give us an invoice address in Germany. As soon as you provide this information, we will be glad to proceed with your request.

 

Thank you in advance for your efforts.

 

Kind regards,

BMW Kundenbetreuung

 

 

Har noen andre fått en slik mail?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brodern gjorde stegene du beskriver over.

Men fikk i dag en følgende mail:

 

 

Har noen andre fått en slik mail?

Her svarer du bare enkelt på spørsmålet. Gi dem adresse til en BMW forhandler så løser det seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det rimer med slik det var da jeg fikk lagt til min bil. Jeg sendte en mail og ba om at min bil måtte legges til i portalen og fikk telefon tilbake. Vedkommende sa at det hadde vært endringer i praksisen rundt dette og at de var kjent med at det finnes mange Tyske biler i Norge, men at det nå var mulig å legge inn bilen i Tysk portal. Jeg måtte bare fylle ut nevnte skjema og så ble den lagt til i løpet av noen dager.

Etter to uker purret jeg på igjen og fikk på ny en telefon. Da viser det seg at vedkommende jeg først snakket med ikke hadde gitt meg riktig informasjon. De må altså ha en Tysk adresse for å kunne legge inn bilen. Jeg jobber for et Tysk selskap og brukte rett og slett adressen til hovedkontoret. Det var helt ok sa de.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Endret av Erik BM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I portalen har han registrert bilen med en adresse til BMW i Munchen :P

Ettersom han spør etter en adresse, kan vi bare finne en ny tilfeldig adresse?

 

Siden han spør etter en faktura adresse, kommer de til å sende noe post? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Jeg kjøpte BMW Internet pakka men det funker ikke. Har maila Tyskerne og ser de har forsøkt å nå meg. Jeg skal prøve å avklare hele greia. Bavaria tilbyr det ikke så om jeg flytter over til Norsk portal funker det nok uansett ikke. Hva med Remote, fungerer det hos deg?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...