Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tjena,

Må etterfylle kjølevæske på bila, men er usikker på om det er blå eller rød som har blitt brukt før. Får ikke sett nede i beholderen ettersom det er relativt lite.

Så, hvilken farge og type er å anbefale?

Skrevet

Jeg ble noe forb.... når jeg oppdaget at merkeverkstedet hadde blandet rød frostvæske med blå/grønn frostvæske ved montering av motorvarmer på en av mine nye biler. Jeg ble noe påståelig at de hadde gjort en feil, men dette måtte jeg bite i meg etter en del samtaler og undersøkelser. Frostvæskebeholderen var LILLA...

Det viser seg etter en del om og men at de hadde rett, de nye røde frostvæskene er nemmelig blandbar med alle typer frostvæsker, så at man overhode ikke må blande rød med blå/grønn stemmer ikke helt. Det eneste er det kosmetiske, er enig i at ren fin rødfarge er bedre en lilla.

Skrevet

Vet om mange som har fått defekt radiator osv. div ting p.g.s blandig fordi væsken blir tjukkere og seig. tetter seg enkelt og greit.

Flere på forumet her også som har hatt problemer etter blanding. Men du sier den nye typen, det kan godt hende at den kan blandes.

Skrevet

Rød væske og blå væske er på en måte to forskellige stoff og lager kjemiskreaksjon når disse blandes (ikke direkte). Merkeverksted VW/Audi og BMW har alltid sagt at det ikke kan blandes, og sist jeg spurte var for ei uke sida.

Skrevet

ok, det beste er selvfølgelig å forholde seg til rett frostvæske iht det bilen skal ha og "ren" farge...

Jeg har flere nye biler og jeg hadde en av disse nettopp på verkstedet (service), de påstår hardnakket at den "røde typen" de hadde i sitt sortiment er blandbar med alle typer frostvæke, jeg kan desverre ikke si noe mer en det jeg da. Jeg har nå LILLA frostvæske og det fungerer fint, ingen grøt eller noe tull, så de har vell rett da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...