Mornet Skrevet September 22, 2013 Skrevet September 22, 2013 Hei Har hørt at man kun kan bytte lykteglass på bilen før facelift i 2001. GSBildeler og Koed leverer glass fram til 09/00. Men Schmidmann leverer glass fra 2000 og utover. Er dette enkelt å bytte? Dette er en 2003 modell med Xenon-lykter...
nimitz Skrevet September 22, 2013 Skrevet September 22, 2013 Lyktene fra 2001 og nyere er helstøpte så det går i utgangspunktet ikke og bytte bare glasset. Men når det er sagt så har jeg hørt at glasset går å få av ved oppvarming i for eks stekeovn. Er vel verd et forsøk siden en komplett lykt koster skjorta og mere til.
Brekke Skrevet September 23, 2013 Skrevet September 23, 2013 Har du vurdert å bare pusse opp lyktene hvis de er kun falma å ikke sprekt? Får et kit fra 3m som heter Headlight restoration. Sjekk det ut på youtube. Hvis du uansett skal bytte, så er det vell 3 små skruer også må du varme kantene med varmepistol for at limet skal slippe. ///Brekke
Clevion Skrevet September 23, 2013 Skrevet September 23, 2013 Lyktene fra 00 (Facelift) sitter hel limt, så du trenger bare og "bake" de, eller bruke varmepistol i kantene for og varme opp limet. Sitter ingen skruer, kun lim
RS-Heggem Skrevet September 23, 2013 Skrevet September 23, 2013 Lyktene fra 00 (Facelift) sitter hel limt, så du trenger bare og "bake" de, eller bruke varmepistol i kantene for og varme opp limet. Sitter ingen skruer, kun lim Lyktene fra 03 eller er det fra 02 er det ikke bare å bake. Der må man bruke litt makt og et huggjern også, siden de byttet lim rundt denne tiden som sitter mye bedre. Også verdt å merke seg at lyktene er store, så er ikke alle ovner som klarer å gape over de. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Mornet Skrevet September 23, 2013 Forfatter Skrevet September 23, 2013 Da tror jeg at jeg lar lykta sitte. Den er ikke så ille, bare at høyre lykt er byttet for et par år siden og dermed er litt blankere enn den gamle.
gallay Skrevet September 23, 2013 Skrevet September 23, 2013 Gjør som Brekke sier, koster knapt 200kr med frakt, og du får noe sånn resultat
Clevion Skrevet September 23, 2013 Skrevet September 23, 2013 Lyktene fra 00 (Facelift) sitter hel limt, så du trenger bare og "bake" de, eller bruke varmepistol i kantene for og varme opp limet. Sitter ingen skruer, kun lim Lyktene fra 03 eller er det fra 02 er det ikke bare å bake. Der må man bruke litt makt og et huggjern også, siden de byttet lim rundt denne tiden som sitter mye bedre. Også verdt å merke seg at lyktene er store, så er ikke alle ovner som klarer å gape over de. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Ahh, trodde lyktene var like for alle fra 00, men nå er det jo ikke så mange av 2002 og 2003 E39er som det er av 00 og 2001 Tror jeg skal prøve ut denna 3M kitet, se om lyktene mine blir litt blankere, de er ikke akkurat tatt godt vare på av forrige eier
lagunilla Skrevet September 23, 2013 Skrevet September 23, 2013 Gjør som Brekke sier, koster knapt 200kr med frakt, og du får noe sånn resultat[ Bilde ] Yeah right.. Resultatet blir faen ikke sånn..
gallay Skrevet September 23, 2013 Skrevet September 23, 2013 Gjør som Brekke sier, koster knapt 200kr med frakt, og du får noe sånn resultat[ Bilde ] Yeah right.. Resultatet blir faen ikke sånn.. Fikk det ganske bra jeg Selvsagt blir ikke det noe ny lykt, men hvert fall bedre utseende
lagunilla Skrevet September 23, 2013 Skrevet September 23, 2013 Har prøvd det selv. Matt glass var resultatet hos meg..
RS-Heggem Skrevet September 23, 2013 Skrevet September 23, 2013 Har prøvd det selv. Matt glass var resultatet hos meg.. Mye bedre å våtslipe på samme måte som man gjør med en alufelg, for så å polere opp igjen. Samme prinsipp som med settene fra 3M og meguiars. Det vet jeg funker. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
lagunilla Skrevet September 23, 2013 Skrevet September 23, 2013 Har prøvd både Turtle og 3M. Endte opp med å kjøpe ny lampe.
RS-Heggem Skrevet September 23, 2013 Skrevet September 23, 2013 Har prøvd både Turtle og 3M. Endte opp med å kjøpe ny lampe. Da bør du se på de som kan detailing.. da vil du se hvordan de kan bli. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå