ling1 Skrevet September 23, 2013 Share Skrevet September 23, 2013 Har en 525tds e39 som jeg klarte å kjøre diesel tørr med.. Fikk start etterhvert mn ville ikke over 1200omdr, stoppen etter 15min å nå får jeg ikke start igjen... Starter mn stopper med en gang, noen som vet hvordan jeg lufter? ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet September 23, 2013 Share Skrevet September 23, 2013 E34 tds er iallefall selvluftende, det bør E39 også være. Etter å ha byttet motor i min, var det bare å kinne ivei til den startet. Kjører du den tom, kan drit og grums fra bunn av tanken bli sugd inn i dieselfilteret. Jeg ville byttet det, og sett om det ble noe bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet September 23, 2013 Share Skrevet September 23, 2013 Min tds gikk også tom en gang mens den sto på tomgang. Mener å huske det var bare å holde tenninga på hakk to en liten stund også prøve å fyre. Gikk godt det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bulvest Skrevet September 23, 2013 Share Skrevet September 23, 2013 Sett på tenninga i 15 sek. Gjenta 3-4 ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ling1 Skrevet September 23, 2013 Forfatter Share Skrevet September 23, 2013 Takker for svar! Dieselfiltere ble nylig byttet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet September 23, 2013 Share Skrevet September 23, 2013 Etter at du kjørte den tom, regner jeg med? Hvis dieselfilter ble byttet før du kjørte tom, hjelper det ikke stort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ling1 Skrevet September 23, 2013 Forfatter Share Skrevet September 23, 2013 Etter ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet September 23, 2013 Share Skrevet September 23, 2013 Fyller du dieselfilteret helt opp med diesel før du skrur det på plass er det hvertfall en smal sak å få start, dersom alt fungerer som det skal. Som nevnt ovenfor her så er det ikke nødvendig med lufting nei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet September 23, 2013 Share Skrevet September 23, 2013 Sjekk at pumpa går når tenninga står på hakk 2, og at den pumper diesel frem. Kanskje pumpa i tanken har brent seg, skal ikke mye til når den går tørr. TDS har vel bare ei pumpe i tanken og ingen under bilen om jeg ikke husker feil, men den skal vel klare og gå uten pumpa i tanken, men bli vanskelig og starte under halv tank tror jeg. Uten og si noe sikkert.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ling1 Skrevet September 23, 2013 Forfatter Share Skrevet September 23, 2013 Pumpa går.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet September 24, 2013 Share Skrevet September 24, 2013 Sjekket at det kommer diesel også? Kanskje du har fått kondens i systemet.. Prøvd med startgass? (Om dette kan brukes på dieselmotorer). Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ling1 Skrevet September 24, 2013 Forfatter Share Skrevet September 24, 2013 E en skru under filtere, renner diesel ut der når jeg åpner den, starta me startgass mn stoppa etter ei ri... vil helst unngå startgass hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ling1 Skrevet September 26, 2013 Forfatter Share Skrevet September 26, 2013 Åpna røra te dysan ista, resultat= Syl 1 : ingen diesel Syl 2 : bra me diesel Syl 3: bra me diesel Syl 4: lite diesel Syl 5: bra me diesel Syl 6: lite diesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ling1 Skrevet September 26, 2013 Forfatter Share Skrevet September 26, 2013 Åpna røra te dysan ista, resultat= Syl 1 : ingen diesel Syl 2 : bra me diesel Syl 3: bra me diesel Syl 4: lite diesel Syl 5: bra me diesel Syl 6: lite diesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet September 26, 2013 Share Skrevet September 26, 2013 Pumpa som har skjært seg når det ble tørt kanskje?Nå er ikke disse pumpene mitt sterkeste felt, men hør med TRF, i dieseltråden.Sikkert noen som kan svare på hvordan det kan ha seg at det kommer mindre diesel på et par dyser.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå