dream-machine Skrevet September 25, 2013 Share Skrevet September 25, 2013 Hei, eg har ett problem med min 2004 m54b22 med tm12 kompressor! Når eg trykker inn clutchen etter pådrag eller når bilen har trilla i ein lang bakke og eg trykker inn clutchen så stopper den, av og til så "kjemper" motoren litt for å holde seg oppe på tomgang, men stopper som regel. Dette problemet oppsto etter motorhavari, der stempel i syl 1 sprakk. Eg skifta dyse på den sylinderen og luftmengdemåler og køyrer på 98 bensin. Har leita litt etter falskluftslekasje men inget hell :/ Har du nokon aning om kva det kan ver?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet September 26, 2013 Share Skrevet September 26, 2013 Det beste er nok å ta en diagnose Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Edin_M Skrevet September 26, 2013 Share Skrevet September 26, 2013 Høres mistenksomt ut som LMM desverre... men en diagnose er ikke dumt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dream-machine Skrevet September 29, 2013 Forfatter Share Skrevet September 29, 2013 Har skifta lmm men stopper fortsatt..der var en vakumlekasje er fiksa no men stopper fordi.. Skal ta ny diagnose på den, kansje eg må resette noke for att det skal vær i orden... Den vacumslangen var til bensintrykksregulator.. Så har trua på att det har noke med den å. Gjer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet September 29, 2013 Share Skrevet September 29, 2013 Lamdasonde(er). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dream-machine Skrevet September 30, 2013 Forfatter Share Skrevet September 30, 2013 Hmm.. Det kan hende lambdasonden vart sota ned når stempel sprakk å bilen gjekk på blanding av olje å bensin ? Om en av dei hadde vert gåen så hadde det vell vore feilkoder? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet September 30, 2013 Share Skrevet September 30, 2013 Nei, ikke nødvendigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dream-machine Skrevet Oktober 7, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2013 P0103 Masse eller mengde luftflow "a" krets høy Det var feilkoden som låg inne no! Eg merka no att bilen jobba hardare for å holde sg i gang, turtalet variera mellom ca 450 å 750 rpm men i dag stoppa den ikkje! Kan o ringane i vanos ha noke med dette å gjer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Oktober 7, 2013 Share Skrevet Oktober 7, 2013 nei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusHN Skrevet Oktober 7, 2013 Share Skrevet Oktober 7, 2013 Tipper lambda sonder. Har du tatt diagnose? Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dream-machine Skrevet Oktober 7, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2013 Har tatt diagnose ja, ligg ikkje noke feilkoder på lambda vertfall.. Eg får sjå om eg klara å sjekke verdiane på dei i morga. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dream-machine Skrevet Oktober 8, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2013 såg det var litt svetting rundt DISA ventilen i dag, demonterte den og det viser seg at den er gåen.. nokon her som veit kva den gjer? kan det ha noke med problemet mitt og gjer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Oktober 8, 2013 Share Skrevet Oktober 8, 2013 Disa ventilen skiller mellom kanalene i innsuget, dvs du har "2 sett" innsugskanaler. Ett sett til lavt turtall, og ett til høyt turtall. Visst den er sprukket slik at du får falskluft,kan det være problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dream-machine Skrevet Oktober 9, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2013 kobla fra kompressoren i dag( tok av hjelpereima) da var problemet vekk, so no lurer eg voldsomt på, om noken her inne veit kva som lager krøll for meg?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dream-machine Skrevet Oktober 12, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2013 Har funnet ut ka som var gale! Der er en silikon overgong mellom to rør med forskjellig diameter ved lmm... Og der va røret tredd langt uttapå, slik att det skapte turbulens og feilaktige målinger for lmm.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå