Gå til innhold

E39 - Motorlampe lyser litt etter start når bil har stått lenge..

Mornet
 Share

Anbefalte innlegg

Ville no byttet det aller meste, eventuellt flyttet rundt på komponenter for å se om feilen forflyttet seg før du leverer den på verksted og betaler 22 k!

På min 523 08 var det dårlige dyser som forårsaket vibrasjoner og feiltenning.

Ja , har vært nevnt at innsprøytningsventilene også kan tulle...blir ikke til at den settes på verksted for den summen nei. Problemet er der veldig sjeldent egentlig, og det er som sagt bare å ta et par kjappe trykk på gassen opp til ca 1500 rpm ved start så lyser det ingen lampe;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres merkelig ut at en kan slette en mekanisk feil med diagnose da.. :P

Åh, jeg har rådebank igjen, slette feilkode, rådebank borte.. hehe..

Syns det høres rart ut ja.

Hadde det vært mekanisk ville jo ikke bilen gått fint når en sletter koden, med mindre nødprogrammet gjør at den fusker da.. Det er jo en mulighet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja , har vært nevnt at innsprøytningsventilene også kan tulle...blir ikke til at den settes på verksted for den summen nei. Problemet er der veldig sjeldent egentlig, og det er som sagt bare å ta et par kjappe trykk på gassen opp til ca 1500 rpm ved start så lyser det ingen lampe;)

Hvis dysene dine først lekker/feiler vil det bare bli verre..

hadde eg vært deg hadde eg tatt coil og byttet med en annen sylinder, tennplugg på en annen , kabel på en annen og dyse på enda en annen for å se om problemet flytter seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mener vel at en styreenhet oppfatter at noe ikke er som det skal ved oppstart , oppfatter dette som feiltenning og stenger da av bensintilførsel til denne sylinderen(fuel-cut off). Det er først da den går ujevnt, siden den da kun går på 5 sylindre. Når jeg da sletter feilkoden i ecu, så kommer bensintilførsel tilbake og bilen går helt fint igjen. Hehe, ikke lett å si hva det kan være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men den går fint når du starter? kan gi gass og alt med engang uten problemer osv ?

Starter opp så går den helt fint med en gang. Alt fungerer. Etter ca 20 sekunder så begynner den da av og til å gå ujevnt mens turtallet faller fra 1000 til ca 700..helt til motorlampen da til slutt lyser og kutter bensintilførsel til sylinder 4. Men som sagt, dette skjer ikke hver gang, og aldri når bil er varm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat samme symtomene meg og og en annen her på forumet hadde.

Det som var hos meg var at dysene ( 3 og 5) lakk igjennom og når den stod lenge nok så kom det da naturlig nok bensin nedi og skapte problemer under oppstart..

Alltid når motoren hadde stått lenge nok, noe ala over natten ..

Aldri når motoren var varm eller hadde stått noen få timer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat samme symtomene meg og og en annen her på forumet hadde.

Det som var hos meg var at dysene ( 3 og 5) lakk igjennom og når den stod lenge nok så kom det da naturlig nok bensin nedi og skapte problemer under oppstart..

Alltid når motoren hadde stått lenge nok, noe ala over natten ..

Aldri når motoren var varm eller hadde stått noen få timer..

Dette hørtes da kjent ut;) Kanskje en ny innsprøytningdyse hadde gjort susen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes da kjent ut;) Kanskje en ny innsprøytningdyse hadde gjort susen...

istedenfor å kjøpe ny hadde eg byttet plass med en annen for å se om problemet flytter seg..

No kjenner ikkje eg til motoren din så godt da, men en dyse er no som regel en dyse :P

Jæger byttet høytrykkspumpe, lambda sensorer, tennplugger og mange timer med feilsøking istedenfor å høre på forslaget på han dumme kunden :P

men en ting skal de ha de på kokstad, veeeldig ok folk synst eg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...