Gå til innhold

Andreaskarm's E87, SOLGT


andreaskarm
 Share

Anbefalte innlegg

Forstår felger er litt vanSkelig på disse bilene. Ser for meg 8,5" rs replica felger med impress på 38 fremme og bak. Noen som har noen formeninger om dette?

Jeg har 17x8 ET38 med 225/45 på ett av hjulsettene. Det er ikke altfor mye plass mellom dekk og skjermbuen framme da. Går akkurat, uten skrubbing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Lenge siden sist update nå. Er for tiden på jobb i Dubai, og dag følte jeg at jeg måtte handle noe til bilen. Planen var egentligt å kjøpte B12 Sport Kit på Ebay, men da GSbildeler hadde tilbud på Bilstein ble ett B12 sett med 30-20 senk. B8 dempere og Eibach fjører til den nette sum av 4700kr. Og da måtte jeg nesten bare slå til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jaja, da begynnte jeg å montere bilstein kitet. Allerede litt ut i jobben klarte jeg å misten en liten del inn i mellom skjermene og måtte avgårde for å låne meg en magnet og fiske den opp med. Deretter gikk begge sidene bak ganske enkelt for seg.. Men så fant jeg ut klokken 11 at jeg skulle begynne fremme også. Etter mye banning og sliting, draing og hamring klarte jeg å bytte høyre femme. Helt forferdelig å få den løs.. Men nå er den vertfall på plass, så nå gruer jeg meg kjempe masse til å begynne på venstre siden. Eneste positivet er at nå har jeg prosedyren friskt i minne. Var latterlig mer tungvindt enn på e46.. er måtte jeg jo demontere fjæra inni hjulbuen før jeg kunne få ut demperen. OFF...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da begynnte jeg å montere bilstein kitet. Allerede litt ut i jobben klarte jeg å misten en liten del inn i mellom skjermene og måtte avgårde for å låne meg en magnet og fiske den opp med. Deretter gikk begge sidene bak ganske enkelt for seg.. Men så fant jeg ut klokken 11 at jeg skulle begynne fremme også. Etter mye banning og sliting, draing og hamring klarte jeg å bytte høyre femme. Helt forferdelig å få den løs.. Men nå er den vertfall på plass, så nå gruer jeg meg kjempe masse til å begynne på venstre siden. Eneste positivet er at nå har jeg prosedyren friskt i minne. Var latterlig mer tungvindt enn på e46.. er måtte jeg jo demontere fjæra inni hjulbuen før jeg kunne få ut demperen. OFF...

Flott bil du har fått deg!

Kjenner meg igjen der: Etter mye banning og sliting :) 

Blei du ferdig på venstre siden ? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. Den kommer seg. Ser jeg må få tatt skikkelige bilder snart. Fikk på venstre sida også. Tok bare 2 timer;-) så nå har bilen komplett bilstein understell. Og jeg må si den er utrolig god å kjøre nå. Stiv når det trengs og komfortabel over humper osv.. Nåventer jeg på nye styrestag, og så er jeg på jakt etter felger.

Si fra vist noen har e36 m3 felger som de skal kvitte seg med:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Lenge siden jeg har postet noe nytt her. Nå har jeg endelig fått byttet styrestag foran, montert Bilstein settet, solgt sommerhjulene, og fått tatt hjulstilling. ENDELIG. Nå er det jakt etter nye sommerfelger. 

 

Ellers har jeg fått meg sorte blinklys. Bestillt inn Swissvax Blau-Weiss Voks (Voks for BMW lakk), og noen Swissvax produkter for interiøret.

Ellers skal den få seg en ny polering etterhvert, og ta litt små skraper osv.. I tillegg skal jeg få bilen godkjent hos Biltilsynet, og deretter sote fremlyktene mine. I tillegg skal jeg bytt stagene fra demperen til stabstaget, da disse var litt slitte fremme. Frembremsene må også byttes før ringen i sommer. Håper det blir en lett jobb for en gangs skyld. Både styrestagene og fremdemperene var ett sant helvete. styrestagene måtte skjæres av og demperen måtte tas ut med rå makt.

 

Nyt noen dårlige bilder ;-) Hjulstilling er foressten tatt hos Naf, pga godt fornøyd med de. Samt grei pris.

 

post-63402-0-66251600-1388945956_thumb.j

 

post-63402-0-85999100-1388945971_thumb.j

 

post-63402-0-03475500-1388946120_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal få tatt noen bedre bilder. Får akkurar to tynne fingre mellom hjulbue og dekk fremme og ca 2,5 bak. Så bilen er tiltet litt fremover. 30-20 senk. Understellet er fantastisk, må bare få av disse piggfri svampedekkene;-) er spent hvordan denne håndterer ringen. Føler den er enda mer stabil på veien enn e46en.

Har faktisk vurdert 17" felger. Men ikke bestemt meg enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil anbefale 18" da jeg synes det er fin kompromiss mellom kjøreegenskaper og bling ;)

tenkte faktisk å selge mine performance felger... :P

skal du ned på ringen med denne i år? jeg og noen kompiser skal nedover i juli hvis alt går etter planen.. bare å henge seg på :)

hva kjørte du på sist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, er enig der da... 

 

Jeg skal ned i år ja. Det blir vel juli/august tipper jeg. Jeg og AWT her på forumet, samt en del kompiser av oss. Hadde vært kjekt om det hadde vært samtidig ja. Flere norske å henge med der nede. Hvor skal dere bo?

 

Med E46en kjørte jeg vel 11.30 tror jeg. Men kjørte bare 4 runder, og det var en del trafikk, samt jeg tok det med ro. 

 

Du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjørte 9:28 med e46'en regner med å skli godt under 9 med 123'en :) kjørte da 18 runder men med sykt dårlige kina dekk.. (ikke å anbefale på vått der ihvertfall ;) )

vi har pleid å bo på blau ecke eller hva det heter men driver egentlig å tenker å bo litt utenfor så vi heller sparer litt på det.. vi har jo ikke bestillt noe enda..

våre planer er ikke satt i stein men vi vil ihvefall på en trackday.. da det er mye bedre å kjøre på og man slipper å holde tilbake å spare runder men heller bare kjøre på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...