Jump to content

e39 528 fusker


aalgaard
 Share

Recommended Posts

min bmw e39 528 me m52tub28 har begynnt og fjuske litt. Det hender at den jager litt på turtallet når den står på tomgang. Og ved gasspådrag på lavt turtall fjusker og nykker den.

Leste ut feillageret med bmw scanner og disse feila dukket opp:

- Ox.-s control deviation bank 1, too large
- Ox.-s control deviation bank 2, too large

 

Noen som har vært borti noe lignende, eller har en ide om hva som kan være problemet?

 

Setter pris på svar :)

Link to comment
Share on other sites

er ikke 100% sikker, men er ikke det de sensorane som sitter etter katalysatorn? 

kan skyldes mye rart, hvis du prøver å slette feilkodene, hva skjer da? kommer de på med en gang igjen eller blir det bra en stund? :) 

Link to comment
Share on other sites

Se der ja, noen gode tips her.

 

APedersen: Er ikke innsugsbelgen iallefall, den har jeg sjekka tidligere, har ikke sett over alt av vakumslanger og koblinger osv enda, men det skal gjøres

 

Thundercoil: Ja det er nok lamdasondene, men tror ikke at det er de som er feil. De viser bare at det er formye oksygen i eksosen, så tror det har med bensintilførselen å gjøre.

 

Ådne95: Det er nok de som sitter på manifolden, før katalysatoren. Når jeg sletter feilkodene, så kan jeg kjøre en stund uten at det sjer noe, men etter en stund så popper di opp igjen, Har en mistanke om at det kan være så enkelt som bensinfilteret, har ikke skiftet dette i mitt eie, og aner ikke når det ble skifta sist av forige eier. Skal prøve å få tak i nytt imorgen :)

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke om din kom med forskjellige bensinfilter, men på f.eks. min kan det være to forskjellige. Det ene har noe ekstra greier på (regulator?). Uansett er litt slangeklemmer osv der som typisk ruster fast eller man ikke får brukt verktøyet på, så det kan være lurt å ta en titt på hvilket filter du har og om slangeklemmer etc. Ser helt jævlig ut.

Personlig pleier jeg å bytte slangeklemmer og klips på ting og tang, uansett. :)

Link to comment
Share on other sites

Har ikke funnet utav det helt enda, får nytt bensinfilter imorgen. Tok diagnose igjen, og da dukka det opp feil på tenning på syl 4, så skal sjekke om coilen er dårlig, har bytta over med en av de andre coilene, og sletta feilkodene, får se hva som viser når feilene kommer opp igjen :)

Link to comment
Share on other sites

Leste ut feillageret med bmw scanner og disse feila dukket opp:

- Ox.-s control deviation bank 1, too large

- Ox.-s control deviation bank 2, too large

 

Noen som har vært borti noe lignende, eller har en ide om hva som kan være problemet?

 

Setter pris på svar :)

Du ville nok fått mere utfyllende informasjon ved å få elektronikken lest av på et BMW verksted med INPA f. eks. Da ville det vært lettere å stille diagnose. Den BMW scanneren som du omtaler tipper jeg er uoriginal.

 

Har du uoriginalt luftfilter på bilen? Eller høyt oljeforbruk?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...