aalgaard Skrevet September 30, 2013 Share Skrevet September 30, 2013 min bmw e39 528 me m52tub28 har begynnt og fjuske litt. Det hender at den jager litt på turtallet når den står på tomgang. Og ved gasspådrag på lavt turtall fjusker og nykker den. Leste ut feillageret med bmw scanner og disse feila dukket opp: - Ox.-s control deviation bank 1, too large- Ox.-s control deviation bank 2, too large Noen som har vært borti noe lignende, eller har en ide om hva som kan være problemet? Setter pris på svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet September 30, 2013 Share Skrevet September 30, 2013 Første jeg tenker er bankesensor i og med at det står "bank" der, hehe Men kan vel være vacuum lekkasje? Sjekka innsugsbelg osv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet September 30, 2013 Share Skrevet September 30, 2013 Haha. Er vel O2 sensorer? Oxygen sensor bank 1 og 2. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet September 30, 2013 Share Skrevet September 30, 2013 Leste det i en tråd på bimmerforums, ja Bare å google masse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
adne95 Skrevet September 30, 2013 Share Skrevet September 30, 2013 er ikke 100% sikker, men er ikke det de sensorane som sitter etter katalysatorn? kan skyldes mye rart, hvis du prøver å slette feilkodene, hva skjer da? kommer de på med en gang igjen eller blir det bra en stund? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
adne95 Skrevet September 30, 2013 Share Skrevet September 30, 2013 lenge sia du bytta bensinfilter? gått langt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aalgaard Skrevet September 30, 2013 Forfatter Share Skrevet September 30, 2013 Se der ja, noen gode tips her. APedersen: Er ikke innsugsbelgen iallefall, den har jeg sjekka tidligere, har ikke sett over alt av vakumslanger og koblinger osv enda, men det skal gjøres Thundercoil: Ja det er nok lamdasondene, men tror ikke at det er de som er feil. De viser bare at det er formye oksygen i eksosen, så tror det har med bensintilførselen å gjøre. Ådne95: Det er nok de som sitter på manifolden, før katalysatoren. Når jeg sletter feilkodene, så kan jeg kjøre en stund uten at det sjer noe, men etter en stund så popper di opp igjen, Har en mistanke om at det kan være så enkelt som bensinfilteret, har ikke skiftet dette i mitt eie, og aner ikke når det ble skifta sist av forige eier. Skal prøve å få tak i nytt imorgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
adne95 Skrevet September 30, 2013 Share Skrevet September 30, 2013 er vel ikke verdens største operasjon eller utgift med nytt filter nei, håper det er så enkelt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet September 30, 2013 Share Skrevet September 30, 2013 Vet ikke om din kom med forskjellige bensinfilter, men på f.eks. min kan det være to forskjellige. Det ene har noe ekstra greier på (regulator?). Uansett er litt slangeklemmer osv der som typisk ruster fast eller man ikke får brukt verktøyet på, så det kan være lurt å ta en titt på hvilket filter du har og om slangeklemmer etc. Ser helt jævlig ut. Personlig pleier jeg å bytte slangeklemmer og klips på ting og tang, uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aalgaard Skrevet September 30, 2013 Forfatter Share Skrevet September 30, 2013 Hadde vært veldig greit om det bare var bensinfiltere ja. Får heise den opp i løftebukk imorgen å se hvordan det ser ut, så tar jeg det der ifra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet Oktober 2, 2013 Share Skrevet Oktober 2, 2013 Fant du ut? Håper det var så enkelt som bensinfilteret ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aalgaard Skrevet Oktober 3, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2013 Har ikke funnet utav det helt enda, får nytt bensinfilter imorgen. Tok diagnose igjen, og da dukka det opp feil på tenning på syl 4, så skal sjekke om coilen er dårlig, har bytta over med en av de andre coilene, og sletta feilkodene, får se hva som viser når feilene kommer opp igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet Oktober 3, 2013 Share Skrevet Oktober 3, 2013 Hehe, okei Hva skulle man gjort uten diagnose... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Oktober 3, 2013 Share Skrevet Oktober 3, 2013 Leste ut feillageret med bmw scanner og disse feila dukket opp: - Ox.-s control deviation bank 1, too large - Ox.-s control deviation bank 2, too large Noen som har vært borti noe lignende, eller har en ide om hva som kan være problemet? Setter pris på svar Du ville nok fått mere utfyllende informasjon ved å få elektronikken lest av på et BMW verksted med INPA f. eks. Da ville det vært lettere å stille diagnose. Den BMW scanneren som du omtaler tipper jeg er uoriginal. Har du uoriginalt luftfilter på bilen? Eller høyt oljeforbruk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aalgaard Skrevet Oktober 4, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2013 Har kn insats filter. Bruker ikke olje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå