MSJ Skrevet Oktober 7, 2013 Share Skrevet Oktober 7, 2013 Hei. Holder på med en 1999 modell E39 530d som ikke starter for tiden. Har byttet fødepumpen i tanken, men har funnet ut at matepumpen under førersetet ikke går. Har tatt ut matepumpen og satt strøm på den, og den fungerer i beste velgående. Denne går ikke når den er tilkoblet i bilen. Det kommer heller ikke diesel til filteret, og det gjør det heller sikkert ikke uten en matepumpe? Skal matepumpen gå når jeg setter på tenning eller kinner? Eller først når bilen går? Noen som har noen forslag til hva som bør sjekkes? Kan det være noen sikringer/relé som gjør at matepumpe ikke får strøm. Holder nå på å skal sette strøm på matepumpen imens den er koblet på dieselnettet, for å se om jeg kan få start på bilen da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimf Skrevet Oktober 7, 2013 Share Skrevet Oktober 7, 2013 Har du forsøkt med diagnose ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Oktober 7, 2013 Share Skrevet Oktober 7, 2013 Den under setet går vel i ca 30 sekunder etter at du skrur på tenninga og stopper vel igjen hvis du ikke starter bilen. Du hører den godt før du starter bilen. Når mi pumpe begynte å jukse så måtte jeg stikke hånda under bilen å slå oppunder gulvet for å få pumpa til å gå ellers ville ikke bilen starte som du jo har funnet ut Tror ei ny koster ca 2000,- Du kan ihvertfall prøve å dunke litt på den for å se om den vil starte da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSJ Skrevet Oktober 7, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2013 Som jeg har skrevet så fungerer pumpen helt fint, den gikk bare ikke når jeg kobler den til kontakten under bilen (setter jeg 12v på den så fungerer den). Men fant nå ut at det var et relé i bagasjen som ikke fungerte. Så jeg lagde meg til med ledninger med kabelsko og jukset til der relét sto, så nå funker både matepumpen og fødepumpen i tanken. Men bilen starter fremdeles ikke. Er det slik at M57 lufter seg selv? Ved å kjinne? Nå kommer det altså friskt med diesel frem til motoren, men fremdeles ingen tegn til å starte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSJ Skrevet Oktober 7, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2013 Kanskje det kan være dårlig kamakselsensor? Den bør da fyre opp etter så mye kjinning, ser heller ikke luft i systemet lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Oktober 7, 2013 Share Skrevet Oktober 7, 2013 Hva med diagnose som nevnt tidligere?Og den lufter seg selv når pumpa starter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSJ Skrevet Oktober 7, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2013 Ja, det blir diagnose i morgen, hadde litt trøbbel med diagnoseutstyret sist. Ja, vet i grunn at den skal være selvluftende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå