Gå til innhold

Importere engelsk M3, hva gjør dere? Heftelser? Forsikring?


Hardtop
 Share

Anbefalte innlegg

Voldsomme 10 eiere og kun 130.000km på 15 år? Hørtes lite sannsynlig ut for min del så jeg ville nå lurt på hvor langt den motoren egentlig har gått?  Ville trodd en bil som har vært så forsiktig brukt at den kun gikk noen få km i året som denne da tok vare på den i nær ny tilstand..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voldsomme 10 eiere og kun 130.000km på 15 år? Hørtes lite sannsynlig ut for min del så jeg ville nå lurt på hvor langt den motoren egentlig har gått?  Ville trodd en bil som har vært så forsiktig brukt at den kun gikk noen få km i året som denne da tok vare på den i nær ny tilstand..?

Nettopp. Og ettersom selger ikke opplyste om ombygging heller før jeg spurte, da kan det være litt av hvert. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk at alle engelskmenn er svindlere inntil det motsatte er bevist.. :)

 

Alle bilselgere, private og firma, er svindlere inntil det motsatte er bevist.

 

Tegn forsikring å ha med papirer på dette.

Kjør på engelske skilter helt hjem, bare husk å stopp i tollen til Norge.

Betal moms på bilen når du kommer hjem på det lokale tollkontoret.

Du kan da bruke bilen i 30 dager på de engelske skiltene, fra du får tollpapirene.

 

Husk å deklarere pengene før du forlater Norge (grensen er 25 000 nok).

Husk at bilen må være lovlig der borte (Mot, veivagiften og forsikring), visst ikke dette er i orden blir du tatt av ANPR kamera.

 

Hadde jeg vert deg hadde jeg tatt eurotunnel til Frankrike å kjørt hele veien hjem, virkelig en opplevelse du garantert ikke vil glemme :)

 

Går det ikke an å ta ferge fra Skottland eller.no til Norge også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel, om ikke det dummeste, så hvertfall noe av det dummeste jeg har hørt... Snakk om å generalisere!

 

Ja beklager, jeg har møtt en ærlig selger. Og det var Christian Hem, som jeg kjøpte BMW'en av.

Resten har vært uærlige. Alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan informere om at det kan bli vanskelig å tegne egen forsikring på bil for turen hjem. Jeg har erfaring med at forsikringsselskapene i Norge (i mitt tilfelle Gjensidige) ikke vil forsikre en bil på utenlandske skilt, og at forsikringsselskapene i England ikke vil forsikre en bil med utenlandsk eier... Er ikke sikkert at dette gjelder absolutt alle forsikringsselskaper da men. 

Kan anbefale å kjøre bilen på toget under den engelske kanal over til Frankrike, for så å kjøre hele veien hjem :) men kanskje ikke i strekk... hehe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...