Gå til innhold

Differensial m/sperre til gode priser? Quiafe?


Lars Jøran Dyreng
 Share

Anbefalte innlegg

Hva er behovet? Mye billigere å kjøpe bedre dekk.

Får bedre framkommelighet med brems, og får bedre feste på tørr og våt asfalt. kjedelig med stor motor om alt går opp i hjulspinn. og så er det selvfølgelig fint å sladde med, hehe :)

 

men på en 520d ser jeg ikke helt behovet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får bedre framkommelighet med brems, og får bedre feste på tørr og våt asfalt. kjedelig med stor motor om alt går opp i hjulspinn. og så er det selvfølgelig fint å sladde med, hehe :)

 

men på en 520d ser jeg ikke helt behovet :P

Var jo selvfølgelig det jeg mente da. Behovet burde ikke være der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selvsagt fordi den likesågodt kunne vært framhjulstrekk, da den ALDRI

spinner på to :) Er for å få en mer morsom bil til vinters. Men hvis det blir svindyrt, blir

det ikke aktuelt

Skal bilen være "morsom" å kjøre.... kjøp en annen bil! Har en e39 520d pendlebil selv. Den er ikke morsom, derimot er den meget behagelig og rimelig. Dog er det ikke noe problem å slenge litt med den, du må bare jobbe litt for det. 

Når du sammenligner det med en framhjulsdrevet bil begynner jeg å tvile på om du burde være bak rattet  :-s

 

16000 ferdig montert var da ikke så avskrekkende. Siden det ikke finnes orginale alternativer, så blir det ikke stort rimeligere enn det. Og da får du en bil som er morsom å kjøre. Skaff en reservediff, så får du nok greit betalt for diffen om du skal selge igjen.

Det er jo halve verdien av bilen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selvsagt fordi den likesågodt kunne vært framhjulstrekk, da den ALDRI

spinner på to :) Er for å få en mer morsom bil til vinters. Men hvis det blir svindyrt, blir

det ikke aktuelt

Slapp av, den spinner fint på to på vinteren, trenger ikke bytte diff for å få til det :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bilen være "morsom" å kjøre.... kjøp en annen bil! Har en e39 520d pendlebil selv. Den er ikke morsom, derimot er den meget behagelig og rimelig. Dog er det ikke noe problem å slenge litt med den, du må bare jobbe litt for det.

Når du sammenligner det med en framhjulsdrevet bil begynner jeg å tvile på om du burde være bak rattet :-s

Det er jo halve verdien av bilen!

Det er det. Men jeg og mange andre her har nok kostet på bilene våre 4-5ggr bilens verdi uten problem. Bare for å få den artigere å kjøre. Morrofaktoren går opp betraktelig selv på en 520d med diffbrems.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det. Men jeg og mange andre her har nok kostet på bilene våre 4-5ggr bilens verdi uten problem. Bare for å få den artigere å kjøre. Morrofaktoren går opp betraktelig selv på en 520d med diffbrems.

Klar over at mange koster på bilene sine. Har vel aldri nevnt at det er et "problem" som du skriver. Jeg er absolutt for oppgradering av biler, likevel er det noen biler som er mer artig å koste på enn andre. En 520d fungerer mest optimalt som en cruiser.. 

 

Edit: Men Hey! Hvis det er en overflod av penger å bruke på en gammel 5 serie så hvorfor ikke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke noe problem å få en bil til å spinne på begge selv om det er åpen diff, på vinteren er det værtfall ikke noe problem.

Hvis man har litt kjøreferdigheter så trenger man ikke spærre for å ha det morsomt på vinteren. Og dersom man ikke har det gøy uten spærre, så bør man kanskje ikke kjøre på den måten heller.

 

520d blir aldri et sommerleketøy uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...