Lars Jøran Dyreng Skrevet Oktober 11, 2013 Skrevet Oktober 11, 2013 Hallo! Prøver å få tak i sperre til min e39 520D, men det viser seg å være ganske vanlig. En importør av quiafe skulle ha over 16.000,- for differensial, ferdig montert! Det er litt overkill på en bil til 40.000,- Tips? Trenger ikke pris med montering, men eventuelle sider å bestille det fra
HMW Skrevet Oktober 11, 2013 Skrevet Oktober 11, 2013 Hva er behovet? Mye billigere å kjøpe bedre dekk.
Kristiansan'årn Skrevet Oktober 11, 2013 Skrevet Oktober 11, 2013 Bare bytt diffen tilbake når du skal selge sent from my microwave using tapatalk
stig. Skrevet Oktober 11, 2013 Skrevet Oktober 11, 2013 M5 bakstilling? ,evnt dra en spansk en å sveise sjøl?
Mattae Skrevet Oktober 11, 2013 Skrevet Oktober 11, 2013 Hva er behovet? Mye billigere å kjøpe bedre dekk. Får bedre framkommelighet med brems, og får bedre feste på tørr og våt asfalt. kjedelig med stor motor om alt går opp i hjulspinn. og så er det selvfølgelig fint å sladde med, hehe men på en 520d ser jeg ikke helt behovet
Lars Jøran Dyreng Skrevet Oktober 13, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2013 Er selvsagt fordi den likesågodt kunne vært framhjulstrekk, da den ALDRI spinner på to Er for å få en mer morsom bil til vinters. Men hvis det blir svindyrt, blir det ikke aktuelt
Ole M.Haraldstad Skrevet Oktober 13, 2013 Skrevet Oktober 13, 2013 16000 ferdig montert var da ikke så avskrekkende. Siden det ikke finnes orginale alternativer, så blir det ikke stort rimeligere enn det. Og da får du en bil som er morsom å kjøre. Skaff en reservediff, så får du nok greit betalt for diffen om du skal selge igjen.
HMW Skrevet Oktober 17, 2013 Skrevet Oktober 17, 2013 Får bedre framkommelighet med brems, og får bedre feste på tørr og våt asfalt. kjedelig med stor motor om alt går opp i hjulspinn. og så er det selvfølgelig fint å sladde med, hehe men på en 520d ser jeg ikke helt behovet Var jo selvfølgelig det jeg mente da. Behovet burde ikke være der.
HMW Skrevet Oktober 17, 2013 Skrevet Oktober 17, 2013 Er selvsagt fordi den likesågodt kunne vært framhjulstrekk, da den ALDRI spinner på to Er for å få en mer morsom bil til vinters. Men hvis det blir svindyrt, blir det ikke aktuelt Skal bilen være "morsom" å kjøre.... kjøp en annen bil! Har en e39 520d pendlebil selv. Den er ikke morsom, derimot er den meget behagelig og rimelig. Dog er det ikke noe problem å slenge litt med den, du må bare jobbe litt for det. Når du sammenligner det med en framhjulsdrevet bil begynner jeg å tvile på om du burde være bak rattet 16000 ferdig montert var da ikke så avskrekkende. Siden det ikke finnes orginale alternativer, så blir det ikke stort rimeligere enn det. Og da får du en bil som er morsom å kjøre. Skaff en reservediff, så får du nok greit betalt for diffen om du skal selge igjen. Det er jo halve verdien av bilen!
scoot Skrevet Oktober 17, 2013 Skrevet Oktober 17, 2013 Er selvsagt fordi den likesågodt kunne vært framhjulstrekk, da den ALDRI spinner på to Er for å få en mer morsom bil til vinters. Men hvis det blir svindyrt, blir det ikke aktuelt Slapp av, den spinner fint på to på vinteren, trenger ikke bytte diff for å få til det
Ole M.Haraldstad Skrevet Oktober 17, 2013 Skrevet Oktober 17, 2013 Skal bilen være "morsom" å kjøre.... kjøp en annen bil! Har en e39 520d pendlebil selv. Den er ikke morsom, derimot er den meget behagelig og rimelig. Dog er det ikke noe problem å slenge litt med den, du må bare jobbe litt for det. Når du sammenligner det med en framhjulsdrevet bil begynner jeg å tvile på om du burde være bak rattet Det er jo halve verdien av bilen! Det er det. Men jeg og mange andre her har nok kostet på bilene våre 4-5ggr bilens verdi uten problem. Bare for å få den artigere å kjøre. Morrofaktoren går opp betraktelig selv på en 520d med diffbrems.
HMW Skrevet Oktober 17, 2013 Skrevet Oktober 17, 2013 Det er det. Men jeg og mange andre her har nok kostet på bilene våre 4-5ggr bilens verdi uten problem. Bare for å få den artigere å kjøre. Morrofaktoren går opp betraktelig selv på en 520d med diffbrems. Klar over at mange koster på bilene sine. Har vel aldri nevnt at det er et "problem" som du skriver. Jeg er absolutt for oppgradering av biler, likevel er det noen biler som er mer artig å koste på enn andre. En 520d fungerer mest optimalt som en cruiser.. Edit: Men Hey! Hvis det er en overflod av penger å bruke på en gammel 5 serie så hvorfor ikke?
glue Skrevet Oktober 17, 2013 Skrevet Oktober 17, 2013 er ikke noe problem å få en bil til å spinne på begge selv om det er åpen diff, på vinteren er det værtfall ikke noe problem. Hvis man har litt kjøreferdigheter så trenger man ikke spærre for å ha det morsomt på vinteren. Og dersom man ikke har det gøy uten spærre, så bør man kanskje ikke kjøre på den måten heller. 520d blir aldri et sommerleketøy uansett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå