Gå til innhold

kjøpt bmw 530d 2009 mod mulig at den har vært kolisjonskadet. noen med arfaring inn dette ?


700hp
 Share

Anbefalte innlegg

Kjøpte en 2009 mod bmw 530dta for ca en mnd, fant ut at det hva skiftet bakskjerm og hel lakkert.. hva skal jeg gjøre? er en del støvkorn i lakken når jeg hadde den inne hos en kamerat som er lakkerer.

 

noen som har noe tips ???? 

 

post-56831-0-71438400-1381664979_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare å gå tilbake til den personen du kjøpte den av og evt heve kjøpet. Dette er veldig grovt og anser dette nesten som svindel, ikke fordi ikke bilen fungerer men fordi det er holdt igjen informasjon som har stor betydning på bilens verdi kontra en som ikke har blitt skadet. Regner med at du ikke ble opplyst om dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Probleme er at du ser hvor di har skjært, når di har tatt den av. Og dette ble ikke sakt til meg når jeg kjøpte den ;)

 

Har du bilder av dette som vi kan få se? At bilen har byttet en bakskjerm behøver jo ikke bety så mye, men det er helt klart greit å bli gjort oppmerksom på dette ettersom dette kan være et moment som ville hatt invirkning på kjøpet. På en annen side er dette kanskje noe du burde sett før kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve og få tatt noen bilder i mårå, jeg skal også bort på NAF og høre med di va di mener.

Sånt jeg fant ut av dette, hva at det var en som kjørte i meg på siden fremme, slik at jeg måtte bytte skjermen og lakkere den og fornt fangeren.

Og når bilen sto inni lakk rommet gikk jeg over hele bilen med bra lys, sammen med lakkereren (ps. det er en kar som lakkerer fast for Bavaria.) Og han såg at hele bilen var lakkert omigjen, litt rart siden bilen er en 2009 mod mente han.

og det hva da, vi så at bakskjermen var skiftet fra før av.

Når jeg monterte ny skjermen og frontfangeren på, så var det en god farge forskjell, så det virker ut som di som har lakkert bilen før har blandet feil farge..

 

nå som jeg vet dette, irriterer dette meg masse...

 

kjøpt hos moss bilsenter med 6 mnd garanti, for under en mnd siden... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bilder av dette som vi kan få se? At bilen har byttet en bakskjerm behøver jo ikke bety så mye, men det er helt klart greit å bli gjort oppmerksom på dette ettersom dette kan være et moment som ville hatt invirkning på kjøpet. På en annen side er dette kanskje noe du burde sett før kjøp.

jeg mener at slik store (skadden) og lakk jobb har en stor del på prisen og si.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først bør du jo finne ut av hva som har skjedd og hvor stor skaden har vært (dersom det i det hele tatt har vært en skade) før du konkluderer med at skaden har vært stor. For alt vi vet kan skjermen bare ha vært ekstremt bulkete og at det derfor var mer lønnsomt å bytte skjermen. Det kan være så mangt og derfor blir det dumt å spekulere i hva som kan være årsaken.

 

Hva du har betalt for bilen, sammenliknet med tilsvarende biler på markedet har også noe å si i forhold til om dette defineres som en mangel. Her er det mange faktorer som spiller inn og det er ikke, som gica sier, "bare å heve kjøpet". De som tror det, tror på julenissen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva på bavaria i dag der fikk jeg en liste over hva som er gjort med bilen min å det hva masse det hva skiftet C og D stålpe også forsterknings plate og masse annet og dette var gjort 26/6-2013 det vil si 2 mnd før jeg kjøpte bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en påkjørsel fra bak eller skrått bak.

Min ble også påkjørt og skiftet endel deler på, men dette er ikke noe som betyr noe egentlig. Du kan ikke merke at det er gjort.

 

Men på din bil, så ville jeg ha klaget til det opprinnelige verkstedet på dårlig utført arbeid av lakkering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jobben er gjort greit, uten om støvkor i lakken og farge forskjeller. saken her er at eg ble ikke informert om dette.

og når eg evt skal selge den så vil folk heller kjøpe en som ikke er skaddet. slik at jeg vil få mindre for bilen.

jeg forlanger fra han en full teknisk sjekk på bilen og om lakkering og erstatning sum.

Skann 1.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil jo garantert dukke opp rustproblemer på den bilen etterhvert, og jeg personlig ville IKKE betalt i nærheten av "normal" pris for en bil der slike skader på råkarosseriet er utbedret/utskiftet.

Korrosjonsbeskyttelsen blir aldri optimal der deler har vært krøllet/rettet opp og/eller innsveiset/pungtet på plass igjen.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, det kommer jo helt an på hva skaden har vært. Har bilen nærmest vært kondemnert vil jeg påstå at dette gjør bilen lavere priset i markedet, men er det andre bagatelliserte årsaker ser jeg ikke på dette som noen verdireduksjon. Dersom selger har forsømt dette med viten og vilje er det helt klart å anse som et brudd på Kjøpsloven (kjl.), dersom skaden har vært av en alvorlig art eller noe som ville hatt innvirkning på kjøpet. Har selger anbefalt deg om å sjekke bilen? Jeg syntes imidlertid det er bemerkelsesverdig at du ikke oppdaget dette ved kjøp. Signaturen din taler for at du er mer enn gjennomsnittlig bilinteressert og dette taler helt klart ikke til din fordel ved en eventuell rettslig tvist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt og jeg er forsåvidt ikke uenig. Informasjonen som har kommet fra trådstarter er jo heller snau og det er derfor vanskelig å komme med noe konstruktivt og relevant til hans sak. Det som er interessant er hva som har skjedd med bilen: Hvorfor er det byttet? Er det byttet på grunn av kollisjonsskade? Hærverk? Bulker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...