Gå til innhold

kjøpt bmw 530d 2009 mod mulig at den har vært kolisjonskadet. noen med arfaring inn dette ?


700hp
 Share

Anbefalte innlegg

...

Hva du har betalt for bilen, sammenliknet med tilsvarende biler på markedet har også noe å si i forhold til om dette defineres som en mangel. ...

Dette er bare svada. Med mindre det påpekt at bilen er omlakkert så den er derfor billigere har salgsprisen ikke noe å si i forhold til skjulte feil og mangler. Jeg ville reist tilbake til forhandleren og fått en avklaring. Mest sannsynlig ville jeg krevd å heve kjøpet. Det burde ikke være noe problem i denne saken ettersom det helt tydelig er holdt tilbake viktig informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det jeg kommer med er selvfølgelig svada og dette gjør jeg med viten og vilje for å feilinformere alle.

Har man betalt vesentlig mindre for en ting kan man forvente å få "mindre" for produktet også. Dette står i kjl. § 19 (1) C) og følger av rettspraksis for øvrig.

Rettelse: Jeg hadde ikke fått med meg at trådstarter har kjøpt bil av en butikk og derfor er naturligvis ikke kjøpsloven gjeldene. Forbrukerkjøpsloven skal derfor anvendes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis du kjøper en tv på tilbud kan du forvente at den ikke er like god som en til full pris?

Tviler på at gutten har betalt så lite at det forsvarer seg å skjule en større skade. Da burde en reagert på dette og stilt spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis du kjøper en tv på tilbud kan du forvente at den ikke er like god som en til full pris?

Tviler på at gutten har betalt så lite at det forsvarer seg å skjule en større skade. Da burde en reagert på dette og stilt spørsmål.

Les rettelse ovenfor. Uansett har ikke trådstarter kommet med mye og konkret informasjon, så tips og vinklinger fra oss andre er i bunn og grunn bare synsing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde aldrig kjøpt bilen, vist jeg hadde vist dette. mest sansynlig har han kjøpt en kolisjonskadd bil i tyskland BILLIGT og fikset den opp der mye billiger enn i norge. så solgt den til meg å holdt tilbake info, Og tjent flesk på denne.

Som Ballder sier ville vi aldrig betale like mye for en bil som har hatt store reparasjoner.

har hatt en del biler ja, men aldrig kjøpt en bil, hos en bilforhandler som har prøvt å sjule slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enkel sak spørr du meg.

Hev kjøpet eller få kompensasjon som du er tilfreds med.

Det er jo helt klart at selger har holdt tilbake informasjon hvis han ikke fortalte om dette da du kjøpte bilen, men hadde dokumenter å vise til når du i ettertid har spørt om det.

Hvis det er tilfelle (om jeg er skjønt riktig her), så spiller det liten rolle om delene er byttet fordi det har vært småbulker, eller om den har vært kræsjet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg ringte til forhandleren og fortalte, at eg hadde vært på bavaria og sett at bilen nylig hadde hat en stor reparasjon.

skjønne han ikke det i begynnelsen også så ¨seiner¨ i samtalen sa han at det hva en dør som hva skiftet, hele samtalen var litt rar, han snakkte på en måtte mott sinne egne ord.

 

skulle ringe han opp i mårå for han var ¨¨opptatt¨¨

 

Ringte til Naf juridisk rådgivning og etter en lang samtale sa han at vist det var han, så hadde han kjørt bilen opp og (trød den bilen over hode på han)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du nok en god sak, ja. At det er gjort så omfattende reparasjoner på en relativt ny bil i høy prisklasse, skal selvsagt opplyses om. Han skulle ha opplyst deg om at dette var en kollisjonsskadet bil. Jeg ville hevet kjøpet og funnet meg en annen bil - det er stor fare for at dette blir et irritasjonsmoment av de sjeldne. Dette er jo noe som er veldig naturlig å opplyse om som selger, så at denne karen kanskje er en liten luring er ikke utenkelig.

 

Vil jo garantert dukke opp rustproblemer på den bilen etterhvert, og jeg personlig ville IKKE betalt i nærheten av "normal" pris for en bil der slike skader på råkarosseriet er utbedret/utskiftet.

Korrosjonsbeskyttelsen blir aldri optimal der deler har vært krøllet/rettet opp og/eller innsveiset/pungtet på plass igjen.  

 

Likevel er dette en skarp uttalelse synes jeg. Om arbeidet er utført anstendig av skikkelige fagfolk og det har blitt byttet ut hele paneler o.l, ser jeg ingen grunn til å tro at det vil  «garantert dukke opp rustproblemer» som følge av denne utbedringen. Jeg ser dog skepsisen til en slik omfattende utbedring, og jeg er absolutt enig om at  om dette ikke er utført 100%, så kan dette være en rustfelle fremover i tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeel... Det er opp til eieren om han vil fortløpende dele fremdriften her. Personlig ville jeg ikke lagt ut om status hvis det er en pågående diskusjon. Dette burde eventuelt komme når saken er avsluttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja kommer tilbake seiner men ting begynner å rulle nå iallefall så skal gi dere info etter saken er opp gjort :) 

takker masse for svar godt å se at folk bryr seg. det er ikke akuratt heveing av kjøp du vil gjøre med en bil du kun har hatt i en mnd, men vil ikke akkuratt tape penger heller 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...