Gå til innhold

kjøpt bmw 530d 2009 mod mulig at den har vært kolisjonskadet. noen med arfaring inn dette ?


700hp
 Share

Anbefalte innlegg

Nå må jeg sjekke min og!!! Er mye tull med bilsenteret moss. Kjøpte e92 og skulle få med performance felger som den var annonsert med men han skulle fikse kantene på dem først, etter 3 mnd sier han at den ene felgen ikke kan rettes og at han ikke kan gi meg felger som lovet.

Fikk også inkasso på inbyttebilen fordi dem ikke klarte å innfri lånet på 2 mnd. Har vært mye frem og tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Gratulerer :)

Jeg selv er i bilbransjen, og som jeg har skrevet før et eller annet sted på forumet her. Det er dønn viktig å være ærlig i slike saker, ikke kun slike saker, men generelt når man selger en bruktbil, både som privat og forhandler. Jeg kjøper kun biler som har vært tidligere leasing biler, der har jeg full oversikt på hva som er gjort, har kjøretøyet vært i ulykke, hvilke servicer er utført, hvor har bilen kjørt og i hvilket firma osv osv. Nå snakker vi om biler som er maks 1-4 år gamle. Alle vet det at noen leasing biler kan være ræv kjørte, mange blir omlakkert, mange hopper over noen servicer, men de trenger ikke jeg å kjøpe. Jeg hånd plukker bilene mine, jeg betaler iblant litt for mye også, men da vet jeg at jeg har kjøpt en god bil og ikke en bil jeg kunne få til 150.000 kr under markedsprisen pga bilen har vært hellakkert, eller hoppet over servicer.Legger også frem fersk naf-test for en kunde . Det gjør livet mitt så mye lettere, og jeg sover godt om natta :)

 

Alle på forumet her burde lære litt av saken til trådstarter, at man blir tatt for uærlighet en eller annen gang i livet, og da smeller det skikkelig, som f.eks med det firmaet trådstarter kjøpte bilen av. Man kan være så dyktig man vil på biler, men er man gira på en bil, så er det fort gjort å glemme visse viktige ting man burde se eller burde ha sett på kjøretøyet før kontrakt blir skrevet. Iblant kan felger, farge, utstyrspakke og motor str gjøre folk blinde, at man faktisk glemmer å sjekke opp historikk på kjøretøyet. Det skjer nesten hver dag hos meg, at folk er super gira på å kjøpe ny bil. Og det skjønner jeg, etter å ha kjørt ett gammelt vrak av en VW polo 1997 mod i mange mange år, så frister det skikkelig med en VW Golf 2011 mod med mye utstyr, fine felger og rett farge. Og folk tror og forventer at bilen er jo bare 3 år gammel, så her er det ingenting som kan være feil. Og jeg vet som oftest at bilen er solgt nå, men jeg må fortsatt gjøre jobben min, og iblant så tvinger jeg på naf-test og historikk på kunder, men da er det ikke så viktig for de, rett og slett pga kunden er over kåt. Så det er veldig viktig å holde tunga i munn når man skal handle en ny bil, uansett prisklasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant så sant BMW CAB. Håper at andre også vil kjøre på sak vist di har en god sak, det gjør jo bare at det blir mindre useriøse firmaer..

 

ps. jeg har ikke levert bilen tilbake ennå, så saken er ikke helt i box, han kan jo sikkert slå seg konkurs. Eg hvet ikke men eg ska posta når eg har fått pengene på konto :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at firma slår seg konk pga 400.000 kr. Jeg hadde ikke gjort det i alle fall, taper mer penger hvis du slår deg konk. Det er hvis du ikke er AS reg. Men nå vet jo alle på bimmers forumet at det firmaet er ikke til å stole på, verken folk eller firma. Så krysser fingra for deg 700hp at ting løser seg helt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekker noen ganger regnskap på nye/ukjente bedrifter jeg skal/vurder å handle litt større ting fra på purehelp. Dette er hovedsakelig for å sjekke at ikke sjappa er nær konkurs, så alt av reklamasjon/garantier ryker ut vinduet, se hvor lenge de har holdt på, hvor solide tall de har og hvem som eier.  

Fant et AS registrert selskap med samme navn som det omtalte. Det var nyoppstartet i 2012, gikk tilsynelatende i pluss første året som ikke er så verst, men det var ikke et solid regnskap. Det er skal ikke så forferdelig mye til i en oppstartfase før man bikker over og har han flere slike forbrukersaker mot seg kan det fort bli motvind. Likevel så er det nok av useriøse bruktbilforhandlere som driver videre i flere tiår også..   :weirdwalkingthing:  

Tallene for 2013 har ikke kommet enda. Så de hjelper deg ikke med å spå inn i fremtiden, men ønsker deg lykke til :)   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Då hva bilen levert tilbake og pengene er kommet på konto, Etter en veldig lang sak.

Legger ut en link av bil http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47623701&searchclickthrough=true

Di prøver og selge den nå for 6500,- mer en hva jeg kjøpte den for.

 

Oppfordrer alle til å gå til sak vist dere blir lurt av selgere, Ette vil bare hjelpe di seriøse selgerene mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men helt ærlig.

Dette er jo svindel fra ende til annen, fyren har nettopp vært i rettsak angående bilen og han prøver å legge den ut på nytt til høyere pris ?

Til slutt så er det jo en stakkers som kjøper den uten å vite noe.

 

Har virkelig lyst til å ødelegge litt for denne karen om det no viser seg at han er uærlig mot pure_stig , så er det  noe eg/vi kan gjøre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...