Gå til innhold

Ny verktøyvogn - hvilket merke?


kårekloak
 Share

Anbefalte innlegg

Driver for tiden å ser etter verktøyvogn som jeg skal kjøpe sammen med bror min. Ønsker helst å kjøpe komplett vogn ferdig innredet da jeg har intrykk av at man får mest for pengene. Siden vi blir to og kommer til å bruke det mye, så vil vi helst kjøpe av skikkelig kvalitet og som har både god ergonomi og vil vare en stund. Har sett både på Teng-tools, Hazet, snap-on og Fosen tools sine løsninger og må si det varierer mye prismessig iforhold til innhold! Kunne og tenkt meg Stahlwille, men regner med at det vil bli veldig dyrt siden de selger kun tomme vogner uten verktøy i. Har satt budskjettet til opp imot 30.000

 

Kom med forslag og innspill til hva jeg bør velge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Würth! Hør med de om det kommer noe på kampanje snart, jeg kjøpte den største vogna der + noe luftverktøy og endte på ca 25000.

Desidert best kvalitet (iforhold til det andre jeg har prøvd: kamasa, teng tools, snapon, sonic) og best ergonomi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er veldig smakssak. Eg hater både wurth og teng tools mens andre syns dette er topp. Hadde et stort verktøyskap frå sm pro i den forrige jobben min og var godt fornøyd med det. Er forholdsvis billig også. I jobben eg har nå har vi to skap frå kcl. Ålreite skap det også. Men som sagt, det er litt smakssak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! Würt har jeg faktisk ikke sett på, men har liksom aldrig likt würt-konseptet da jeg synes det er svært oppskrytt iforhold til pris og kvalitet. Mulig verktøyet kan være bra? Synes Fosen-tools sine skap er svæt interessante, skrallene ser jo identiske ut med snap-on og så har de wera og bacho skrujern. Dette er jo topp kvalitet i følge gamle verktøy-kjennere..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag deg ei liste over mulige merker, så reiser du og sjekker hva du synest virker best i virkeligheten. Selv kommer jeg aldri til å kjøpe vogn til hjemmebruk, ingen merker er best på alt og jeg liker verktøyet best på veggen siden man ser det med en gang noe er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har prøvd utrolig mange typer verktøy på jobb, og det meste blir brukt til det ryker (bilopphuggeri)

Kamasa = Bra verktøy, gode piper men dårlige skrujern og skraller.

Teng tools = greit verktøy men skapa er ikke praktisk innreda og lommene til verktøyet er av tynn hardplast.

Facom = se Kamasa

IDG tools synes jeg minner veldig om United tools om noen har sett det.

Vi har noen skap fra Tess av merke Polar. Det er greit verktøy men gummien på håndtaka på skraller og tenger løsner etter en stund.

Det er også svindyrt å fylle på.

Det desidert beste vi har handla og som gutta er mest fornøyd med er Sonic, forhandlet av Meca.

Vi har Jumbo vognen deres for rundt 30 laken -rabatt. Det jeg er mest fornøyd med er layouten i skapet. Det både ser flott ut og er logisk lagt opp. Det meste oppi der er lagerført og alle delenr er gravert på hver minste pipe = enkelt og finne ny.

Det er de meste du trenger fra 4mm til 32mm

Det kan koste noe mer en biltema verktøy når du skal fylle på det men bruker du verktøyet rett skal det mye til for at det skal ryke.

Det som har røket hos oss er 17, 19 og 21mm langpipe til alufelger. Disse er tynnveggede og tåler ikke kontinuerlig bruk med muttertrekker (type 20 dekk til dagen som sitter fast). Det andre som har røket er 1 stk 10mm skrallenøkkel, og ett par lange 1/2" umbracobits. Jeg mistenker litt feil bruk der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Synes det er svært morro å høre at flere av dere har god erfaring med Sonic. Har selv svært gode rabatter på det gjennom jobben, men har vegret meg etter å bestille siden eldre "verktøykjennere" jeg har pratet med ikke har den fjerneste troen på sånne merker. Men, jeg regner også med at f.eks skrujernene ikke kan måle seg med dyrere merker som wera og whia. Ingen som har prøvd fra KC-tools?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...