Gå til innhold

123d Tuning


Flandy
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har endelig vært så heldig å fått kjøpt meg en 123d Coupe. Er til en viss grad fornøyd med draget, men mye vil ha mer. Ser det ligger flere filmer på Youtube der de bremser over 250hk og nesten 500nm på hjulene! Dette er noe jeg og ønsker å oppnå!

Er det noen her som vet hva som må til og hvem kan levere meg remap som gir denne effekten. Har forstått at DPF må mest sansynlig vekk og nytt eksosanlegg er på sin plass! 

 

Noen som leverer dette som ferdig kit? Har prøvd å søke litt etter det, men finner ikke noen ferdige "kit"

Mvh Anderspost-51052-0-60125300-1381836301_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare med en enkel effektboks koblet in på fuelrailen så får du jo 265hk og 489Nm

Har montert "chip" fra bestchip.no på en '09 Bmw 116d og en '10 mercedes E220D. Fungerer veldig bra på de, merket stor forskjell på draget pluss at bilen bruker mindre diesel ved normal kjøring

http://bestchip.no/index.php?menuid=13&expand=1,11,13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke slike jallaløsning på en slik bil!

Da lurer jeg på hva din defenisjon av jalla er. I gamle dager før commonrail da diesel bilene hadde mekanisk insprut på pumpen så trimmet man dieselbiler veldig enkelt ved å manuelt skru opp dieseltrykket. Syntes du det er jalla? For det er akkuratt det en slik effektboks gjør. Den Manipulerer signalet fra trykksensor på fuelrailen slik at styreenheten øker dieseltrykket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forklar gjerne hvordan man "skrur opp dieseltrykket" på f.eks ei ve6 pumpe..?

Og det er heller ikke det du beskriver som er primærfunksjonen til en powerbox på en cr diesel.

Er så klart ikke alle gamle dieselpumper som man kan justere trykket på men det er mange av de som har en enkel justeringsskrue for og justere diesel trykket feks. Gammel hiace.

Men hva gjør en powerboks på commonrail diesel siden du mener jeg tar feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man justerer ikke trykket på gamle dieselpumper, man justerer max innsprutsmengde, som i såmåte muliggjør lengre innsprøytning, altså mer stoff, samme trykk.

 

Primærfunksjonen til en powerbox er å gi et lavt railtrykk signal (ikke for lavt, da kutter motoren). Dette vil i andre rekke påvirke faktisk railtrykk, men først og fremst gjør det at åpningstids verdien ecu finner i åpningstidstabellen, tas fra et lavere trykke enn det som er tilfelle. (den ber om x mengde diesel, den sjekker hvor lenge dysa må stå åpen for å levere denne mengden, og resultatet blir lengre enn det som er "faktisk", fordi den tror trykket er lavere enn det det faktisk er).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man justerer ikke trykket på gamle dieselpumper, man justerer max innsprutsmengde, som i såmåte muliggjør lengre innsprøytning, altså mer stoff, samme trykk.

 

Primærfunksjonen til en powerbox er å gi et lavt railtrykk signal (ikke for lavt, da kutter motoren). Dette vil i andre rekke påvirke faktisk railtrykk, men først og fremst gjør det at åpningstids verdien ecu finner i åpningstidstabellen, tas fra et lavere trykke enn det som er tilfelle. (den ber om x mengde diesel, den sjekker hvor lenge dysa må stå åpen for å levere denne mengden, og resultatet blir lengre enn det som er "faktisk", fordi den tror trykket er lavere enn det det faktisk er).

Takk for god info :) Men da hadde jeg jo rett om hva selve boksen faktisk gjør med signalet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...