Gå til innhold

E46 320d bruker mye ?

e30_joakim
 Share

Anbefalte innlegg

Når du snakker om høyre side, er det høyre side når du sitter inne i bilen eller når du står foran bilen og ser ned i motorrommet? 

Er det sistnevnte har du en elektrisk varmekolbe som skal hjelpe deg med å få opp temperaturen i motoren. Disse kan bli defekt, men hvorvidt dette lar seg diagnostiseres med noe annet enn BMW sitt eget diagnoseapparat tørr jeg ikke å svare på. 

Derimot kan du starte med å bytte termostat i både egr kjøleren og til kjølevannet. 

Høyre side når jeg står foran bilen :) 

Brukte ikke BMW sitt diagnose system.... 

er det termostat inne i EGR kjøleren å ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok diagnose senest i går men kom ikke opp noe ... 

en kammerat har også samme motor , samme årsmodell ...

men begge to har to forskjellige rør systemer inn på egren , han har bare et rør fra eksosen og opp , men jeg har inneom vannet og en stor boks foran på motoren. 

hannes blir varm med en gang .. 

som du siter , når det er -20 blir ikke problemet noe bedre ..  Da blir det papp plate foran radiatoren ;)

Høyre side når jeg står foran bilen :)

Brukte ikke BMW sitt diagnose system.... 

er det termostat inne i EGR kjøleren å ? 

Som du selv sier så har du et EGR-rørsystem som går innom kjølevannet. Dette er en eksoskjøler hvor det igjen sitter en termostat.

Har du sjekket at spjeldene bakom radiatoren er lukket? Denne er vakuumstyrt og skal være lukket ved kald motor så lenge motoren går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du selv sier så har du et EGR-rørsystem som går innom kjølevannet. Dette er en eksoskjøler hvor det igjen sitter en termostat.

Har du sjekket at spjeldene bakom radiatoren er lukket? Denne er vakuumstyrt og skal være lukket ved kald motor så lenge motoren går.

Skal sjekke , tror de står oppe når motoren er kald .... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skift termostatene du, det er svært sannsynlig at de er dårlige.

Alle sammen med M47 på E39 har skiftet termostatene sine ihvertfall 1 gang.

Jeg må tilogmed skifte termostater på min nyervervede e61 08 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skift termostatene du, det er svært sannsynlig at de er dårlige.

Alle sammen med M47 på E39 har skiftet termostatene sine ihvertfall 1 gang.

Jeg må tilogmed skifte termostater på min nyervervede e61 08 modell.

Okei ... EGR termostasten , sitter den på den firkanta klossen som er kobla til kjølevannet ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det problemet selv. Skiftet først AGR ventilen på eksoskjøler uten hell. Bilen fikk "aldri" normal driftstemperatur. kun ved hard kjøring over lang tid, men falt nesten ned på blått noen minutter etter. Skiftet selve termostaten på vannpumpa for 1 mnd siden og bilen blir fort varm :) holder seg på "normalen" hele tida. :) Er et kjent problem på disse bilene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det problemet selv. Skiftet først AGR ventilen på eksoskjøler uten hell. Bilen fikk "aldri" normal driftstemperatur. kun ved hard kjøring over lang tid, men falt nesten ned på blått noen minutter etter. Skiftet selve termostaten på vannpumpa for 1 mnd siden og bilen blir fort varm :) holder seg på "normalen" hele tida. :) Er et kjent problem på disse bilene

Takk for innfoen !  Må nok gjøre det før de kalde minus gradene kommer ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blending av 150hk e46 vil resultere i motorlampe som lyser. Såfremt den ikke er fjernet fra programvaren i bilen i tillegg da?

Den er ikke fjernet i programvaren og jeg vet at motorlampa kom til å lyse..

Men, spørsmålet er, går den i nødmodus eller noe da siden den forbruksmåleren inne på kjørecomputeren bare stiger ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...