Mariuse34 Skrevet Oktober 20, 2013 Share Skrevet Oktober 20, 2013 Jeg skulle legge om til vinterdekk her nå. Da forsvant plutselig venstre jekkfeste foran. Det lagde også en bulk på kanalen. Spørsmålet er: Hvordan fikser jeg dette. Må hele kanalen fikses, kan deler av denne fikses? Hvem selger det jeg trenger isåfall? Noen mer erfaring. Jeg har skjønt at jekkfestene samler opp en del dritt og ruster på E39, så det må være noen andre som har adressert denne dritten før? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Oktober 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2013 Det må være noen som har fikset dette på en E39? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattlikzm Skrevet Oktober 21, 2013 Share Skrevet Oktober 21, 2013 Klarte å bøye jekkfeste på min e36. Folk foreslo at jeg må sveise hele jekkfestet på nytt. Vet ikke hvordan det er på e39 :S. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet Oktober 21, 2013 Share Skrevet Oktober 21, 2013 Dere må kappe ut rusta stål og sveise i nytt. Trenger nødvendigvis ikke å bytte hele kanalen med mindre den er så rusta at det ikke går å skifte kun jekkfeste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboLag Skrevet Oktober 21, 2013 Share Skrevet Oktober 21, 2013 kanalen må av for å komme til, hvertfall en seksjon av kanalen. Jekkfestet sitter i indre kanal på e39, og det er gjerne mer som må bygges opp når du er i gang der. bytta kanaler på min, MØKKJOBB på e39 i forhold til f.eks. e30.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Oktober 21, 2013 Share Skrevet Oktober 21, 2013 Det er en foredel å fjerne gummiene og rengjøre/rustbehandle årlig på jekkepunktene,de blir som regel glemt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Oktober 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2013 Det er en foredel å fjerne gummiene og rengjøre/rustbehandle årlig på jekkepunktene,de blir som regel glemt Jeg er ikke uenig med det i dette, men her var det nok fem år på overtid. Marius Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 21, 2013 Share Skrevet Oktober 21, 2013 Om du ikke på liv og død skal bevare bilen i veldig mange år fremover, så ville jeg bare ha latt det være. Det er snakk om veldig mye rust som skal til før den ikke går igjennom PKK. En kompis av meg har også en svært høy kanal på ene siden bak, og det nevnes ikke på PKK. E39 er tross alt biler som begynner å bli gamle, så da er det mange biler til salgs, som er billig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Oktober 21, 2013 Share Skrevet Oktober 21, 2013 Min touring har samme problemet på ene siden bak, triste greier når resten er så bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet Oktober 21, 2013 Share Skrevet Oktober 21, 2013 Mine er fortsatt bra. Men så har jeg fått pøst på med antirust-olje blant annet i kanalene 3 ganger de siste 3 årene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Oktober 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2013 Jeg kikket over nå. Tror det bakre jekkfeste begynner å bli morkent og, så ligger vel an til å ta hele kanalen dermed. Like greit å få det gjort ordentli, istedenfor å bake flikke på det for å få det EU-godkjent osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboLag Skrevet Oktober 22, 2013 Share Skrevet Oktober 22, 2013 jepp. lettere å komme til og når du tar av hele kanalen, og du ser bedre hvordan ting skal være. Stalltips: skaff deg et skikkelig punktsveisborr Det vil spare deg for MYE bannskap Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet Oktober 22, 2013 Share Skrevet Oktober 22, 2013 Må jo ikke bruke jekkfestene når dere skal bytte til vinterhjul eller å skru , jeg løfter alltid lenger inn på en bærekule eller noe sånt med bedre hold Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Oktober 22, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 22, 2013 Må jo ikke bruke jekkfestene når dere skal bytte til vinterhjul eller å skru , jeg løfter alltid lenger inn på en bærekule eller noe sånt med bedre hold Det er helt riktig! Men greit at ting er i orden likevel. Får se hvordan jeg løser dette. Utredet et par alternativer nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Oktober 22, 2013 Share Skrevet Oktober 22, 2013 Må jo ikke bruke jekkfestene når dere skal bytte til vinterhjul eller å skru , jeg løfter alltid lenger inn på en bærekule eller noe sånt med bedre hold Jepp, dumt å bruke jekkfeste når man skal jekke opp bilen :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå