Omnislash Skrevet Oktober 21, 2013 Share Skrevet Oktober 21, 2013 (endret) Hei! Jeg har nå kjøpt meg BMW igjen. Bildene som kommer ut først er tatt av tidligere eier som jeg fant på nettet. I etterkant har det blitt montert Hartge spoiler og bak. Bilen er også foliert i Matt blå metallic, og noen matt sorte karbon detaljer. Bilen har rullet 58.000km Utstyrslisten: 20" Classic II felger - 295/25/20 bak 18" GS Split, med Conti Viking Contact 5 Piggfritt, 225/40/18 Komplett Hartge understell Quaife Limited Slip Differential Hartge ECU Hartge instruments 300 km/t Hartge frontspoiler Hartge carbon trim interior Hartge steering wheel with shifters Hartge exhaust Ellers har jeg veldig lyst til å anskaffe meg M-sport bakfanger med carbon diffuser fra Duke Dynamics til quads. Ser ut til at jeg skaffer meg Hartge diffuseren og får den lakkert i grå/gunmetal farge i første omgang. 2XA SPORTS LEATH.STEERING WHEEL+GEAR 205 AUTOMATIC TRANSMISSION 217 ACTIVE STEERING 302 ALARM SYSTEM 322 COMFORT ACCESS SYSTEM 358 CLIMATE COMFORT WINDSCREEN 4AE ARMREST FRONT RETRACTABLE 4AT INT.TR.FINI. BLACK HIGH-GLOSS 4NA INTERIOR MIRROR WITH DIG. COMPASS 403 GLAS ROOF, ELECTRIC 415 SUNBLIND FOR REAR WINDOW 428 WARNING TRIANGLE 430 INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE 431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D 488 LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER 493 STORAGE COMPARTMENT PACKAGE 494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC) 521 RAIN SENSOR 524 ADAPTIVE HEADLIGHTS 534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING 541 ACTIVE CRUISE CONTROL 563 LIGHTS PACKAGE 6AA BMW TELESERVICES 601 TV FUNCTION 609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL 612 BMW ASSIST 620 VOICE INPUT SYSTEM 633 PREP.MOB. PH. BUSINESS BLUET.INTERF. 672 CD CHANGER BMW FOR 6 CDS 677 HIFI SYSTEM PROFESSIONAL 760 INDIVIDUAL HIGH-GLOSS SATIN CHROME 775 INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE 8SP COP CONTROL 801 GERMANY VERSION 863 EUROPE/DEALER DIRECTORY 879 GERMAN / ON-BOARD DOCUMENTATION Series options No. Description 226 SPORTS SUSPENSION SETTINGS 459 SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY 481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER 502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM 520 FOGLIGHTS 522 XENON LIGHT 548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Endret Mars 18, 2016 av Omnislash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caaatooo Skrevet Oktober 21, 2013 Share Skrevet Oktober 21, 2013 Denne bilen husker jeg at jeg hadde svært våte drømmer om i 2007 - 2008... daværende eier, en utlending i Stavanger, skulle ha 995.000,- for den da han annonserte den. Det ble med drømmen, men det var sannelig drømmebilen - og er fortsatt en meget flott vogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Oktober 21, 2013 Share Skrevet Oktober 21, 2013 Ah Det er gamlebilen til han på Tananger ja? Husker da han nettopp hadde kjøpt den. Passe fornøyd da ja Grattis med grombil Stod lenge for salg hos Hansa Auto. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet Oktober 21, 2013 Share Skrevet Oktober 21, 2013 Flott bil. Begynner å bli noen 335i her innpå etter hvert Er det mer effekt i denne når det er en Hartge-utgave? Du er heldig som har diffbrems! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omnislash Skrevet Oktober 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2013 (endret) Denne bilen husker jeg at jeg hadde svært våte drømmer om i 2007 - 2008... daværende eier, en utlending i Stavanger, skulle ha 995.000,- for den da han annonserte den. Det ble med drømmen, men det var sannelig drømmebilen - og er fortsatt en meget flott vogn Ja, har lenge hatt lyst på noe litt grommere, uten å måtte ta steget til M-klassen. Jeg har gått igjennom utstyrslisten og det som er av Hartge. Mener med nybilprisen på 865k, pluss 200k i ekstrautstyr og sikkert mellom 80-100k for alle Hartge oppgraderingene som er blitt gjort på den så er jo dette en ganske påkostet og dyr bil. (Jeg har jo da fått mye bil for pengene) Endret November 9, 2013 av Omnislash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omnislash Skrevet Oktober 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2013 Ah Det er gamlebilen til han på Tananger ja? Husker da han nettopp hadde kjøpt den. Passe fornøyd da ja Grattis med grombil Stod lenge for salg hos Hansa Auto. Ja, eneste jeg vet er at det lå noen gamle navi-adresser til Sandnes og litt diverse i Stavanger-området så det stemmer nok. Jeg er også passe fornøyd, bare litt trist at jeg ikke fikk prøvd bilen med 20" på, siden jeg måtte over fjellet med bilen hjem. Så får glede meg til våren jeg da Dagens føre er jo livsfarlig med vinterdekk, om det aldri så mye er Conti-dekk tusen takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omnislash Skrevet Oktober 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2013 Flott bil. Begynner å bli noen 335i her innpå etter hvert Er det mer effekt i denne når det er en Hartge-utgave? Du er heldig som har diffbrems! Takk! Ja, det kan være interessant å utveksle litt erfaringer sånn etterhvert. Jeg får ikke Cd-veksler til å virke. Opplevd noe sånt? Vurderer i samme slengen å bytte ut til et sånt adapter som gir meg USB/ipod tilkobling. Det var nok 370HK før chipen ble fjernet (går ut ifra at SPZ bil forlanget den fjernet). Jeg måtte ihvertfall få en av mine tidligere biler jeg tok i innbytte der for noen år tilbake i original stand når det gjaldt motoreffekt. (redigert: snakket med SPZ Bil, de visste ikke fra eller til om dette) Jeg har kun lest dette med LSD på et annet forum av en tidligere eier, usikker på om jeg faktisk har det. Har ikke hatt anledning / sted til å teste det fullt ut ennå. Men jeg fikk et inntrykk av at det var det da jeg dro på litt ut av et lyskryss her om dagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet Oktober 21, 2013 Share Skrevet Oktober 21, 2013 Jeg har ikke cd-veksler selv (tror jeg), har faktsik ikke puttet inni en cd enda.. Bruker bare aux og radio. Min lager to striper også, men den har ikke diffbrems. Men det kan jo være han har fått byttet innmaten til en annen. Siden det står-0-100% så kan det høres logisk ut at det er montert Quaife-innmat i den. Om ikke Hartge har noe eget da? BMW leverer hvertfall ikke på annet enn M-biler nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omnislash Skrevet Oktober 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2013 Jeg har ikke cd-veksler selv (tror jeg), har faktsik ikke puttet inni en cd enda.. Bruker bare aux og radio. Min lager to striper også, men den har ikke diffbrems. Men det kan jo være han har fått byttet innmaten til en annen. Siden det står-0-100% så kan det høres logisk ut at det er montert Quaife-innmat i den. Om ikke Hartge har noe eget da? BMW leverer hvertfall ikke på annet enn M-biler nå. Jeg bruker AUX og radio selv, bare savner å ha muligheten til å kunne skifte spor på sanger fra rattet, er mest trafikksikkert ihvertfall. Ja, finner vel ut av det.. skal si at det føltes som jeg kjørte på glattis når jeg dro på litt ut av det lyskrysset (svingte til venstre og hadde to felt å "leke meg på") Usikker på om de har noe eget. Synes det er litt manglende "utvalg" på siden deres, og en av de jeg googlet opp som solgte Hartge tilbehør/utstyr hadde det ikke på produktutvalget sitt lenger. Nei, jeg skjønte det på den ene Youtube-videoen jeg fant at det er kun M-biler ja. Om jeg sammenligner med E46 325i jeg hadde så virker det ihvertfall som jeg spinner på begge hjulene, men det var jo en annen motor så vanskelig å si. Dessuten så er det noen år siden jeg kjørte den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet Oktober 21, 2013 Share Skrevet Oktober 21, 2013 Ja, du har et poeng der med å styre musikken fra rattet. Det er mye kjekkere. Du får jekke opp bilen på ene siden og se om du får til å får til å rotere hjulet som står fritt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omnislash Skrevet Oktober 22, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 22, 2013 Ja, du har et poeng der med å styre musikken fra rattet. Det er mye kjekkere. Du får jekke opp bilen på ene siden og se om du får til å får til å rotere hjulet som står fritt. Må man ikke ha begge bakhjula i friluft? Fant noen videoer ute på youtube, der må du heve baken og når du roterer et hjul skal det andre hjulet gå samme retning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omnislash Skrevet Oktober 22, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 22, 2013 Vad tycks folket om denne bakfangeren:http://www.schmiedmann.no/no/bmw-e92/1936680-nytt?produkt=HS9293MOTEVOP med www.schmiedmann.no/no/bmw-e92/1943255-nytt?produkt=IN9293M2CAR Har litt lyst på denne baken: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPVL Skrevet Oktober 22, 2013 Share Skrevet Oktober 22, 2013 Er ikke det en vanlig M-sport bakfanger? Den er kul den! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omnislash Skrevet Oktober 22, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 22, 2013 Er ikke det en vanlig M-sport bakfanger? Den er kul den! Jo, det er jo det. Bare lurer på hvor jeg får tak i den, evt. prisen? Må vel lakkeres i tillegg. Ser at Schmiedmann har lang leveringstid osv. og ikke vet jeg hvordan det passer med Hartge eksosen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet Oktober 22, 2013 Share Skrevet Oktober 22, 2013 Hvis jeg var deg ville jeg kjøpt en original M-sport bakfanger fra koed.no. Der er det som regel billigst og original har best passform. Nå vet jeg ikke om den der kopi eller original den du linker til, men har lest veldig varierende erfaringer om lang leveringstid og folk som ikke får varene sine fra Schmiedmann. Fangeren passer uansett, men du trenger en diffuser som er laget for 4 rør på eksosen. Husk å velge en som har PDC da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå