Gå til innhold

Kmstand '96 523


addriaaan
 Share

Anbefalte innlegg

Hva vil dere si er mye km på en 96 mod 523? Har sett på en som er gått over 300.000 km, men motoren skal visst være byttet på garanti og motorkm er på ca 220.000 km . Den skal heller ikke ha vært kjørt de siste vintrene og lagret i garasje. 0 rust. Nettopp byttet skiver og klosser, 4 hjulskontroll . Eu ok til i 2014. PS! Litt ukjent med nye tapatalk så usikker på om jeg har gjort riktig her :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 540 har gått 300k (295k når jeg kjøpte den)

Jeg hadde ingen problemer med min utenom "vanlige småfeil" og når motoren er byttet og karosseriet gått langt så må deler ha blitt byttet ut. Alt av dokumentasjon på motor bytte følgte med på min, og bilen føles tightere enn alle bilene jeg har eid.

Så om alt du sier vil jeg høre prisen fordi det kan absolutt være et godt kjøp.

Bruker tapatalk selv til vanlig, kanke se du har gjort noe feil ;)

sent from my microwave using tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det hørtes ille ut. 220tkm på en M52 er ingenting sålenge den er tatt vare på.

Det som dreper E39 er rust, så hvis den er rustfri har du allerede er bra utgangspunkt.

Har selv kjøpt en 99% rustfri nettopp, med M54 motor som har gått 210k. Kunne likegodt vært kjørt 50k mtp hvordan gangen og bruken er.. Toppdekselpakningen var blitt til plast, men utover det, veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 for en 96 modell kanskje litt i øverste laget syns jeg... Da skal det jaggu ikke være en eneste liten fillefeil på den engang. Sett en del på e39 siste månedene før jeg kjøpte min og en får ganske gode eksemplarer med mindre på telleren enn det der for en mindre penge om en ikke har noe imot å ta en lengre kjøretur for å hente bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare litt men ganske mye faktisk... For 50 lapper kan en finne både nyere og mindre kjørte e39 uten de feilene der.

 

Sprukket frontfanger er ofte noe som blir bagatellisert bort, men husk at det å lappe sammen en plastfanger er en helvettes møkkajobb om i det hele tatt mulig, så regn like gjerne med helt ny fanger + lakkering og en 5-6 laken for noen helt alminnelige vinterdekk på billige felger i orginaldim.

 

Jeg stusser også litt på total kmstand om bilen aldri har vært vinterkjørt, så vinter har den nok sett i sitt tidligere liv.

 

For å si det enkelt, for den prisen der bør du jaggu få med en ny fanger, i det minste en ulakkert og et sett med vinterdekk forutsatt at eier har riiiimelig godt dokumentert historikk på bilen. Kan fortsatt være en del fallgruver noe det er en del av på e39 (fått erfare det den harde måten med en del timer under bilen i det siste)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst dårlige interiørbilder pleier oftest å ha en grunn, nemlig ikke all verden innvendig. Mattinga av lakken vet jeg ikke helt hva jeg føler om, ser stilig ut men... I tillegg så leser jeg og at servoen begynner å takke for seg, noe som også kan tyde på merkost da de bilene pleier å ha problemer med servolekkasje så det er ikke sikkert det bare en servopumpen som må byttes.

 

Det letteste er jo å dra og se på bilen, men den prislappen syns jeg er rimelig stiv for en såpass gammel bil med så mye "småplukk" som egentlig ikke er så billig småplukk heller, og dette er bare det eier informerer om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktignok et stykke unna deg men et eksempel på en litt mer ryddig bil under 50 lapper http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=44067842

Vært å kikket på denne eller?

Jeg syns den var noe jævla rakkelverk, uoriginal drittfanger, rusta bakluke, motor som går som en dass og masse riper og flassing i lakken.

Nei, ikke bli lurt av litt kjapp polering og dekkfornyer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandre, jo jeg er forsåvidt enig der og gikk for manuell selv men det der var et kjapt søk på bil under 50 lapper med mindre enn 300k på telleren.

Mikael, ikke no mer enn at jeg titta overfladisk over bilen når jeg var i nærheten og lakken og det lille på bakluka er langt fra det verste jeg har sett på de bilene. Syns det er mer skummelt med den bilen trådstarter linker til når det kommer til lakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...