Hpi Skrevet Oktober 22, 2013 Skrevet Oktober 22, 2013 Hei! Er det mulig å kode slik at grøftelys tennes samtidig med fjernlys? Liker å ha den ekstra spredninga rundt bilen når jeg kjører i mørket men siden det som kjent er ulovlig å kjøre med grøftelys og nærlys tent samtidig så går jo ikke dette slik det er originalt.
Azeton Skrevet Oktober 22, 2013 Skrevet Oktober 22, 2013 Det går ann og kode at tåkelys slås av i det du slår på langlys. sikkert for at du skal automatisk se lengere fram..
larserso Skrevet Oktober 23, 2013 Skrevet Oktober 23, 2013 Hvorfor vil du det? Eneste tåkelystene gjør er å lyse sterkere opp rett foran bilen og da ødelegge nattsynet/langsynet ditt. Og kjører du over 50km/t lyser de heller ikke så langt fram at du rekker å reagere på det som evt. er innenfor rekkevidden til tåkelysene. Du ser bedre langt fram i mørket uten tåkelys på.
Djwik Skrevet Oktober 23, 2013 Skrevet Oktober 23, 2013 blir jo det samme som å montere 1000metere på bilen deter jo bare å koble seg via ledningsnettet il fjærnlyset og gjenom et rele og til tåke lampasånn teknisksett skal det funkemen ser for meg at lys modulen kommer til å klikkeogså ser det ikke minst veldig jalla ut
Hpi Skrevet Oktober 23, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2013 Ja jeg vet at synet blir fokusert rett foran bilen når en kjører med tåkelys men jeg kjører av og til på smale beksvarte grusveier og da er farten tidvis godt under 50km/t og jeg liker og lyse godt ute i grøftene rett rundt bilen og det er tåkelysene veldig gode til. Jeg kan selvsagt skru de på når det trengs men hadde håpet å slippe det. Om det ser jalla ut er helt uinteressant men noe jallakoblinger er ikke aktuelt.
Otis Skrevet Oktober 23, 2013 Skrevet Oktober 23, 2013 Men ja du kan kode det med feks NCS expert, om du har e6x
Hpi Skrevet Oktober 23, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2013 Ok, men det er nok en E39 det gjelder så da er det vel bare å legge det på hylla
Otis Skrevet Oktober 23, 2013 Skrevet Oktober 23, 2013 Går det ikke an der da? Er ganske sikker på at min e39 lar meg gjør det ja. Men skal ikke si for sikkert. Kan jo sjekke i morgen kveld.
Hpi Skrevet Oktober 23, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2013 Ok, nå misforstod jeg deg nok, trodde du mente med e6x at det går ann på E60/E61 men det var ikke det du mente da?
Otis Skrevet Oktober 23, 2013 Skrevet Oktober 23, 2013 Altså, jeg trodde du hadde e6x, der kan det kodes at det går an. Men på e39 så trodde jeg at det var mulig som standard.
Hpi Skrevet Oktober 23, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2013 Det går an å ha de på sammen med fjernlysa ja men jeg tenkte mer på at de stod av når jeg kjører med nærlys for så å tenne sammen med fjernlysa av seg selv uten at jeg trenger gjøre annet enn å vippe på fjernlyshendelen. At tåkelysa blir trigga av fjernlyshendelen.
Otis Skrevet Oktober 23, 2013 Skrevet Oktober 23, 2013 Det går ikke an å kode, men det går vel an å koble det slik vil jeg tro.
Hpi Skrevet Oktober 23, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2013 Ja var redd for det ja. Går jo ann å koble ja, kjører allerede fjernlys via 2 stk 40A releer pga Xenon så det er kapasitet på de egentlig. 2 resistorer på de originale tåkelyskablene så merker ikke Canbus noe heller
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå