Gå til innhold

Kode at grøftelys kommer på sammen med fjernlys?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det mulig å kode slik at grøftelys tennes samtidig med fjernlys? Liker å ha den ekstra spredninga rundt bilen når jeg kjører i mørket men siden det som kjent er ulovlig å kjøre med grøftelys og nærlys tent samtidig så går jo ikke dette slik det er originalt.

Skrevet

Hvorfor vil du det? Eneste tåkelystene gjør er å lyse sterkere opp rett foran bilen og da ødelegge nattsynet/langsynet ditt. Og kjører du over 50km/t lyser de heller ikke så langt fram at du rekker å reagere på det som evt. er innenfor rekkevidden til tåkelysene. Du ser bedre langt fram i mørket uten tåkelys på.

Skrevet

blir jo det samme som å montere 1000metere på bilen det
er jo bare å koble seg via ledningsnettet il fjærnlyset og gjenom et rele og til tåke lampa
sånn teknisksett skal det funke
men ser for meg at lys modulen kommer til å klikke
også ser det ikke minst veldig jalla ut

Skrevet

Ja jeg vet at synet blir fokusert rett foran bilen når en kjører med tåkelys men jeg kjører av og til på smale beksvarte grusveier og da er farten tidvis godt under 50km/t og jeg liker og lyse godt ute i grøftene rett rundt bilen og det er tåkelysene veldig gode til. Jeg kan selvsagt skru de på når det trengs men hadde håpet å slippe det. Om det ser jalla ut er helt uinteressant men noe jallakoblinger er ikke aktuelt.

Skrevet

Ok, men det er nok en E39 det gjelder så da er det vel bare å legge det på hylla :-)

Skrevet

Går det ikke an der da?

Er ganske sikker på at min e39 lar meg gjør det ja. Men skal ikke si for sikkert. Kan jo sjekke i morgen kveld.

Skrevet

Ok, nå misforstod jeg deg nok, trodde du mente med e6x at det går ann på E60/E61 men det var ikke det du mente da? :-)

Skrevet

Altså, jeg trodde du hadde e6x, der kan det kodes at det går an.

Men på e39 så trodde jeg at det var mulig som standard.

Skrevet

Det går an å ha de på sammen med fjernlysa ja men jeg tenkte mer på at de stod av når jeg kjører med nærlys for så å tenne sammen med fjernlysa av seg selv uten at jeg trenger gjøre annet enn å vippe på fjernlyshendelen. At tåkelysa blir trigga av fjernlyshendelen.

Skrevet

Ja var redd for det ja. Går jo ann å koble ja, kjører allerede fjernlys via 2 stk 40A releer pga Xenon så det er kapasitet på de egentlig. 2 resistorer på de originale tåkelyskablene så merker ikke Canbus noe heller :-) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...