Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått med meg at det er noe spesielt å se etter egentlig.

Ikke i forhold til feks 525/530d.

Men på generelt grunnlag er jo nyere bil bedre, dog 07-10 er jo praktisk talt samme bilen. Men jeg hadde absolutt gått for facelift om jeg hadde skulle valgt en bil til nå.

Det skal kanskje nevnes at jeg utelukkende så etter LCI da jeg valgte bil.

Skrevet

forskjellen er vel at det er ca 100 000kr forskjell på de,

og har hørt rykter om at gamlekassa har en del feil, og at de ryker

oftere, ka e egentlig forskjellen på motoren siden gamle har 272 hk og nye 286 ?

Skrevet

Har ikke gamle kassa steptronic, mens nye har tip? Er jo to vitt forskjellige kasser og arbeidsmåter. Jeg ville hatt en mest nyest bil som mulig, jeg var på utkikk etter ny bil selv, E60, det stod først mellom alt mellom 04-10, men det måtte være m-sport, helskinn, msport ratt (superman rattet ser helt jævlig ut), jeg ville også ha 525 med 3L rekke, og bare der så var valga veldig minimale, så jeg endte opp med 2009 modell :)

Skrevet

Det er ingen forskjell på 535 eller 530 forutenom litt snacks på motor.

De deler ellers alle komponenter.

Dog så leste jeg på et engelsk forum at converter på 535 blir mer slitt pga den høye momentet og at den hele tiden prøver å låse seg for 1:1 drift, eller noe i den duren.

Jeg er ikke så god på automatgir, så mulig det er feil det jeg sier, men jeg husker ihvertfall converter og moment.

Skrevet

tenker ikke på 530 vs 535, men 

Denne

engine_6speed.jpg

VS

Denne:
f6f27777d4_640.jpg

2003-2007 = 272 hk

2007-2010 = 286 hk

Forskjellen er?

Skrevet

Jeg har en 2007 mod 535d. Jeg er kjempefornøyd med bilen. Har hatt det som er typisk tull: ledninger i bakluke, soltak, turbohavari. Men sistnevnte tok forsikringen seg av da bilen ikke er veldig gammel. Jeg flushet girkassa nå i sommer. Min utgave er stupfull av utstyr( noe av det er så ikke annet enn pynt av og til). Men kjøper du en 2006 - og oppover er du sikkret greit tror jeg. De fleste forsikkringsselskap tilbyr superkasko med tanke på drivlinje og motor. Men en bil kan jo alt skje med.

• ZnlpE changed the title to N

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...