Gå til innhold

Vått bagasjerom + under matter - e36

Kattlikzm
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Har oppdaget to problemer med bilen:

PS: Før dere sier "bruk søkefunksjonen" så har jeg gjort det. Fant ingenting 

1. Vann under reservedekket. Har søkt på forumet, og prøvd å ta en "diagnose" ved å spyle vann rundt bagasjelokk kantene. Gummi trimmen rundt ser ut til å gjøre en god jobb her. 

Videre spylte jeg rundt baklyktene og kantene rundt bakruta, ingen lekkasjer der heller...

Tok en nærmere titt og kom fram til at det er veldig vått og klissete rundt batteriet (på undersiden) men fant ikke hva årsaken kan være?

2. Vått/fuktig under teppet på venstre baksete. Med teppen mener ikke matten du har føttene på, men selve interiør teppet <-- der du har karosseriet og ledninger. Dro opp teppet og lå merke til at det er små vått/fuktig der. Er dette vanlig? 

Setter stor pris på hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du takluke?

Vått under mattene er mange tråder om og da sier de at du bør ta av dørtrekk og sjekk droppskyddet. Det skumgummi trekket som er på innsiden av dørtrekket. Dette må være helt tett hvis ikke lekker det masse vann inn. Og når det menes med helt tett så må alle proppene som holder panelet være intakt og sitte skikkelig. Det skal ingenting til før vannet kommer inn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du takluke?

Vått under mattene er mange tråder om og da sier de at du bør ta av dørtrekk og sjekk droppskyddet. Det skumgummi trekket som er på innsiden av dørtrekket. Dette må være helt tett hvis ikke lekker det masse vann inn. Og når det menes med helt tett så må alle proppene som holder panelet være intakt og sitte skikkelig. Det skal ingenting til før vannet kommer inn

Ops glemte å nevne at jeg har takluke. Hmm. Skal få ta en titt på det imorgen. Har du peil på hva problemet i bagasjerommet kan være ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hatt samme problem i min E46, vått under mattene altså, usikker på om E36 er lignende, men her var da problemet denne fuktsperren som sitter i dørene bak interiøret. Så i utgangspunktet er det bare å skru av interiøret, sjekke denne fuktsperren og eventuelt bytte den ut eller bare påføre ny guffe der den har løsnet, alt ettersom hvor alvorlig det ser ut. Jeg brukte Sikaflex til å tette på nytt, fås på Clas Ohlson: http://www.clasohlson.com/no/Sikaflex-291i-lim--tette--fugemasse/Pr341033002

Her er noen bilde av prosedyren på en e39: BMW E39 Vapor Barrier søker du bmw vapor barrier på google/youtube finner du masse info/videoer, om det er noe du skulle være usikker på.

Bagasjerommet derimot har jeg ikke vært borti enda, så der har jeg ikke så mye å komme med akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du takluke?

Dette stemmer. Hadde min BMW inne hos forhandler til å fixe det for 3 dager siden faktisk da de ikke hadde informert meg om det ved kjøp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trekket er ofte revna, evt revner når du skal fjerne det. Jeg bytta ut mine i noe blank plastikk jeg fant, og det ble potte tett. Så dersom du har noe liggende, er det ikke nødvendig å kjøpe nytt.

Personelig har jeg kjøpt inn dempematter, da blir det både potte tett og man fjerner en god del støy og skrangling i samme slengen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode innlegg her ja.

Det du kan gjøre ang. bak er at du kan løsne ned tak trekket littegranne bak ved vinduet å se om det er fukt eller vått der, vist det er det så har du garantert tett drenering fra takluke.

Jeg hadde det på min bil her tidligere og da var slangen tett og vannet rant ned bak hattehyllen og samlet seg under setet og bak seteryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lå merke til to ting nå:

1. JÆÆVLIG mye dugg i bakruta. Unormalt mye altså. Tror det kanskje har oppstått pga våte matter bak? Eller kan dette være noe helt annet?

2. Begge bakdør panelene/dekslene sitter løst. Tror noen har tuklet med bilen før meg. Håper det ikke er veldig alvorlig. har også lagt merke til at det trimmet rundt selve dørhåndtaket på innsiden faller av etter et par timer. Rart...?

Vil takke alle for all hjelp! Men tror jeg kanskje bør sende bilen til Bavaria Oslo da jeg har alt for lite peiling på slike ting :( Med mindre noen her på forumet kan dette inn og ut og er villig til å hjelpe meg for en billig penge?  \:D/. Har nemlig en lei tendens til å ødelegge ting når jeg holder på med bil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lå merke til to ting nå:

1. JÆÆVLIG mye dugg i bakruta. Unormalt mye altså. Tror det kanskje har oppstått pga våte matter bak? Eller kan dette være noe helt annet?

2. Begge bakdør panelene/dekslene sitter løst. Tror noen har tuklet med bilen før meg. Håper det ikke er veldig alvorlig. har også lagt merke til at det trimmet rundt selve dørhåndtaket på innsiden faller av etter et par timer. Rart...?

Vil takke alle for all hjelp! Men tror jeg kanskje bør sende bilen til Bavaria Oslo da jeg har alt for lite peiling på slike ting :( Med mindre noen her på forumet kan dette inn og ut og er villig til å hjelpe meg for en billig penge?  \:D/. Har nemlig en lei tendens til å ødelegge ting når jeg holder på med bil :P

1. Vask ruta med egnet produkt (evt vannbøtte med noen dråper zaro og lofritt papir) Se hva som skjer, men er mattene våte kjenner du det. Baksete er det bare å røske rett ut, det sitter løst.

2. Standard e36, plukk dem av og se om noe er galt. Bytt eventuelle clips og trykk det på igjen.

3. Får ikke mere peiling på å sende bilen på verksted. Bare å prøve, er ikke noe stress om du ødelegger noen clips, virkelig worst case scenario taper du 29 kroner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Vask ruta med egnet produkt (evt vannbøtte med noen dråper zaro og lofritt papir) Se hva som skjer, men er mattene våte kjenner du det. Baksete er det bare å røske rett ut, det sitter løst.

2. Standard e36, plukk dem av og se om noe er galt. Bytt eventuelle clips og trykk det på igjen.

3. Får ikke mere peiling på å sende bilen på verksted. Bare å prøve, er ikke noe stress om du ødelegger noen clips, virkelig worst case scenario taper du 29 kroner :)

Tja du sier noe der :P Men problemet er at jeg ikke har anelse på hva jeg skal bytte eller fikse. Litt dumt å demontere hele bilen for å feilsøke et problem jeg har null peiling på :P. Håper som sagt på å finne noen som er villig til å hjelpe meg, og som holder til i Oslo området ;)!

Edit: Tror jeg klarer å få til dette på egenhånd. 

Reef - Angående takluke dreneringen... hvordan fikser man dette på e36?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...