Mkhovda Skrevet Oktober 28, 2013 Skrevet Oktober 28, 2013 Sko bytte over til vinterdekk nå...såg at sommerdekkene bak var totalt slitt på innsiden..var helt fine når me bytta fra vinter te sommar tidligare i år... Noen så vett grunnen te dette.?
Kristiansan'årn Skrevet Oktober 28, 2013 Skrevet Oktober 28, 2013 Breie dekk og masse camber/lav bil. På min e34 er bakdemperene ganske så segne, og jo lavere den blir jo mer vinkler dekket seg. Så er masse spor på utsiden ikke til slitemerket en gang sent from my microwave using tapatalk
Nitrius Skrevet Oktober 28, 2013 Skrevet Oktober 28, 2013 Er ikke noe ekspert på området, men hadde noe lignende på mine forrige sommerdekk. Men det kommer jo da av gale hjulvinkler, som igjen kan komme av senking, eller slitte foringer, bak/forstillings deler om jeg ikke tar helt feil. Om alt skal være i orden, så kan det kanskje være en ide med en hjulstillingkontroll.
Mkhovda Skrevet Oktober 28, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2013 Allt ska væra i orden...an blei eu godkjent for ett par-3 mnd siden..då sa han verkstedmannen ingenting om slitte dekk...så har skjedd kjapt...me måtte byttad en eine armen bak så e sikkert fra det då..Mine sommer va kje så galne så dine da crabfish...
casparij Skrevet Oktober 28, 2013 Skrevet Oktober 28, 2013 Jeg tror ikke de måler camber på EU kontroll! jeg senket bilen i april og august var bakhjula spist opp på innsiden! du må stille camber bak! det er 1 bolt på hver side. sitter rett bak ankerplaten.
hsd Skrevet Oktober 28, 2013 Skrevet Oktober 28, 2013 Hjulstilling koster 1600,- Ett stk kvalitetsdekk koster jo nesten det samme. Konklusjon: Kjør bilen på hjulstilling, tjen penger
Mkhovda Skrevet Oktober 28, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2013 Ja eg får hiva an inn på verkstedet.
casparij Skrevet Oktober 28, 2013 Skrevet Oktober 28, 2013 neida det klarer du selv! jeg gjorde det selv i en vaskehall på Shell! hehe meget enkelt, men klart vil du ha en riktig camber så er det jo en Idé å få en maskin til å måle vinklen!
casparij Skrevet Oktober 28, 2013 Skrevet Oktober 28, 2013 og jeg vet at I sverige koster det ca 500,-(svenske!!!!! ) å få en 4hjulskontroll!
hsd Skrevet Oktober 28, 2013 Skrevet Oktober 28, 2013 neida det klarer du selv! jeg gjorde det selv i en vaskehall på Shell! hehe meget enkelt, men klart vil du ha en riktig camber så er det jo en Idé å få en maskin til å måle vinklen! Camber er bare en liten del av puslespillet, hva med spissinga? og hvordan stilte du det slik at det stemte med fronten? Det å gjøre slikt selv er bare å lure seg selv.
Odd-M Skrevet Oktober 28, 2013 Skrevet Oktober 28, 2013 Det er dessuten køl umulig å se med det blotte øye at det er rett hjulvinkler.
Kristiansan'årn Skrevet Oktober 28, 2013 Skrevet Oktober 28, 2013 Det er dessuten køl umulig å se med det blotte øye at det er rett hjulvinkler.nei nå bør du ta dette med en klype salt eller hvordan den regla går. Om du står rett bak bakhjulet og det er litt strekk på dekket så ser du godt om hjuler er skakkt eller rett sent from my microwave using tapatalk
casparij Skrevet Oktober 29, 2013 Skrevet Oktober 29, 2013 Camber er bare en liten del av puslespillet, hva med spissinga? og hvordan stilte du det slik at det stemte med fronten? Det å gjøre slikt selv er bare å lure seg selv. Det er jo en midlertidig løsning som fungerte veldig godt for meg hvertfall da jeg ikke hadde et verksted rett rundt hjørne.
Odd-M Skrevet Oktober 29, 2013 Skrevet Oktober 29, 2013 nei nå bør du ta dette med en klype salt eller hvordan den regla går. Om du står rett bak bakhjulet og det er litt strekk på dekket så ser du godt om hjuler er skakkt eller rett sent from my microwave using tapatalk Jeg er villig til å vedde en finger på at du ikke er i stand til å se det med øynene. Greit du kan se om det er totalt på bærtur eller ei. Men det er ørsmå marginer mellom rett og galt. Men noe sier meg at dekkstrekk-gjengen ikke bryr seg om sånt, all den tid bilens kjøreegenskaper allerede er fullstendig ødelagte som det er
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå