Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sko bytte over til vinterdekk nå...såg at sommerdekkene bak var totalt slitt på innsiden..var helt fine når me bytta fra vinter te sommar tidligare i år... Noen så vett grunnen te dette.?

Skrevet

Breie dekk og masse camber/lav bil. På min e34 er bakdemperene ganske så segne, og jo lavere den blir jo mer vinkler dekket seg.

ebe5a4u7.jpga5e8ybag.jpg

Så er masse spor på utsiden ikke til slitemerket en gang :P

sent from my microwave using tapatalk

Skrevet

Er ikke noe ekspert på området, men hadde noe lignende på mine forrige sommerdekk. Men det kommer jo da av gale hjulvinkler, som igjen kan komme av senking, eller slitte foringer, bak/forstillings deler om jeg ikke tar helt feil. Om alt skal være i orden, så kan det kanskje være en ide med en hjulstillingkontroll.

Skrevet

Allt ska væra i orden...an blei eu godkjent for ett par-3 mnd siden..då sa han verkstedmannen ingenting om slitte dekk...så har skjedd kjapt...me måtte byttad en eine armen bak så e sikkert fra det då..Mine sommer va kje så galne så dine da crabfish...

Skrevet

Jeg tror ikke de måler camber på EU kontroll! jeg senket bilen i april og august var bakhjula spist opp på innsiden! du må stille camber bak! det er 1 bolt på hver side. sitter rett bak ankerplaten.

Skrevet

Hjulstilling koster 1600,- Ett stk kvalitetsdekk koster jo nesten det samme.

 

Konklusjon: Kjør bilen på hjulstilling, tjen penger :)

Skrevet

neida det klarer du selv! jeg gjorde det selv i en vaskehall på Shell! hehe meget enkelt, men klart vil du ha en riktig camber så er det jo en Idé å få en maskin til å måle vinklen!

Skrevet

neida det klarer du selv! jeg gjorde det selv i en vaskehall på Shell! hehe meget enkelt, men klart vil du ha en riktig camber så er det jo en Idé å få en maskin til å måle vinklen!

 

Camber er bare en liten del av puslespillet, hva med spissinga? og hvordan stilte du det slik at det stemte med fronten? Det å gjøre slikt selv er bare å lure seg selv.

Skrevet

Det er dessuten køl umulig å se med det blotte øye at det er rett hjulvinkler.

nei nå bør du ta dette med en klype salt eller hvordan den regla går. Om du står rett bak bakhjulet og det er litt strekk på dekket så ser du godt om hjuler er skakkt eller rett :P

sent from my microwave using tapatalk

Skrevet

Camber er bare en liten del av puslespillet, hva med spissinga? og hvordan stilte du det slik at det stemte med fronten? Det å gjøre slikt selv er bare å lure seg selv.

Det er jo en midlertidig løsning som fungerte veldig godt for meg hvertfall da jeg ikke hadde et verksted rett rundt hjørne.

Skrevet

nei nå bør du ta dette med en klype salt eller hvordan den regla går. Om du står rett bak bakhjulet og det er litt strekk på dekket så ser du godt om hjuler er skakkt eller rett :P

sent from my microwave using tapatalk

Jeg er villig til å vedde en finger på at du ikke er i stand til å se det med øynene. Greit du kan se om det er totalt på bærtur eller ei. Men det er ørsmå marginer mellom rett og galt. Men noe sier meg at dekkstrekk-gjengen ikke bryr seg om sånt, all den tid bilens kjøreegenskaper allerede er fullstendig ødelagte som det er

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...