FredrikE24 Skrevet November 7, 2013 Share Skrevet November 7, 2013 Kjører selv Mercedes s124 300 Sugediesel med Om606, for diesel å være er den tørst! Har et snittforbruk på 0,9 på blandet kjøring. Den er grisestygg, men forholdsvis snill vedlikeholdsmessig .Med km. Stand på rett under 500 000 trenger den bare olje og filter, det har kanskje trådstarter fått merke da dette handles på AutoTrio. Min mor kjører rundt i en E36 316i og den blir jeg stadig overrasket over når det gjelder forbruk! Vedlikeholdsmessig har de siste 12 år med bilhold kostet ca. 15 lapper/100 000km ink. Deler, verksted og eu kontroller. Så sjekker jeg Finn.no og med krav om M43 motor og facelift så er ikke prisen gal i det heletatt! Dukker stadig opp tilsynelatende fine biler med en prislapp fra 10-15kkr Da min mor pendlet fra Oppegård til Oslo hver dag lå snittmåleren i OBC på 0,67 l/mil. Se om du finner noen brukbare e36r Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
exema Skrevet November 7, 2013 Share Skrevet November 7, 2013 Jeg hadde en e46 coupe, 318 2.0, 143 hk og manuell, gikk fint på 0,7 inn og ut av oslo (hønefoss-oslo) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_325iM Skrevet November 11, 2013 Forfatter Share Skrevet November 11, 2013 Hadde min tantes e36 316 compact (cab!!), M43 motor. kjørte en uke med den til jobb og likte veldig godt forbruket på den. La ikke noe energi i å måle forbruet siden den ikke har obc, men det var godt under literen. har jo sansen for E36, og var ute å titta på flere 316/18 men endte ikke opp med å kjøpe da det alltid var en eu-kontroll eller heftelse med pant i bilen som gjorde handel uinteressant. Hadde egentlig håpet på å kunne kjøpe meg en litt nyere bil enn E36 også. Og er fortsatt fysen på en E46 316 compact facelift. Time will show!Ang, W124 Fredrik så er det stadig vekk slike innom å handler filtre, er vel det eneste de kjøper, det og styrestag hehe. Du får gjøre deg til kjenne neste gang du er innom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet November 11, 2013 Share Skrevet November 11, 2013 E36 316 compact (cab!!) - forklar...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_325iM Skrevet November 11, 2013 Forfatter Share Skrevet November 11, 2013 hehe, cab er vel å ta i, men det er foldetak. Har aldri sett maken her til lands. Hun kjøpte den på autozentrum i '98 som importbil. Er en '96 modell. Har ikke bilde av selvebilen, men er tilsvarende denne: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[Martin] Skrevet November 11, 2013 Share Skrevet November 11, 2013 Ta deg en tysklandstur og hent deg en VW Up! vel..? Du får en 75hk-utgave for 90.000 ferdig på skilt inkl reise.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet November 11, 2013 Share Skrevet November 11, 2013 Ang, W124 Fredrik så er det stadig vekk slike innom å handler filtre, er vel det eneste de kjøper, det og styrestag hehe. Du får gjøre deg til kjenne neste gang du er innom Dumme meg Jaja, det blir 7 liter Marathon 5W-40 synth med filter det Blir nok noe mer også, er alltid noe mer Kanskje et styrestag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_325iM Skrevet November 12, 2013 Forfatter Share Skrevet November 12, 2013 Ta deg en tysklandstur og hent deg en VW Up! vel..? Du får en 75hk-utgave for 90.000 ferdig på skilt inkl reise.. Det er ingen dum tanke! men kan det være like greit å kjøpe skoda citygo? eller er det ikke noe å spare på det? er jo samme bilen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 12, 2013 Share Skrevet November 12, 2013 Du kan evt. også kjøpe Seat Mii (smak og behag), men jeg tror ikke at det er mange kronene å spare på dette nivået ved kjøp av bilene. Sjekk heller verditapet. Volkswagen har en tendens til å ha et signifikant lavere verditap enn Skoda og Seat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå