Breitling Skrevet November 7, 2013 Share Skrevet November 7, 2013 Hei. Overhalte tidligere i sommer Webasto med nytt brennkammer, gløder og pakninger. Webasto starter opp og kjører på full styrke før den plutselig begynner en shutdown. Må resette sikring når dette skjer for å få den til å starte igjen. Mistenker overoppheting, men kan ikke si dette sikkert. Når Webasto ble fjernet så rant det jo ut en god del kjølevæske. Væsken ble etterfylt igjen etter montering, men kjølesystemet ble ikke luftet.A/C fungerer normalt, og bilen oppnår normal driftstemperatur. Men, kan det likevel tenkes at det ligger luft i bypass-slangene til Webastoen, og at sirkulasjonspumpen til webasto ikke klarer å skape nok trykk for å fjerne luften slik at den overopphetes og kjører shutdown? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 7, 2013 Share Skrevet November 7, 2013 Høres ikke sånn ut, det kan være noe annet som er feil. Det kan være defekt hjerne, slik som jeg hadde på min e39. Jeg skiftet webasto på min e39 med m47 motoren og jeg monterte webasto i bilen, skrudde alt på plass, fylte opp ekspansjonstanken til den var helt full, startet bilen, og stod å etterfylte til det ikke gikk på mer. Kjørte en tur så bilen ble god og varm, sjekket nivå og etterfylte en liten skvett, alt OK. Dette har jeg gjort 3 ganger på min bil, uten problemer noen ganger. De er selvluftende virker det som M47 og M57, i motsetning til bensin motorene. Har du mulighet for diagnose? Kjøpte du fabrikk-nye komponenter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet November 9, 2013 Forfatter Share Skrevet November 9, 2013 Kjøpte originalt rep-sett. Har diagnoseverktøy selv (INPA/DIS), men garasjen er full av material grunnet oppussing, så får ikke kjørt bilen inn Må få lånt meg en oppvarmet garasje, da jeg ikke står ute i minusgrader å fryser for å holde på med bilen Takker for svar Otis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet November 9, 2013 Share Skrevet November 9, 2013 På min sitter det en lufteskrue under venstre (førersiden) klima filter, på slangen som går ned til webasto. Sjekk med diagnose hva som feiler, har du inpa mener jeg du kan følge med på prosessen menst den går, eller mulig det var i dis, husker ikke helt. Men da får du hvertfall feil kode og gå etter. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 9, 2013 Share Skrevet November 9, 2013 Inpa er veldig enkel å bruke på webasto, der får du live verdier, mens webasto holder på. Husk at min egen webasto, mente det var defekt glødeplugg, men det var egentlig defekt hjerne. Og den får du ikke hos BMW uten å selge en ny nyre først. Eller så har jeg en til salgs. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet November 9, 2013 Forfatter Share Skrevet November 9, 2013 Defekt hjerne på webastoen? Pris? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 9, 2013 Share Skrevet November 9, 2013 Nei, nå ble jeg usikker om jeg hadde en hjerne liggende eller ikke. Må sjekkes opp. Men uansett om jeg ikke har så trenger vi ikke ta sorgene på forskudd. Det var bare litt kjipt for meg når jeg holdt på, skiftet brennkammer og tenner med glødeplugg og montere ihop. Så virket det 2-3 ganger, så var det slutt. Defekt hjerne. Mener at du må demontere webasto for å komme til topplokket for å få av hjernen nemlig. Så da må man surre med de der kjøleslangene å fylle på igjen. Men det er jo ikke så mye arbeid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet November 9, 2013 Forfatter Share Skrevet November 9, 2013 Trenger ikke demontere hele webasto for å komme til hjernen nei. 4 skruer på plaslokket, så ser man den.Bestilte nettopp en brukt fra en opphøgger i Litauen. 1500,- inkl frakt, helt overkommerlig pris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 10, 2013 Share Skrevet November 10, 2013 Joda, det er korrekt. Men jeg tror du må av med webasto fra bilen, da det er så trangt over topplokket. Men håper/husker ikke det. Jeg hadde dog en hjerne, men om du ikke trenger den så Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet November 10, 2013 Share Skrevet November 10, 2013 Sett man får kjøpt etter markeds ECU, men virker disse på BMW? Mener og ha lest at de ikke fungerer da de ikke styrer alt som skal styres på BMW? Noen som vet? Sent from my Nexus 4 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 10, 2013 Share Skrevet November 10, 2013 Det er ihvertfall blitt sagt det ja, Alpejohn. Men jeg har ikke testet det selv. Skal visstnok være en annen programvare på BMW sine webasto. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet November 10, 2013 Share Skrevet November 10, 2013 Det er ihvertfall blitt sagt det ja, Alpejohn. Men jeg har ikke testet det selv. Skal visstnok være en annen programvare på BMW sine webasto. Ja det er noe slikt, annen programvare eller noe i den dur. Men om hjerna ryker, er det vel like greit å kjøpe en ny/overhalt fra Tyskland eller? Sent from my Nexus 4 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 10, 2013 Share Skrevet November 10, 2013 Jeg kjøpte en enhet som var sjekket/overhalt, men det var bare deler som var defekt som var skiftet, så den er jo mer brukt enn ny. Det var veldig kurant det, dog kostet den vel rundt 3000,- mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet Desember 25, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 25, 2013 Noen av dere som vet om firma som kan feilsøke/reparere feil på kretskortet (hjernen) til Webastoen? Har fått montert ny bruktenhet i min bil, men er ennå keen på å få det gamle kretskortet sjekket/reparert. Den har jo ellers blitt overhalt med nytt brennkammer og pakninger, så er jo for kjipt å kaste den hvis den kan repareres.Er ingen hindring om det så må sendes til utlandet for rep Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 25, 2013 Share Skrevet Desember 25, 2013 Det er vel billigere å kjøpe nytt kretskort fra utlandet enn å reparere. Sendt fra mobilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå