Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

håper noen kan hjelpe med denne ulyden jeg har fått i motorrommet på min E46 320d (136hp)

Legger ved link til youtube video: https://www.youtube.com/watch?v=RPXDLuu2_vQ&noredirect=1

Jeg har på denne bilen skiftet turbo med alle pakninger samt manifoild. Kmstand: 249000.

Det merkes ingenting når jeg kjører og lyden forsvinner når jeg passerer ca.30 km/t.

har ikke merket noe på akselerasjon eller styring.

Noen som har vært borti dette før?

Mvh.

Odd Stian

Skrevet

Høres ut som et reimhjul eller noe i sammenheng med reim på fronten.

Jeg har opplevt at lyden forsvinner noen dager samt er sterkere andre igjen. Høres dette logisk ut? =)

har desverre lite kunnskap på feltet :(

Skrevet

Har du sjekket nivået for servo olje?

nei, har ikke det. har ingen ulyd ved dreiing på rattet (altså lyden blir ikke bedre eller verre)

Skrevet

nei, har ikke det. har ingen ulyd ved dreiing på rattet (altså lyden blir ikke bedre eller verre)

Men har du sjekket?

Lyden kan nemlig komme når det er for lite væske, i enkelte tilfeller. 

Hadde en kompis som hadde problemer med sin, en veldig rar lyd. Det var bare lite servo olje, og det var ikke en lys vi trodde kom derifra.

Skrevet

hei

håper noen kan hjelpe med denne ulyden jeg har fått i motorrommet på min E46 320d (136hp)

Legger ved link til youtube video: https://www.youtube.com/watch?v=RPXDLuu2_vQ&noredirect=1

Jeg har på denne bilen skiftet turbo med alle pakninger samt manifoild. Kmstand: 249000.

Det merkes ingenting når jeg kjører og lyden forsvinner når jeg passerer ca.30 km/t.

har ikke merket noe på akselerasjon eller styring.

Noen som har vært borti dette før?

Mvh.

Odd Stian

Hvordan oppsto denne lyden ? Endrer lyden seg med turtallet på motoren ? Sikker på at lyden forvinner ved hastighet > 30km/t eller er det bare at du ikke hører den lenger ?

Skrevet

Takker for mange svar her=)

Lyden er der periodisk ved start og tomgang. Noen ganger er den der ikke. har forsøkt å kjøre med vinduer åpne og

er rimelig sikker på at den forsvinner ved litt høyere hastigeter, fra ca. 50kmt opp.

En dag jeg startet bilen så var lyden der, har ikke hørt noe før. Om jeg gir litt gass så kan man høre en liten endring

i lyden men ikke tilsvarende turtallet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...