Robin L Skrevet November 27, 2013 Skrevet November 27, 2013 Det der er aut ja. Men det er to typer av de. En fullautomatisk slik du har der, og en halvautomatisk, dvs med manuell viftehast. Disse går omhverandre men krever koding. Kan det hende at den halv aut har stått der tidligere?! Litt usikker, men trur skillet på halvautomatisk og full var i 96 elns. Så spør kanskje hvilken årsmod du har
Beivakongen Skrevet November 27, 2013 Forfatter Skrevet November 27, 2013 Ja du det kan fort være noe i det for det jeg stusset litt på var at det jeg kjøpte så helt likt ut men delenr var litt forskjell. Her er det gammle som sto i bilen øverst og det jeg kjøpte på bildet under:
Beivakongen Skrevet November 30, 2013 Forfatter Skrevet November 30, 2013 Så vis det er det som er feil her så kan man få den kodet om? Bilen er 94mod.
Hpi Skrevet November 30, 2013 Skrevet November 30, 2013 På E39 så ligger det trykkvokter framme i høyre hjørnet i motorrom under lykta på en måte. Denne overvåker om det er gass på anlegget eller trykk om du vil. Hvis jeg plugger denne av og på igjen mens AC står på så starter Aux vifte og clutch på kompressor slår inn et sekund idet jeg plugger den inn igjen. Jeg hadde lekkasje så gassen hadde lekket ut for ei stund siden og da brukte jeg den pluggen til å finne ut at jeg manglet trykk og at kompressor slo inn og ikke var ødelagt. Beivakongen reagerte på dette 1
Beivakongen Skrevet November 30, 2013 Forfatter Skrevet November 30, 2013 På E39 så ligger det trykkvokter framme i høyre hjørnet i motorrom under lykta på en måte. Denne overvåker om det er gass på anlegget eller trykk om du vil. Hvis jeg plugger denne av og på igjen mens AC står på så starter Aux vifte og clutch på kompressor slår inn et sekund idet jeg plugger den inn igjen. Jeg hadde lekkasje så gassen hadde lekket ut for ei stund siden og da brukte jeg den pluggen til å finne ut at jeg manglet trykk og at kompressor slo inn og ikke var ødelagt. Takk for tipset;) Det skal prøves i morgen når regnet har gitt seg og det er lyst ute:)
Hpi Skrevet November 30, 2013 Skrevet November 30, 2013 Ja får håpe det er likt på E38 som E39 så du får testa dette. Så du spurte lenger oppe om ikke kompressor skal slå inn uten gass og det skal den ikke for såvidt jeg har forstått så er trykkvokteren der for å hindre at kompressor går uten gass. Reimhjulet er med rundt men clutchen krever trykk på systemet for å slå inn, slik er det ihvertfall på E39 så det er sikkert det samme på din bil vil jeg tro. Som tilleggsinfo så får jeg på min bil slå på kompressor på panelet slik at snøkrystallen lyser men det forteller tydeligvis bare at det er styrestrøm ut og den lyser også når det er tomt for gass selv om kompressor ikke sviver. Ser ut slik som dette:
Beivakongen Skrevet Desember 1, 2013 Forfatter Skrevet Desember 1, 2013 Prøvde det med kontakten nå men ingen respons på vifta MEN nå er det minusgrader ute da:( Så ikke likens ut men må nå være denne grønne føleren,se bilde:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå