Mons1 Skrevet November 11, 2013 Share Skrevet November 11, 2013 Etter å ha vært plaget med lav power på batteriet og ser at det ikke hjelper mye å lade batteriet(Er ny batteri), så mistenker jeg svært dårlig ladekapasitet fra dynamo. Jeg koblet til en diagose-modul i diag-kontakten og leser av at spenningen varierer svært mye og uregelmessig. Virker som at dette også er turtallsUavhengig. Spenningen varierer fra 13,2V og opp til 14,6V, men gjennomsnittet kan virke ligger under 14V. Er dette tegn på at Laderegulatoren må skiftes, eller kan dette komme av andre ting? Ser at laderegulatoren er relativ dyr ca, 1400kr. Vet noe om man kan kjøpe dette billigere? Tilleggsspørsmål: Må dynamoen på E46 tas ut for å skifte regulator? Bil: 2002mod 320dAT 150hk. Azazelbonus reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 11, 2013 Share Skrevet November 11, 2013 Laderegulator ja. Eller dynamo om kanskje børstene kan føre til dette? Men jeg tror absolutt at det er regulator. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet November 11, 2013 Share Skrevet November 11, 2013 mest trolig regulatoren ja,men kan være lurt og sjekke sleperinga i dynamoen når man bytter regulatoren, for hvis de er skikkelig ræva så kan det hende du må ha ny dynamo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 11, 2013 Share Skrevet November 11, 2013 Forresten så koster jo ikke ny dynamo så mye og det er jo best. Men du må se selv på pengene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
glue Skrevet November 12, 2013 Share Skrevet November 12, 2013 får tak i svinbillige laderegulatorer bare man ser litt rundt om kring. biltema har for 160, kjøpte selv på ebay til 50 kr. Men vet ikke om du tør det på en så ny bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet November 12, 2013 Share Skrevet November 12, 2013 disse nye bila har ikke samme som di gamle, så det stemmer nok ikke glue Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 12, 2013 Share Skrevet November 12, 2013 Jeg betalte vel rundt 600,- for en bosch regulator fra USA. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet November 12, 2013 Share Skrevet November 12, 2013 Jeg har kjøpt billig Bosch-regulator på Helanor. Tror akkurat den koster 160-200,- , men det spørs hva slags dynamo du har. Ring dem og undersøk pris. Har du Valeo, som forekommer på BMW, så koster den som regel en god del mer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet November 13, 2013 Forfatter Share Skrevet November 13, 2013 Ringte Hellanor og de kan ikke skaffe regulator, men kun en hel dynamo. Kan virke som at jeg får en original Bosch til 2300kr fra Koed. Ebay har billigere, men veldig ofte noe kina-produkt uten mulighet å vite kvaliteten. Sent from my GT-N8010 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet Januar 27, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2014 Nå i mellomtiden har jeg sjekket opp rundet dette med dynamoer. På en E46 320d så ser det ut som en original dynamo koster 6000kr. KOED og på eBay selges det billige dynamoer, men disse er uorginale Kina-produkter og jeg vet ikke helt om jeg kan stole på disse. Er det noen som har kjøpt slik uoriginal dynamo og funnet ut at disse er ok? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Januar 27, 2014 Share Skrevet Januar 27, 2014 kan jo høre med et elektro verksted, de finnes jo enda, som åpner og bytter børster lodder osv, faktisk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Februar 22, 2014 Share Skrevet Februar 22, 2014 Jeg er helt sikker på at du får spenningsregulator til den dynamoen hos BMW, GS og Koed. Gjetter også på at sistnevnte blir billigst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stianvi Skrevet Mars 1, 2014 Share Skrevet Mars 1, 2014 det kan jo være en fordel og sjekke spenningsfallet fra dynamo til batteriet først.. kanskje en dårlig/løs jording el lignende Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sturmtiger Skrevet Mars 2, 2014 Share Skrevet Mars 2, 2014 Hiver inn her at du kan skjekke finn.no anngåene brukte og nye dynamoer, de er ikke så gale på pris. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå