528iE12 Skrevet Desember 9, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2013 tru jeg har HF dør te E28. eller jeg har, men kan sjekke tilstand på den hvis du vil Det hadde vært kjempegreier, send gjerne pm! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
528iE12 Skrevet Desember 9, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2013 Da setter jeg i gang med å lage til et greit tanklokk:) Har prøvd over alt å få tak i, men bortkastet. Det som stod på bilen var det bare 70% igjen av, så fant jeg dette flotte lokket på en delebil! Får gjøre det beste ut av det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
528iE12 Skrevet Desember 9, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2013 Da fikk jeg begynt litt iallefall. Skjærte ut det jeg skal og gjorde ferdig den innvendige plata med å sveise på et nytt stykke i bunnen. Fikk også sandblåst den lille overflaterusta som var ellers:) Tror det ble greit nok... Synd at nytt lokk ikke er å få tak i, litt kjipt å bruke tiden på sånt lappverk... Men er jo litt moro og da:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Desember 9, 2013 Share Skrevet Desember 9, 2013 Flott prosjekt! Har tro på at dette kan bli veldig bra Følger med i spenning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
528iE12 Skrevet Januar 12, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2014 Da var endelig prosjekt tanklokk ferdig og felgene påbegynt. Skal lakke de svart der de er svarte originalt, så driver jeg å forsker litt på polerte kanter:) Har vel egentlig bestemt meg for det, hvis ikke må de jo lakkes sølv (=fargeløst). Tok en liten rallypolering på litt av den ene bare for å prøve. Prøvde å sandblåse (fy fy på alu), men lakken er stein hard, så det er bare å glemme... Det er noen veldig spesielle felger som kom på noen av BMW E3, E9 og Alpina med E12-karosseri. Så lurer jeg på om de kom på noen få M535i E12. norbakken reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
528iE12 Skrevet Januar 26, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2014 Helgen startet perfekt med en hentelapp i postkassa da jeg kom hjem:) Nede på butikken var denne det første jeg så, fikk såvidt plass i baksetet på vei hjem:) Utrolig god følelse å åpne eska og pakke opp 2 splitter nye baklykter, ny grill, chromelist til frontrute, lydisolasjon til panser osv, og alt er helt nytt! Dette er som julaften for meg, bare litt bedre Utrolig hvor mye rart man får tak i hos wallotnesch egentlig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
528iE12 Skrevet Februar 24, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2014 Da har det skjedd litt her igjen, har endelig blitt ferdig med felg-prosjektet! Det ble synlig litt sliperiper på de polerte kantene og så ble det endel sig mellom eikene, men det blir heldigvis nesten ikke synlig. Ellers utrolig fornøyd! Noen som har tips til hvordan å holde kantene blanke, tenker da f eks på noe bra felgvoks eller noe? Noe som holder... Skal heise opp bakenden på bilen og la hjulene gå når de er montert og ta ei runde til med kant-polering tenker jeg... Så litt bilder:) Litjhaug reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 25, 2014 Share Skrevet Februar 25, 2014 Flott fremgang Artig at de fortsatt er mulig å få tak i nye deler til E12 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. Gunstad Skrevet Februar 25, 2014 Share Skrevet Februar 25, 2014 Flott prosjekt! Håper du fortsetter å oppdatere jevnlig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
528iE12 Skrevet Mars 10, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 10, 2014 Da var endelig go'bilen framme igjen fra sin lange vinterdvale! Det var litt av en overgang å sette seg i den etter å ha kjørt Mazda 616 i et halvt år... Har kjørt den ca 400km bare igår og idag:) Her er et par bilder med 70-talls-kvalitet: Ved Hodne i Evje Gautestad i Evje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mag142 Skrevet Mars 12, 2014 Share Skrevet Mars 12, 2014 Er dette samme felgene som du har?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mag142 Skrevet Mars 12, 2014 Share Skrevet Mars 12, 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 12, 2014 Share Skrevet Mars 12, 2014 Du holder til på Evje du ja, er jo ikke langt unna Du får dra på noen veterantraff ut over våren så ser jeg deg nok, har ikke veteran selv men pleier å henge meg på en kompis med en 69 Cadillac Er alt for få BMWer i veteranmiljøene lokalt og ellers i landet, går liksom i Amcars og gamle Volvoer for der meste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
528iE12 Skrevet April 5, 2014 Forfatter Share Skrevet April 5, 2014 Er dette samme felgene som du har?? Nei men lignet veldig. Noe breiere kant på mine tror jeg. Din E3? i så fall må du redde den!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
528iE12 Skrevet April 5, 2014 Forfatter Share Skrevet April 5, 2014 Du holder til på Evje du ja, er jo ikke langt unna Du får dra på noen veterantraff ut over våren så ser jeg deg nok, har ikke veteran selv men pleier å henge meg på en kompis med en 69 Cadillac Er alt for få BMWer i veteranmiljøene lokalt og ellers i landet, går liksom i Amcars og gamle Volvoer for der meste Holder til på Øvrebø, men er ikke langt det heller. Skal nok på det meste av treff her i området ja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå