Gå til innhold

Bags vs Coilovers, video fra air lift perfomance på stanceworks

Vegardb17
 Share

Anbefalte innlegg

Hva tror dere egentlig om det her. En reklame video fra air lift perfomance som beviser at luft oppsettet deres er bedre enn "typiske coilovers" 

Jeg tar ivertfall denne videoen med en klype salt. Er sterkt i tvil om man hadde luftfjærer slår ett skikkelig sett med coilovers som H&R, bilstein, KW osv...

Er veldig nyskjerrig på hva folk mener om det her, diskuter....

videoen: hvordan legger jeg inn videoen direkte uten linken?
http://www.stanceworks.com/2013/11/air-lift-performance-air-vs-coilovers/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo som han ene sier i kommentarene der, det beviser bare at AirLift er bedre enn en type coilover satt opp på en spesiell måte. Det man må ta ut ifra 'reklame-videon' er jo at man tydeligvis kan bruke luftfjæring på bane og at det er bra nok til å ha det gøy, og litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som har coilovers, men det er vel kanskje ikke så mange % av de som kan justeres så mye utover høyde.

Og så kommer det interessante spørsmålet, hvor mange av de som kunne velge "fjærstyrke" og med justerbar bounce/rebounce på demperne har egentlig greie på hva de holder på med ..

Har ingen probl med å tro at bags på en gitt bil med gitt setting kan være bedre enn det meste av hjemmemonterte coilovers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal man sammenligne med da, verdens dyreste understell montert og justert av F-1 ingeniører?

For min del ser det logisk ut å sammenligne ting med stuff målgruppen er troende til å kjøpe.

Men det ser ut som bags har potensiale for å bli mer vanlig etterhvert så sammenligning mellom løsninger er helt klart interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Air lift luftunderstell slår Bilstein B14 på alle punkter hvertfall. Jeg kjenner meg godt igjen i at bilen krenger mindre med luft enn coilovers. Men det jeg misliker med denne videoen er at de ikke nevner noe om hvilke coilovers det er, som nevnt av andre her. Skulle likt å visst om det er billige eller dyre coilovers de har testet mot.

Man får uten tvil mange flere fordeler med luft enn med coilovers siden man kan justere høyde, trykk i belger, og hardhet på dempere "on the fly". :)

Koster luftfjøringen 30 000,- burde man sammenligne med coils til samme pris, og som er designet med samme mål i tankene.

Selve belgene/dempere koster ofte ikke mer enn "vanlige" coilovers. Det er management-kitet som koster mest, som egentlig ikke har så mye å si annet enn lettvintheten for å justere inn ting med. 

Sammenligne bags og coilovers om har samme mål? Bags kan kjapt heves/senkes og justeres til behagelig normal kjøring, eller hardere for banekjøring, samt legges nedpå om man vil det. Kan dermed brukes til alt. Dette går ikke med coilovers som er justert inn til feks. banekjøring som i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...