awt Skrevet November 13, 2013 Share Skrevet November 13, 2013 Coop Obs har en ganske grei pris på Castrol Magnatec 0W-40 A3/B4 i 4-liters dunker. Castrol (og sikkert BMW) anbefaler Edge Professional LL04 0W-30 til mine biler. Er det noen særlig forskjell på disse oljene, bortsett fra navnet (og viskositeten naturligvis), eller er vil det stort sett være hipp som happ? På Castrol sine sider står det følgende om Edge Professional-oljen: "Castrol EDGE Professional A3 0W-30 er egnet for bruk i bensin- og dieselmotorer der fabrikanten anbefaler en olje med spesifikasjonen ACEA A3/B4, API SL/CF eller tidligere specifikasjoner av 0W-30 oljer.", noe jeg tolker som at dette går helt fint. Har det noen særlig betydning om jeg kjører med -40 kontra -30 som blir anbefalt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 13, 2013 Share Skrevet November 13, 2013 Jeg tror nok at det går helt fint. Du trenger vel egentlig ikke LL04 om du ikke skal kjøre på samme intervallet som BMW anbefaler. Dog så bruker jeg selv Gulf ULE Formula 0-30w på både e39 og e61. Den er veldig rimelig, og har LL04 godkjenning. Koster 75,- liter fra en lokal dekkbutikk som har det på fat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 14, 2013 Forfatter Share Skrevet November 14, 2013 Men er det i praksis noen forskjell på en olje med LongLife printet på seg kontra en uten? Jeg ser ikke bortifra et en betaler ekstra for dette merket, og en skulle jo tro at omdømme hadde blitt skadet om denne oljen ikke vil klare det samme? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 15, 2013 Share Skrevet November 15, 2013 Jeg vet ikke, og jeg har enda ikke lest noe om dette på internett heller. Dog er det klart et punkt man gjerne skulle ha visst. Men det tror jeg vi aldri får vite skikkelig. Da det er altfor mye penger i olje, så jeg vil tro at om det kommer en "avsløring" så blir det nok stoppet fort av markedskrefter. Men jeg velger som sagt Gulf ULE Formula og den har LL04 og er likebillig som Biltema sin olje, så da er jeg fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå