Gå til innhold

Diffbrems BMW E39 ...?

icemanM5
 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg rukket å bytte bil i mellomtiden jeg, og tenker å flytte planene mine over på denne. Så istedenfor en 97. 525 tds, så har jeg nå en 2002.mod 530d Touring automat... Er det noe mer/mindre jeg kan bruke fra bakstillinga på denne enn på tds'en da..? Tenker på hva jeg kan bruke av det som allerede sitter der, i forhold til M5-diff modding...!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg rukket å bytte bil i mellomtiden jeg, og tenker å flytte planene mine over på denne. Så istedenfor en 97. 525 tds, så har jeg nå en 2002.mod 530d Touring automat... Er det noe mer/mindre jeg kan bruke fra bakstillinga på denne enn på tds'en da..? Tenker på hva jeg kan bruke av det som allerede sitter der, i forhold til M5-diff modding...!?

Hvis jeg husker rett (tror det skal stemme) så kan du bruke mellomaksling. Men den må kortes inn.

Og du kan bruke drivakslinger i kobinasjon med medbringere fra e34 540/e32 740 osv..

å facelift diesel (mulig bensin også) har vel alu travers og bærebruer bak, det tror jeg ikke preface har

Alle e39 har vel alutravers bak.

Alle 6er biler har alu travers forran, V8 biler har stål forran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.... Er jo ikke bare bare å korte inn mellomaksel selv mener jeg, for det er jo rimelig viktig at den er bein da.... :/ Så du mener at medbringerene fra E34 540 passer inn i E39 M5 splines? Og ellers passer diffen opp i bakstilling på resterende fester...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.... Er jo ikke bare bare å korte inn mellomaksel selv mener jeg, for det er jo rimelig viktig at den er bein da.... :/ Så du mener at medbringerene fra E34 540 passer inn i E39 M5 splines? Og ellers passer diffen opp i bakstilling på resterende fester...?

Det er viktig at den er bein ja, og avbalansert. Finnes flere firmaer som gjør sånt arbeid.

De passer i splinsene. Legger ved et bilde for sammenligning.

3_Flanges.JPG

Finnes mye info om det her spesiellt på amerikanske forum. På din bil blir det samme som å montere på en 540.

Passer rett i traversen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg, eller ser deet ut som at akselen til 540 avbildet der er lengre enn den fra E28...? Og i tillegg sitter jo c-clips'en innerst på 540 E39, men ytterst på E28...? Hvordan vil dette bli da, med tanke på låsing av medbringer...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...