Gå til innhold

Designer
 Share

Anbefalte innlegg

Her er da min E39 520i facelift 2.2l :D
Fikk lappen i slutten av mai i år, og hadde da kun tilgjengelig en Volvo 940 95mod. (har den enda som vinterbil)
men drømmebilene er ikke svensk stål (selv om det er tryggere en noe annet :P), men det er tysk power fra Bayern!

Så da gikk jeg i gang med å se på bimmer. Fant en så ganske fin E46 2liter diesel i Stavanger.
Tok med en kompis, tok toget til Bergen, deretter buss til Stavanger. Lang reise men hva gjør man vel ikke når man er ung :P

Kjøpte inn deler og stash, men så var jeg någet så dum(smart) og tok den på NAF-test.
Der fikk den såpass med feil at de mente vi burde ta en prat med forhandleren.
Selgeren skjønte alt og etter en prat med the boss så skulle de ta den tilbake og jeg fikk refundert pengene.
Riktig nok var han pissed på verkstedet sitt, men men,

Så skrik ut hvis noen trenger e46 angel eyes hele lykter (Pre Face), 2-din ramme eller lyktefilm bak(sedan)

Så da var det på nytt i gang med letingen til en Bayer powered bil.
Nå var jeg i Telemark på feriestedet mitt og prøvekjørte noen biler.
én E39 523ia og en E46 316i. (Begge wagon).

Men så kjørte vi forbi en forhandler i Bø. Der sto det da en Antrasitt grå E39 og venta på å bli plukka opp,
prøvekjørte den neste dag og det var bankers.

Prosjektet er å gjøre den fin og samtidig ha en god bruksbil :D

Skulle skje, skjedde ikke:

Effektanlegg (tar imot anbefalinger)

Proffsote rutene fra A-Stolpe

M ratt

Bytte det alt som er grått til sort i interiør

Bakrutesenker

M innstegslister

M sidespeil

Har byttet/gjort:

Tatt rust her og der

2-din spiller - Parrot Asteroid Smart

Hvite LED pærer i skiltlys

Xenon i fjernlys (midlertidig tatt ut, trenger ny adapter på hella)

Sommerfelger - hvite Rondell D58 18"

Satt inn basskassa og JL forsterkeren fra Volvon

Clutch

JOM senkesett

bakre bærearm v.bak

stabstag h.foran

ABS sensor v.foran

Hella lamper

Hvite LED-pærer i interiør lys

Foliert interiør lister i carbon

Kupéfilter aktivt kull

Mattesett fra koed

Fremre bærearm v.bak

Kode bilen til us-blinkers

Kode bilen til at den blinker ved lås og lås opp

Helfoliert bilen i Matt Blue Metallic folie, 3M

Hvite led pærer i AE

Hvite led pærer i tåkelys

M hekkspoiler

Girkule som ikke er i tre

post-75771-0-93256700-1385224689_thumb.j

Hos forhandleren første gang jeg så den

post-75771-0-13634600-1385224709_thumb.j

Oktober 2013

post-75771-0-85262700-1436221292_thumb.p

September 2014

Endret av Designer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok noen bilder idag, stakar må stå ute i kulda :/

men garasjen er opptatt siden jeg fikk overtalt fadern til å kjøpe seg BMW også.

Så vi begge bytta bil Volvo -> BMW :)

Han har derimot en E61 525XD 2010 :)

post-75771-0-47431600-1385225418_thumb.j

Brrrrrr kældt :S

post-75771-0-48814700-1385225472_thumb.j

Varme i rattet er syyyyyyyyyyyykt digg på denne tia av året! :D

post-75771-0-17065600-1385225550_thumb.j

Carbon folieringa mi, ikke helt strøken foliering, men trening gjør mester ;)

post-75771-0-55228500-1385225728_thumb.j

Legger ved E61 te paps også da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å fikk diagnotisert feilmeldinga mi på Airbag lampa idag.

Den kom på når jeg henta bilen fra lakkering. Og det var der på side airbag i døra hvor de hadde vært.

men det gikk fint å slette den så da var nå det problemet ute av verden. :)

Merka at jeg trengte bedre "fernlicht" idag tidlig også. Hoho!

Så blir vel å handle inn et xenonkit denne uka ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å koble opp den nye spilleren min, Parrot Asteroid Smart med mikrofon(bluetooth) og GPS. Det jeg fant ut var jeg ikke hadde ISO kabel som passet. Jeg hadde kjøpt ISOkabel til E46n og den skulle passe E39, problemet var E39 preface... -.-

Så kjøpte ny på Bilradiospesialisten.no, noe jeg må si var mega bra sted. Rask levering, fikk den andre dagen etter bestilling.

Å da var det mulig å koble ferdig alt sammen :)

Deilig å kunne spille egen musikk i bra kvalitet istedenfor FM sender fra Biltema (funka faktisk bra, litt "fm-skurring" på høy lyd)

Bilde av ferdig resultat:

post-75771-0-97576600-1385750103_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Lenge siden jeg skrev her, men ikke allverdens som har skjedd.

Det jeg derimot lurer på er hvordan jeg kan fikse regnsensoren min.

Gelén er sprekt opp og har hørt at det ikke koster allverden for ny gelé,

men at ruta lett kan sprekke :S

Noen som kan si meg hvordan jeg fikser den? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Nå er det lenge siden jeg var aktiv med tråden min, men nå begynner det å skje og har skjedd ting med bilen. Så da er det morro å skrive litt igjen.

Det er nå handlet inn noen gromme sommerfelger, Rondell D58 18". :cool: De har vært på ønskelisten lenge, så en dag fant en god kamerat (Knut811) disse hvite Rondellene i Hedmark her på forumet. Tok ikke lange tiden før jeg forsvant til Løten og gjorde en hyggelig handel med TomErik89 :)

Men nå skriker bilen etter senk :P Håper coiloversa kommer snart, sammen med M fangerne :) Tror det bimmern vil bli bra da :)
Så begynte det også å knirke litt i bakstillinga. Etter litt feilsøking hos en venns verksted så fant vi ut at det var den venstre øvre bærebrua bak som var på vei til å gå.

Den bestilles senere idag, samt ny ABS-føler foran siden den gikk i vinter.

Ny clutch fra koed.no er også på vei og det skal bli godt å få clutch igjen :) Kjedelig når det slurrer når du så vidt gir gass. :/

Regnsensoren fikk jeg fortalt at gelen var sprekt. Dette var da feil da tidligere eier har fått byttet rute og regnsensoren er antageligvis blitt røsket av og aldri mer tenkt på. Så ny regnsensor var godt, men fortsatt så er viskerne mine bare driten så må til å investere i det også snart :P

Fikk satt over basskassa og forsterkeren fra Volvo'n også før i år. Var godt å få litt mer bass igjen :) Her satte jeg kassa innover slik at elementene spiller innover i kupeen via skiluka. ;)

Limte også på M striper i grillen :D

Og forrige helg fant jeg to Hella facelift lykter på ei facebook gruppe. Der var den ene lykta med knust glass men fulgte med halogen lykt med helt og fint glass i tillegg. Så skal prøve å få åpnet og bytta på disse i løpet av uka. Skal bli deilig å få bort de dritt lyktene jeg har nå. Dogg og ræva angel eyes hvor man må pytte små pærer i ringen er ikke morro, samt at tidligere eier har sveiset fast pæreholderen i reflektoren...

Som sagt, har skjedd litt og mer skal det bli. I begynnelsen av mai, skal jeg og sjefen på jobb prøve til å helfoliere bilen i Matt Blue Metallic. Spent på hvordan det blir, satser på et bra resultat. :D

Også noen bilder :D

post-75771-0-99424400-1396283326_thumb.j

post-75771-0-85072600-1396283465_thumb.j

post-75771-0-07961200-1396283355_thumb.j

post-75771-0-82354900-1396283409_thumb.j

post-75771-0-62306600-1396283561_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte også litt fra Koed ikveld. :) Mattesett, da det jeg foreløpig har er gummimatter for E46.

ABS-føler v. framme. Bærearm Øvre venstre bak, skal bli godt å få bort den hel*****s knirkinga :P

og et sett med aktivt kull filter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer også på hva slags led pærer jeg skal sette i Angel Eyes ringene når jeg får på Hella lyktene.

Er vel mest på ebay jeg tenkte, noen som har efaringer med noen spesielle pærer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen ble fikk på JOM coilovers denne uka :) samtidig ble et stabstag og abs føler foran byttet. Tusen takk til Knut811 for hjelp! :) Det som var litt kjedelig var at knirkingen ikke ble borte da jeg byttet den bakre bærarmen bak...så da blir det innkjøp av den fremre bærearmen, men deler er vel bare bra at byttes ;) Så fikk jeg satt i hella frontlykter, det gjorde seg betraktelig. Men har nå 2 problemer. Kontaktene som var på bilen har blitt kappa bort og erstattet med kabelsko av tidligere eiere. Så skulle hatt tak i 4 kontakter. 2 stk til angel eyes og 2 stk til nivåreguleringa. (En til hver lampe). Noen som vet om man får kjøpt slike løse eller man må på jakt på en delebil eller bilopphuggeri?

Fikk også byttet til nye mikrofilter med aktivt kull fra koed. Og ett nytt mattesett, det også fra koed. :)

Nå ligger det 2 nye m fangere i garasjen klare til å bli foliert sammen med resten av bilen i mai :D

Tok også litt bilder av bilen idag :), uvaska :unsure:

post-75771-0-06564200-1396810847_thumb.j

post-75771-0-99568200-1396810925_thumb.j

post-75771-0-24888000-1396811027_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...